„Xiaomi“ meta iššūkį automobilių rinkai: naujoji „pasaulio modelio“ technologija žada pakeisti tai, kaip vairuojame

Paskelbė Rūta
Paskelbta

„Xiaomi“ meta iššūkį automobilių rinkai: naujoji „pasaulio modelio“ technologija žada pakeisti tai, kaip vairuojame
Xiaomi meta iššūkį automobilių rinkai: naujoji „pasaulio modelio“ technologija žada pakeisti tai, kaip vairuojame

Kinijos technologijų milžinė „Xiaomi EV“ pristatė vieną ambicingiausių savo elektromobilių technologinių šuolių – atnaujintą išmaniųjų vairuotojo pagalbos sistemą Xiaomi HAD Enhanced Edition. Tai ne paprastas atnaujinimas, o naujos kartos sprendimas, paremtas vadinamuoju „pasaulio modeliu“, leidžiančiu automobiliui suprasti, kas vyksta aplink, numatyti galimus scenarijus ir elgtis panašiau į patyrusį vairuotoją. Nors ši technologija nėra autonominis vairavimas, jos pažangumas sujudino visą Kinijos EV rinką, kur gamintojai lenktyniauja karštligiškai, o Xiaomi stengiasi įgyti pranašumą siūlydama sprendimus, kurie jau šiandien realiai mažina avarijų riziką.

Naujos kartos pasaulio modelis – kompiuterinė „intuicija“ kelyje

„Pasaulio modelio“ koncepcija, kuri dabar integruota į Xiaomi HAD Enhanced Edition, veikia kaip savotiška skaitmeninė simuliacija automobilio viduje. Sistema ne tik mato tai, kas vyksta realiu laiku, bet ir sugeba prognozuoti, kas gali nutikti toliau, remdamasi milžiniška patirties baze. Kad šis „instinktas“ būtų tikslus, Xiaomi išmokė sistemą iš 10 milijonų realių vairuotojų vaizdo įrašų. Tokia mokymosi apimtis sukuria algoritmą, kuris geba reaguoti ne mechaniškai, o panašiai kaip žmogus, gebantis suprasti kontekstą ir įvertinti rizikas sekundės dalimi anksčiau.

Tai ypač svarbu sudėtingose situacijose, kai greitas sprendimas lemia, ar pavyks išvengti nelaimės. Xiaomi šią mintį pavertė praktika – Enhanced Edition padidina automobilio saugumą avarinių situacijų metu, sustiprindama avarinio stabdymo funkciją AEB ir papildydama ją nauja AES funkcija, kuri leidžia automobiliui manevruoti, jei vien stabdymo nepakanka. Kitaip tariant, sistema ne tik pristabdo, bet ir priima sprendimus, imituojančius patyrusio vairuotojo veiksmus, kai reikalingas staigus judesys į šoną, kad būtų išvengta susidūrimo.

Pažanga, kuri jau veikia realybėje

Xiaomi neslepia ambicijų – ji ketina investuoti daugiau nei 7 mlrd. RMB į išmaniojo vairavimo technologijas vien 2025 metais. Tai vienas didžiausių investicinių žingsnių EV sektoriuje Kinijoje ir aiškiai atskleidžia, kad gamintojas nemato savęs tik kaip telefono prekės ženklo, bet kaip rimtą žaidėją elektromobilių industrijoje. Daugiau nei 1 800 darbuotojų, dirbančių su šiomis sistemomis, ir 100 iš jų turimų daktaro laipsnių sukuria įspūdį apie gerai finansuojamą ir gilias technologines kompetencijas turinčią komandą.

Šios investicijos jau dabar atsiperka. 90 proc. Xiaomi EV savininkų aktyviai naudoja pagalbos sistemas – tai retas skaičius, kurio nepavyko pasiekti daugeliui konkurentų. Vartotojai, atrodo, pasitiki technologija. Xiaomi teigia, kad iki šiol jos sprendimai padėjo išvengti apie 457 000 galimų susidūrimų. Tai įspūdingas rodiklis, ypač turint omenyje, kad pirmoji HAD versija debiutavo vos šių metų vasarį, o pirmas didelis atnaujinimas išleistas liepą. Be to, visi Xiaomi elektromobiliai turi šią sistemą be jokio papildomo mokesčio, todėl vartotojai neturi rinktis tarp saugumo ir biudžeto.

Xiaomi žingsnis link rinkos lyderystės

Įmonė, pradėjusi nuo telefonų, dabar aktyviai kuria reputaciją tarp automobilių gamintojų. „Pasaulio modelio“ integracija rodo, kad Xiaomi supranta: ateities konkurencija vyks ne dėl arklių galių ar dizaino linijų, o dėl skaitmeninio proto, kuris gebės užtikrinti didesnį saugumą ir patogumą nei žmogaus reakcijos. Tai technologinė lenktynė, kurios finišo dar nematyti, tačiau Xiaomi deda akivaizdžius ir drąsius žingsnius į priekį.

Šių technologijų pažanga matoma ir parodų lankytojams. Tie, kurie apsilankys 23-ojoje Guangdžou automobilių parodoje, galės patys įsitikinti HAD Enhanced Edition galimybėmis. Xiaomi savo naujoves pristato 17.2 salėje D zonoje, šalia kitų žinomų prekės ženklų – Onvo, XPeng, Avatr, Luxeed ir Changan Mazda. Paroda vyksta nuo lapkričio 22 iki 30 dienos, tad vietos išbandyti technologiją bus daug.

Ne autonominis, bet artėjantis prie intuicijos

Svarbu suprasti, kad Xiaomi naujoji sistema nėra autonominis vairavimas. Ji negali savarankiškai nuvežti keleivio iš taško A į tašką B. Tačiau technologijos pažanga yra tokia, kad vairuotojo pagalba tampa vis labiau panaši į judantį saugos tinklą – tokį, kuris nuolat stebi, vertina ir numato. Būtent ši numatymo funkcija ir yra Xiaomi HAD Enhanced Edition esmė: sistema užpildo spragas tarp žmogaus reakcijos ir realaus pasaulio greičio.

Xiaomi tikisi, kad „pasaulio modelis“ bus toliau vystomas artimiausius metus ir taps vis tikslesnis, vis geriau supras sudėtingas eismo situacijas ir padės vairuotojams išvengti pavojų, kurie anksčiau būtų buvę neišvengiami. Ši technologija gali ne tik sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių, bet ir keisti požiūrį į tai, kas iš tiesų yra „saugus automobilis“.

Nuotraukos asociatyvinės © Unsplash ir © Canva.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas