Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
„Porsche“ ruošiasi naujo elektromobilio pristatymui, atskleidė daugiau informacijos apie „Cayenne“
„Porsche“ pristatė, kaip atrodys naujojo „Cayenne Electric“ salonas, ir aiškiai parodė kryptį, tai vairuotojo patirtis čia keliama iš analoginės į skaitmeninę. Gamintojas aprašo visiškai naują interjero koncepciją, kurioje pagrindinis vaidmuo tenka „Driver Experience“ ir „Digital Interaction“ sistemai.
Esmė, tai ne vien daugiau ekranų, o naujas būdas valdyti automobilį. Pakeitimų priežastis įvardijama paprastai, tai skirtingų regionų vairuotojai tikisi skirtingų dalykų.
Europoje dažniau norima sportiško važiavimo be trikdžių, o didmiesčių spūstyse Azijoje keleiviai labiau vertina pramogas ir personalizuotas funkcijas. Dėl to salonas projektuojamas kaip „patirties zona“, kurioje technologijos turi prisitaikyti prie situacijos.
Didžiausias akcentas tenka suderinamumui, tai daug skaitmenizacijos, bet be atsisakymo to, ką vairuotojai vertina dėl valdymo aiškumo. Todėl „Porsche“ kalba apie maksimalų patogumą su minimaliu blaškymu, išlaikant ir fizinius valdiklius. Taip bandoma sujungti modernią programinę įrangą ir įprastą, „rankomis jaučiamą“ kontrolę.
Skaitmeninė kabina ir iki keturių ekranų
Vairuotojo vietoje tradicinę prietaisų architektūrą keičia skaitmeninis „kokpitas“, kuriame gali būti iki keturių ekranų. Pagrindinis, tai 14,25 colio OLED prietaisų skydelis tiesiai prieš vairuotoją, kuriame rodomas greitis, navigacija ir kita informacija. Tiems, kurie mėgsta klasikinę estetiką, numatytas režimas, imituojantis tradicinius apvalius „Porsche“ ciferblatus.
Centrine valdymo dalimi tampa lenktas OLED „Flow Display“, integruotas į panelę ir centrinę konsolę. Kad valdyti būtų patogu net dinamiškai važiuojant posūkiuose, įrengtas specialiai sukurtas riešo atramos elementas, suteikiantis stabilų tašką tiek skaitmeniniams, tiek analoginiams valdikliams naudoti.
Keleivio ekranas ir papildyta realybė
Jei automobilyje važiuoja keleivis priekyje, jam gali būti siūlomas atskiras 14,9 colio ekranas. Jame numatytas programėlių valdymas ir vaizdo transliavimas, kad kelionės laikas spūstyse būtų išnaudojamas patogiau. Tokia logika atitinka „salono kaip patirties zonos“ idėją, kai dalis funkcijų orientuota ne vien į vairuotoją.
Dar vienas pasirinkimas, tai didelis papildytos realybės projekcinis ekranas, kuris informaciją „uždeda“ ant vaizdo kelyje. Aprašoma, kad navigacijos ir pagalbos elementai projektuojami maždaug 10 metrų prieš automobilį, taip mažinant poreikį nukreipti žvilgsnį į panelę. Gamintojas šią sistemą pateikia kaip itin ryškų vizualinį įrankį.
Programinė įranga, balsas ir atnaujinimai
Programinėje dalyje akcentuojamas balso asistentas „Porsche Voice Pilot“, kuris turi būti panašesnis į pokalbį nei į mechaninę komandų sistemą. Teigiama, kad jis gali suprasti sudėtingesnes užklausas, kai vienu metu prašoma kelių susijusių dalykų, pavyzdžiui, rekomendacijos, konkretaus pasirinkimo ir praktinės informacijos.
Svarbi dalis yra galimybė atsisiųsti naujas funkcijas nuotoliniu būdu, tarsi telefone, per automobilio programėlių centrą. Taip automobilis gali būti papildomas naujomis galimybėmis be apsilankymo servise, o turinys ir funkcijos pritaikomi skirtingų regionų poreikiams.
Personalizacija ir skaitmeninis raktas
Personalizavimas pristatomas kaip vienas pagrindinių koncepcijos elementų. Per „Themes“ funkciją vairuotojas gali pasirinkti iš kelių spalvinių temų, kurios iš karto pakeičia centrinio ekrano, prietaisų skydelio ir salono apšvietimo išvaizdą. Tai leidžia saloną „persidažyti“ pagal nuotaiką ar skonį per kelias sekundes.
Taip pat numatytas „Digital Key“, kai telefonas ar laikrodis tampa automobilio raktu, o užrakinimas ir atrakinimas vyksta automatiškai priėjus. Raktą galima dalintis su kitais vartotojais, nustatant teises ir apribojimus, kad, pavyzdžiui, būtų kontroliuojama prieiga prie tam tikrų funkcijų. Tokia funkcija orientuota į šeimas ar bendrą automobilio naudojimą.
Kodėl išliko fiziniai mygtukai?
Nors ekranų ir funkcijų daug, „Porsche“ sąmoningai neišmetė fizinių valdiklių. Dažniausiai naudojamos funkcijos, tai radijas, telefonas ir klimato kontrolė, paliekamos su analoginiais arba talpiniais mygtukais, išdėstytais ant vairo, prietaisų zonos krašte ir po centriniu ekranu.
Taip siekiama, kad pagrindiniai veiksmai būtų atliekami greitai ir be ilgo naršymo meniu. Papildomai minimi du laisvai programuojami „joker“ mygtukai, leidžiantys priskirti dažniausiai naudojamas funkcijas pagal asmeninius įpročius.
Visa ši logika pateikiama kaip kompromisas tarp išmanaus salono ir minimalaus blaškymo. „Cayenne Electric“ bando įrodyti, kad technologijų gausa gali tarnauti vairuotojui, o ne jį užgožti.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.