Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Šokiruojanti Rusijos automobilių rinkos realybė: už Rusijos automobilių rinkos pelno stovi Kinijos gamintojai
Rusijos automobilių rinka šiuo metu aiškiai parodo daugelį baimių, susijusių su Kinijos automobilių gamintojų plėtra Europoje. Kinijos markių dalis naujų automobilių registracijose šalyje jau viršija 60 procentų, o jų siūloma produkcija tampa vis didesniu iššūkiu vietiniam gamintojui „Lada“.
Lėšos, kurios anksčiau tekėjo į vakarų automobilių koncernų sąskaitas, dabar sparčiai keliauja į Kiniją, o ši tendencija stiprėja su kiekvienais metais. Analitinės agentūros „Autostat“ duomenimis, 2024 metais naujų automobilių pardavimai Rusijoje pasiekė 1,571 milijono vienetų.
Tai yra 48 procentais daugiau nei 2023 metais, tačiau vis dar mažiau nei 2021-aisiais. Nepaisant augimo, šis rezultatas rodo, kad rinka dar neatsigavo iki ankstesnio lygio. „Lada“ išlieka pardavimų lydere su 28 procentų dalimi, tačiau daugiausia iš geopolitinės situacijos ir Rusijos izoliacijos laimi Kinijos gamintojai, kurie perėmė didelę rinkos dalį.
Po to, kai dėl karo prieš Ukrainą daugelis vakarų automobilių koncernų pasitraukė iš Rusijos, viena didžiausių automobilių rinkų pasaulyje liko be daugelio stipriausių prekės ženklų. Ši situacija sukūrė puikias sąlygas Kinijos gamintojams.
Trūkstant konkurencijos iš žinomų vakarietiškų markių ir vietos gamintojams susiduriant su tiekimo problemomis, ypač „Lada“, Kinijos įmonės labai greitai tapo pagrindiniais naujų automobilių tiekėjais Rusijos Federacijoje.
2023 metų pabaigoje jų dalis jau sudarė 62 procentus visų naujų automobilių registracijų. Nors „Lada“ išlaiko lyderio poziciją pagal parduotų automobilių skaičių, didžioji dalis pajamų iš naujų automobilių pardavimų tenka Kinijos gamintojams. 2024 metais rusai naujiems automobiliams išleido beveik penkis trilijonus rublių, tačiau tik 11,8 procento šios sumos teko „Lada“ atstovams.
Tai geresnis rezultatas nei 2023 metais, kai pagal pajamas pirmavo „Chery“. Antroje vietoje pagal gautas pajamas šiuo metu yra „Geely“, kurios dalis sudaro 11,2 procento, trečioje vietoje yra „Haval“ su 10,5 procento, po jos eina „Chery“ su 9,4 procento ir „Changan“ su 6,2 procento.
Kinijos gamybos įtaka vietinei pramonei
Reikėtų atkreipti dėmesį, kad net dalis „AvtoVAZ“ grupės, kuriai priklauso „Lada“, pajamų galiausiai patenka į Kiniją. Pavyzdžiui, nuo 2023 metų Sankt Peterburge gaminama „Lada X-Cross“ iš esmės yra kinų „Bestune T77“ modelis, kurį gamina FAW koncernas. Tai rodo, kad net vietinio prekės ženklo gamyba yra stipriai susijusi su Kinijos automobilių pramone.
„Autostat“ pateikta statistika aiškiai atskleidžia, kaip greitai pinigai, anksčiau tekėję į vakarų gamintojų sąskaitas, dabar nukeliauja kinams. Nedidele paguoda Rusijai gali būti tik tai, kad kinų gamintojai perėmė daug buvusių vakarų gamyklų. Tai leido išsaugoti tam tikrą užimtumo lygį automobilių pramonėje ir išvengti visiško darbo vietų griūties.
Dabartinė situacija rodo, kad Rusijos automobilių rinka per labai trumpą laiką išgyveno radikalius pokyčius. Kinijos gamintojai, pasinaudoję vakariečių pasitraukimu, įsitvirtino kaip dominuojanti jėga, valdanti ne tik didžiausią rinkos dalį, bet ir kontroliuojanti pagrindinius finansinius srautus.
Nors „Lada“ vis dar yra simbolinis nacionalinis prekės ženklas, reali finansinė nauda ir gamybos pajėgumai vis labiau koncentruojasi Kinijos rankose.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti