Ši žieminių padangų detalė labai svarbi – jos nepatikrinus galite sumokėti savo gyvybe

Paskelbė Rūta
Paskelbta

Ši žieminių padangų detalė labai svarbi – jos nepatikrinus galite sumokėti savo gyvybe
Ši žieminių padangų detalė labai svarbi – jos nepatikrinus galite sumokėti savo gyvybe

Kiekvieną rudenį vairuotojai skuba keisti vasarines padangas į žiemines, tačiau daug kas pamiršta vieną svarbiausią dalyką – padangų būklę. Net ir brangiausios žieminės padangos tampa kone bevertės, jei jų protektoriaus gylis per mažas. O žiema yra negailestinga: slidus kelias, balos, pliurzė ir sniego košė greitai „sudoroja“ padangą, kuri dar greičiau artėja prie savo tinkamumo pabaigos. Todėl prieš prasidedant sezonui verta skirti dvi minutes vienam patikrinimui, nuo kurio gali priklausyti jūsų saugumas, piniginė ir net gyvybė.

Kodėl protektoriaus gylio nepakanka vertinti tik pagal teisės aktus?

Nors Europos reglamentai leidžia važiuoti padangomis, kurių protektoriaus gylis yra ne mažesnis nei 1,6 mm, tai yra tik absoliuti riba, po kurios padanga laikoma netinkama eksploatacijai. Ekspertai pabrėžia, kad toks minimalus gylis nesuteikia jokio realaus sukibimo nei ant šlapios, nei ant sniegu padengtos dangos. Tai – teorinis standartas, pritaikytas laboratorinėms sąlygoms, bet tikrai ne žiemos gatvėms, kur ledu padengtas posūkis gali nustebinti net ir labai patyrusį vairuotoją. Portalo schwaebische.de duomenimis, šis 1,6 mm reikalavimas yra tik teisinis slenkstis, o ne saugaus važiavimo garantija.

Todėl saugaus vairavimo specialistai rekomenduoja išlaikyti žymiai didesnę atsargą. Vasarai – bent 3 mm, o žiemai ir visiems sezonams – ne mažiau kaip 4 mm. Būtent ties šia riba padanga dar pajėgia efektyviai išstumti vandenį ir sniegą, išlaikyti sukibimą ir leisti automobiliui sustoti laiku. Nukritus žemiau šių dydžių, stabdymo kelias ilgėja kartais, o akvaplanavimo rizika padidėja kelis kartus.

Per plikos padangos – ne tik pavojus, bet ir bauda

Mažas protektoriaus gylis nėra tik techninė smulkmena. Tai gali baigtis ir skaudžiai tuščia pinigine.Lietuvoje padangų reikalavimų pažeidimas neapsiriboja vien draudimu – tai gali baigtis ir realiomis bausmėmis. Už netinkamas padangas ar per mažą protektoriaus gylį vairuotojui gali būti skirta 50–100 € bauda, priklausomai nuo pažeidimo pobūdžio. Be to, techninės apžiūros metu netinkamos padangos gali tapti priežastimi laikinam pažymėjimo sustabdymui arba jo panaikinimui.

Jeigu pateksite į eismo įvykį, draudikas gali sumažinti arba apskritai atsisakyti mokėti kompensaciją, jei nustatys, kad padangos būklė prisidėjo prie nelaimės. Kitaip tariant, net jei ne jūs kaltas dėl avarijos, netinkamos padangos gali tapti argumentu prieš jus. Tai dvigubas smūgis: rizikuojama tiek savo saugumu, tiek finansine atsakomybe.

Paprastas patikrinimas, kurį gali atlikti kiekvienas

Gera žinia ta, kad protektoriaus būklę galima patikrinti per kelias sekundes – tam nereikia nei profesionalios įrangos, nei autoserviso. Pirmasis būdas – pažvelgti į TWI indikatorius, esančius padangos grioveliuose. Tai maži iškilimai, kurie parodo minimalų leistiną protektoriaus gylį. Jei jis išsilygina su padangos paviršiumi, metas keisti padangas nedelsiant.

Kitas metodas – protektoriaus matuoklis, kurį galima įsigyti bet kurioje auto prekių parduotuvėje. Bet yra ir dar paprastesnis būdas, kurį žino visi patyrę vairuotojai: dviejų zlotų moneta. Jos auksinis kraštas yra apie 3 mm aukščio. Jei įstačius monetą į protektoriaus griovelį auksinė dalis kyšo aukščiau – vadinasi, padanga artėja prie saugos ribos. Tai lengvas, kasdienis testas, kurį galite atlikti garaže, stovėjimo aikštelėje ar net prieš važiuojant į kelią.

Žiema klaidų neatleidžia

Žiemos keliai pavojingi todėl, kad klaida čia kainuoja brangiau. Jei vasarą nuvažiavus kelis metrus per ilgai dar galima sustoti laiku, tai ant sniego ar ledo papildomas metras gali tapti riba tarp sėkmingo manevro ir slydimo į priešpriešinę juostą. Todėl protektorius – ne formalumas, o reali apsauga nuo situacijų, kurių net patyręs vairuotojas negali kontroliuoti.

Kitaip tariant, protektoriaus gylis – tai jūsų automobilio „dantys“. Jei jie atšipę, net ir geriausias variklis ar stabdžių sistema negali kompensuoti prarasto sukibimo. Kiekvienas sniego gumulas, kiekviena vandens bala gali tapti pavojinga kliūtimi, jei padanga jau nebepajėgia „įsikabinti“ į dangą.

Nedelskite – patikrinkite šiandien

Jei dar to nepadarėte, pats laikas įvertinti padangų būklę. Žiemos sezonas nemėgsta kompromisų. Geros padangos – tai ne komfortas, o būtinybė. Tai investicija į savo ir kitų kelių eismo dalyvių saugumą.

Ši paprasta procedūra gali užtrukti vos minutę, tačiau būtent ji gali apsaugoti nuo nelaimių, nereikalingų išlaidų ir sudegusių nervų. Vienas žvilgsnis į protektorių gali būti svarbesnis nei atrodo iš pirmo žvilgsnio.

Nuotraukos asociatyvinės © Canva.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas