Svarstote apie elektrinį automobilį? Pirkėjai žiūri į blizgantį ekraną, bet praleidžia tai, kas kainuos tūkstančius

Paskelbė Lina Snarskienė
Paskelbta

Svarstote apie elektrinį automobilį? Pirkėjai žiūri į blizgantį ekraną, bet praleidžia tai, kas kainuos tūkstančius

Naudotų elektromobilių banga Lietuvoje nesiliauja stiprėti. Daugelis vairuotojų ieško pigesnės ir ekologiškesnės alternatyvos įprastoms degalais varomoms transporto priemonėms. Visgi, net ir norėdami sutaupyti, kai kurie pirkėjai nesąmoningai pasikliauja vien išore, o ne tikrąja automobilio sveikata.

Deja, vėliau toks skubotas sprendimas gali brangiai kainuoti – tiesiogine prasme. Pagrindinė problema, kurią išskiria ekspertai, slypi ne kėbule ar komforte – daugumai trūksta žinių apie elektromobilio širdį, tai yra, jo bateriją. Ji nėra amžina. 

Nors kai kuriems pirkėjams atrodo, kad nedidelė rida reiškia gerą techninę būklę, elektromobilių pasaulyje viskas kiek kitaip. Baterija dėvisi ne tik nuo nuvažiuotų kilometrų, bet ir nuo amžiaus, eksploatavimo sąlygų ar net buvusio klimato.

Ar verta pirkti naudotą elektromobilį?

Ekspertas sako tiesiai – taip, bet tik tada, kai perkate sąmoningai. Tinkamai pasirinktas naudotas elektromobilis gali būti protingas sprendimas. Tačiau dažniausiai viskas atsiremia į baterijos būklę. Jeigu baterija stipriai susidėvėjusi, net pats moderniausias modelis gali tapti našta, o ne pagalba.

Ypač rizikingi modeliai be aktyvios akumuliatoriaus aušinimo sistemos. Tokie automobiliai dažniau susiduria su spartesne baterijos degradacija. Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, iš kur konkretus automobilis atkeliavo. 

Pavyzdžiui, elektromobiliai iš Europos dažniausiai turi aiškią serviso istoriją. Tuo tarpu iš JAV – neretai būna po avarijų arba su amerikietišku įkrovimo standartu. Kinijos modeliai dažniausiai būna nauji, tačiau garantijos sąlygos – miglotos ir dažnai neaiškios.

Kodėl baterija – viskas, nuo ko prasideda pasirinkimas

Baterija yra brangiausias viso elektromobilio komponentas. Blogiausia, kad net ir nedaug pravažiavęs elektromobilis gali turėti stipriai sumažėjusią baterijos talpą – kartais net iki pusės. Laikas veikia ne mažiau nei rida, todėl remtis tik kilometrais ar pardavėjo pažadais būtų klaida.

Pats paprasčiausias būdas įvertinti bateriją – atlikti diagnostiką su OBD adapteriu. Tai nėra brangu, bet leidžia pamatyti realų SOH (State of Health) rodiklį. Jei tokios galimybės neturite, būtinas testinis važiavimas – nuo 100 proc. iki maždaug 10 proc. akumuliatoriaus. 

Tai leis įvertinti, kiek realiai kilometrų automobilis nuvažiuoja. Lietuvoje jau daug kur galima atlikti tokią patikrą specializuotuose servisuose ir tai yra viena iš protingiausių investicijų prieš pirkimą.

Dar viena dažna klaida – pasitikėti išoriniu blizgesiu

Ne kartą pasitaiko atvejų, kai pirkėjas, pamatęs patrauklų ekraną, šiuolaikišką dizainą ir pažangias pagalbines sistemas, pamiršta apie tai, kas svarbiausia – techninę būklę. 

Elektronika ir priedai greitai pavergia dėmesį, tačiau jei baterija beviltiškai susidėvėjusi, nei viena funkcija nepadės. Neretai tokie modeliai tampa tiesiog stacionaria dekoracija kieme, nes baterijos keitimas gali kainuoti kaip pusė naujo elektromobilio vertės.

Kaip išvengti nusivylimo po pirkimo

Svarbiausia – nesiblaškyti. Pasitikėkite tik faktais. Kiekvieną modelį būtina vertinti atskirai, tikrinti istoriją, atlikti baterijos būklės analizę ir nedaryti išvadų vien iš patrauklios kainos. Atsiminkite, kad kai kurie pigūs pasiūlymai slepia daug papildomų išlaidų.

Be to, būtina pasidomėti ir įkrovimo standartais. Ne visi modeliai tinka prie viešų stotelių Lietuvoje, o tam tikri adapteriai kainuoja papildomai. Reikia išsiaiškinti, ar automobilio įkrovimo sistema suderinama su vietine infrastruktūra.

Galutinis verdiktas – verta, bet tik su galva

Naudotas elektromobilis gali būti puikus pasirinkimas. Tačiau jo patikimumas priklausys tik nuo to, kiek laiko skirsite pasiruošimui. Net jei viskas atrodo tobula – reikia tikrinti. Net jei pardavėjas atrodo patikimas – tik faktai kalba tikrąją kalbą.

Ir atminkite: jei automobilis blizga, bet važiuoja tik 60 kilometrų su pilna baterija, jūs pirksite ne elektromobilį, o problemą. O juk tokio tikslo neturite, ar ne?

Ar patiko šis įrašas?
 

Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas