Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Situacija Rusijoje tampa katastrofine: aikštelėse stovi 500 tūkst. kiniškų automobilių, jų niekam nebereikia
Dar visai neseniai Rusija buvo vienas svarbiausių Kinijos automobilių eksporto rinkų. Tačiau šis laikotarpis baigėsi, šalies automobilių sektorių ištiko didžiulis nuosmukis.
Pasirodo, susidomėjimas gerokai sumažėjo, o šiuo metu aikštelėse visoje šalyje stovi apie pusė milijono naujų, bet niekam nereikalingų automobilių. Dauguma jų yra kinų gamintojų.
Po plataus masto invazijos į Ukrainą daugelis pasaulio automobilių gamintojų pasitraukė iš Rusijos. Atsiradusią nišą žaibiškai užpildė kinų prekių ženklai, tikėjęsi lengvo laimėjimo. Tačiau šie lūkesčiai žlugo.
Rinka, kuri kadaise buvo alkana transporto priemonių, dabar stagnuoja ir kai kurios Kinijos kompanijos, kaip „Hawtai Auto-Rus LLC“ ir „Skywell“, jau pradeda trauktis. Ekspertai įspėja, kad panašus likimas gali ištikti ir „Kaiyi“, ir BAIC.
„Autostat“ vadovo Sergejaus Celikovo duomenimis, vien kinų prekių ženklams priklauso nuo 300 iki 350 tūkst. neparduodamų automobilių. Pagrindinės priežastys yra augančios kainos, perdirbimo mokesčiai ir rusų laukimas, kad į šalį galbūt grįš žinomi pasauliniai gamintojai.
Apklausa rodo, kad maždaug ketvirtadalis pirkėjų atidėjo planus įsigyti automobilį tikėdamiesi geresnių pasirinkimų ateityje.
Eksportas smuko perpus, o Rusija prarado prestižinį titulą
Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CPCA) duomenimis, per pirmuosius du 2025 metų mėnesius į Rusiją buvo eksportuota vos 57 592 transporto priemonės, beveik perpus mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2024 metais.
Dėl šios drastiškos statistikos Rusija neteko didžiausios Kinijos eksporto rinkos titulo. Ją aplenkė Meksika ir Jungtiniai Arabų Emyratai.
Nors dažnai kalbama apie kinų problemą, bėdų turi ne tik jie. Rusijos automobilių gamintojas „AvtoVAZ“ skelbia, kad jų pardavimai iki balandžio gali sumažėti net 30 proc. Prezidentas Maksimas Sokolovas prognozuoja, jog bendra automobilių prekyba Rusijoje gali kristi net perpus.
Rinka griūva: pinigai džiūsta, pirkėjai išgaruoja
Prastėjanti ekonominė situacija paveikė tiek gamintojus, tiek pirkėjus. Dėl aukštų palūkanų normų ir griežtų paskolų sąlygų investicijos į prekybą automobiliais tapo rizikingos, o daugelis automobilių salonų jau dabar skaičiuoja nuostolius. „Autostat“ įspėja, jeigu padėtis nesikeis, net pusė jų gali priverstinai užsidaryti.
Paradoksalu, bet būtent tie gamintojai, kurie taip sėkmingai užėmė ištuštėjusią rinką 2024 metų pabaigoje, dabar susiduria su pirkėjų abejingumu. Tuomet kinų automobilių rinkos dalis buvo pasiekusi net 68 proc., o 90 proc. importo sudarė būtent Kinijoje pagamintos transporto priemonės.
Kodėl kinų automobiliai ėmė buksuoti?
Pirmasis 2025 metų ketvirtis tapo nemaloniu siurprizu, kinų dominavimas ėmė byrėti. Sparčiai auganti infliacija išpūtė draudimo, remonto, atsarginių dalių kainas. Padidinti automobilių perdirbimo mokesčiai dar labiau apsunkino padėtį.
Dėl šių priežasčių naujų automobilių kaina tapo per aukšta daugeliui šeimų, o bankų siūlomos paskolos prarado patrauklumą.
Analitikai prognozuoja, kad 2025 metais bendra naujų automobilių prekyba Rusijoje sumažės bent 30 proc. O kinų gamintojams tenka pripažinti, net ir ištuštėjusios rinkos neužtenka, kai piniginių turinys džiūsta, o klientai vėl laukia senųjų favoritų su žinomais logotipais.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti