Rugpjūtį elektromobilių pardavimai šovė į viršų, bet „Tesla“ pardavimai ir toliau atrodo beviltiškai

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Rugpjūtį elektromobilių pardavimai šovė į viršų, bet „Tesla“ pardavimai ir toliau atrodo beviltiškai

Europoje elektromobilių bumas įgauna vis didesnį pagreitį ir ši rinka jau seniai nebėra tik nišinis pasirinkimas. Per pirmuosius aštuonis metų mėnesius naujų elektromobilių pardavimai šoktelėjo net 26 proc. 

Rugpjūtį vienas iš penkių naujų automobilių buvo visiškai elektrinis ir tai rodo aiškų perėjimą prie tvaresnių transporto priemonių. Šis spartus augimas liudija, kad elektrinės transporto priemonės tampa neatsiejama automobilių pramonės dalimi. 

Tačiau šioje šventėje ne visi gamintojai džiaugiasi vienodai. „Tesla“, ilgą laiką buvusi neabejotina elektromobilių karaliene, šiandien Europoje patiria netikėtą kritimą. Pardavimų skaičiai rodo, kad amerikiečių milžinė praranda savo pozicijas.

Situacija atrodo paradoksali, nes preliminarūs duomenys vis dar rodo „Tesla Model Y“ esant populiariausiu vienu elektromobiliu Europoje. Jo parduota per 83 tūkst. vienetų, o „Model 3“ sedanui pavyko užimti trečiąją vietą su daugiau nei 50 tūkst. pardavimų. Tačiau šie skaičiai slepia ne tokį džiuginantį vaizdą.

„Tesla“ iššūkiai Europoje

Nors „Tesla“ modeliai tebėra tarp populiariausių, jų pardavimai smuko drastiškai. „Model Y“ pardavimai sumažėjo 34 proc., o „Model 3“ pardavimai krito beveik trečdaliu. Tokia situacija ypač išsiskiria todėl, kad beveik visi kiti gamintojai fiksuoja augimą. „Tesla“ tapo vieninteliu didžiuoju prekės ženklu, kurio pardavimai smuko palyginti su praėjusiais metais.

Šį vakuumą rinkoje išnaudojo tradiciniai automobilių gamintojai. Rugpjūtį „Volkswagen“ grupė tapo elektromobilių pardavimų lydere, pardavusi daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių. Tai reiškė net 45 proc. šuolį palyginti su praėjusiais metais ir rodo, kad jų strategija suveikė itin sėkmingai.

„Volkswagen“ sėkmė paremta ne vienu modeliu, o visa šeima. Įvairovė, pradedant „ID.3“ hečbeku, „ID.4“ visureigiu ir baigiant naujuoju „ID.7“ sedanu, suteikė klientams daug daugiau pasirinkimo. Tai paprasta, bet veiksminga taktika, kuriai „Tesla“ šiuo metu negali prilygti.

Konkurencijos stiprėjimas

Rugpjūtį „Tesla“ užėmė antrąją vietą pagal pardavimus su daugiau nei 14 tūkst. elektromobilių. BMW liko trečioje pozicijoje, fiksuodamas kuklesnį, bet stabilų 7 proc. augimą. Tačiau „Tesla“ rezultatai nebuvo įkvepiantys, nes pardavimai sumažėjo beveik ketvirtadaliu palyginti su praėjusių metų rugpjūčiu. Liepą įmonė dar buvo nukritusi iki septintos vietos, tad rugpjūtis buvo tik laikinas atsigavimas.

Įdomu tai, kad konkurencijoje vis dažniau atsiranda naujų vardų. Rugpjūtį „Kia“, dažnas dešimtuko dalyvis, užleido vietą Ford“, kurį sustiprino naujasis „Explorer“ elektromobilis. Tai rodo, kad rinka tampa ne tik konkurencingesnė, bet ir dinamiškai besikeičianti, o „Tesla“ nebegali pasikliauti vien savo vardu.

„Tesla“ problema Europoje slypi jos siaurame asortimente. „Model 3“ ir „Model Y“ rinkoje yra jau kelerius metus, ir nors jie tebėra populiarūs, konkurentai siūlo daug platesnį spektrą. Pirkėjai, turėdami galimybę rinktis nuo mažų miesto automobilių iki didelių šeimyninių visureigių, vis dažniau renkasi tradicinių gamintojų pasiūlą.

Rinkos perspektyvos

Nors atskiros įmonės patiria pakilimus ar nuosmukius, bendras elektromobilių paveikslas Europoje yra itin optimistiškas. Rugpjūčio mėnesį elektromobiliai užėmė 20 proc. visos naujų automobilių rinkos, o tai laikoma itin svarbiu pasiekimu.

Gamintojai jau seniai pabrėžia, kad pasiekti 20 - 25 proc. rinkos dalį būtina norint įvykdyti Europos Sąjungos griežtus taršos mažinimo tikslus 2025 - 2027 metais. Pasiektas rezultatas rodo, kad perėjimas prie elektromobilių vyksta net greičiau nei tikėtasi.

Tai reiškia, jog elektromobilių era Europoje jau ne tik prasidėjo, bet ir įsibėgėja visu pajėgumu. Net jei „Tesla“ šiuo metu susiduria su iššūkiais, bendra kryptis aiški, tai elektrinis transportas tampa neatsiejama ateities kasdienybės dalimi.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas