Techninės apžiūros fiasko: „Tesla“ modeliai stringa techninėse apžiūrose, blogiausias rezultatas per dešimtmetį

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Techninės apžiūros fiasko: „Tesla“ modeliai stringa techninėse apžiūrose, blogiausias rezultatas per dešimtmetį

Vokietijoje kasmetinis automobilio patikrinimas yra rimtas reikalas, nes nuo jo priklauso ar transporto priemonė gali likti kelyje. Šį patikrinimą atlieka TÜV (Vokietijos techninės apžiūros ir saugos tikrinimo organizacija), kuri per metus apžiūri milijonus automobilių. Patikra parodo kurie automobiliai yra tvarkingi, o kuriems reikia skubaus remonto.

Naujausia 2026 metų TÜV ataskaita apžvelgė 9,5 mln. patikrų, atliktų nuo 2024 metų liepos iki 2025 metų birželio. Rezultatai nemalonūs, nes bendras automobilių patikimumas prastėja. Net 21,5 proc. visų automobilių neįveikė patikros dėl rimtų ar pavojingų gedimų.

Problemos palietė įvairių tipų automobilius, bet daugiausia dėmesio šį kartą teko elektromobiliams. Ypač išsiskyrė viena markė, kuri jau trečius metus iš eilės rikiuojasi patikimumo lentelės apačioje. Tai sustiprino ankstesnes kalbas apie jos kokybės bėdas.

„Tesla“ rezultatai

Ataskaita rodo, kad dviejų ar trejų metų „Tesla Model 3“ turi 13,1 proc. gedimų rodiklį. Paprastai tariant, maždaug vienas iš aštuonių tokių automobilių nepraėjo patikros iš pirmo karto. Tai labai prastas rezultatas tokio amžiaus automobiliui.

Dar blogiau pasirodė „Tesla Model Y“, kuris toje pačioje amžiaus grupėje pasiekė 17,3 proc. gedimų rodiklį. Tai blogiausiai įvertintas automobilis šiame segmente per pastarąjį dešimtmetį. Dažniausios bėdos susijusios su ašimis, pakaba, stabdžiais ir žibintais.

Svarbu tai, kad problemos nėra visų elektromobilių bendra liga. Ataskaita aiškiai parodė, kad elektriniai automobiliai gali būti labai patikimi. Taigi bėdos labiau siejamos su konkrečiais modeliais ir jų priežiūra.

Kiti elektromobiliai

Toje pačioje dviejų ar trejų metų grupėje elektrinis „Mini Cooper SE“ turėjo tik 3,5 proc. gedimų. Tai beveik keturis kartus geresnis rezultatas nei „Model 3“. Tokie skaičiai rodo, kad elektrinis važiavimas pats savaime nereiškia didelių remonto rūpesčių.

Mažų automobilių klasėje tarp dar naujų modelių geriausiai pasirodė „Fiat 500e“. Jo vieta sąrašo viršuje sustiprina mintį, kad patikimumas priklauso nuo gamintojo sprendimų ir surinkimo kokybės. Vairuotojams tai svarbi žinia renkantis elektromobilį.

Ilgalaikė kokybė ir bendros išvados

Ataskaita pažymėjo, kad smulkių gedimų dalis taip pat auga ir siekia 12,3 proc. Tai reiškia, kad daugiau savininkų susiduria su įvairiomis techninėmis problemomis nei ankstesniais metais. Todėl priežiūros svarba didėja visiems vairuotojams.

Šiemet TÜV pirmą kartą įteikė apdovanojimą už ilgalaikę kokybę, skirtą markėms kurių dešimties metų ir senesni automobiliai turi mažiausiai rimtų gedimų. Pirmą vietą užėmė „Mercedes Benz“ su 18,5 proc. rodikliu, po jo sekė „Audi“ ir „Toyota“. Į akis krenta tai, kad senų „Mercedes“ gedimų lygis panašus į labai jauno „Model Y“.

Ataskaita primena paprastą dalyką, nesvarbu ar automobilis elektrinis ar benzininis. Svarbiausia yra dalių kokybė ir tai kaip rūpinamasi automobiliu. Vokietijos patikrinimų statistika tapo aiškiu įspėjimu ir pirkėjams, ir dabartiniams savininkams.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas