Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Tegyvuoja vidaus degimo varikliai! JAV gamintojai spaudžia stabdžius, elektromobilių bumas žlunga
Jungtinėse Valstijose elektromobilių rinka išgyvena sunkius laikus. Vos prieš kelerius metus daugelis ekspertų prognozavo, kad elektromobiliai užkariaus Amerikos kelius, tačiau dabar ši vizija nyksta. Gamintojai masiškai peržiūri savo planus, o dalis modelių tyliai dingsta iš salonų.
Viena pagrindinių priežasčių yra pasibaigusios federalinės subsidijos elektromobiliams. Iki rugsėjo pabaigos pirkėjai galėjo pasinaudoti mokesčių lengvata siekiančia net 7 500 JAV dolerių (apie 6500 eurų). Dabar, kai ši parama panaikinta, paklausa krito, o įmonės susiduria su skaudžiais finansiniais padariniais.
Papildomai viską apsunkina prekybos karai, kuriuos pradėjo Donaldo Trumpo administracija. Didesni muito tarifai, didėjančios gamybos sąnaudos ir mažėjantis vartotojų susidomėjimas lemia tai, kad daugelis gamintojų atsisako ambicingų elektrifikacijos planų.
„Acura“, „Ford“ ir kiti stabdo projektus
Vienas ryškiausių pavyzdžių, tai „Acura ZDX“. Šis modelis, gamintas kartu su „General Motors“, po vos metų nuo debiuto dingo iš JAV rinkos. Nors automobilis buvo reklamuojamas kaip pažangus elektromobilis, jo pardavimai nepasiteisino, o „Honda“ nusprendė sustabdyti gamybą.
Tuo tarpu „Ford“ atidėjo naujo elektrinio pikapo pasirodymą iš 2027 į 2028 metus. Panašus likimas laukia ir elektrinio „Transit“ modelio, kuris, pasak įmonės vadovo Jimo Farley, šiuo metu tiesiog neturi pakankamos rinkos paklausos. Jis atvirai pripažino, kad elektromobilių pardavimai šalyje gali sumažėti net iki penkių procentų.
Šie sprendimai rodo, kad JAV vartotojai dar nėra pasiruošę masiškai pereiti prie elektros. Nepaisant technologinės pažangos, daugelis vis dar renkasi tradicinius benzininius ar hibridinius modelius, kurie atrodo patikimesni kasdieniam naudojimui.
„General Motors“, „Dodge“ ir „RAM“ keičia kryptį
„General Motors“ paskelbė, kad nutraukia elektrinių furgonų „BrightDrop“ gamybą Kanadoje. Tai itin reikšmingas žingsnis, nes šių transporto priemonių gamyba prasidėjo vos prieš dvejus metus. Sprendimas aiškiai rodo, kad net didieji koncernai nebetiki greita elektromobilių plėtra.
Tuo pat metu „Dodge“ išėmė iš prekybos elektrinę „Charger“ versiją, o planai sukurti naują, dar galingesnį modelį „Daytona SRT Banshee“ buvo galutinai atšaukti. „RAM“ taip pat atidėjo savo elektrinio pikapo gamybos pradžią iki 2027 metų, o dabar vis labiau orientuojasi į hibridines sistemas.
Šie pokyčiai rodo, kad rinka ieško kompromisų tarp ekologiškumo ir realių vartotojų poreikių. Hibridiniai modeliai, turintys tiek elektrinį, tiek vidaus degimo variklį, tampa pereinamuoju sprendimu, kol elektromobilių infrastruktūra pasieks tinkamą lygį.
Europiečiai taip pat traukiasi
Ne tik Amerikos gamintojai peržiūri savo planus. „Nissan“ nutraukė elektromobilio „Ariya“ gamybą JAV rinkai, o „Porsche“ paskelbė, kad naujasis didesnis už „Cayenne“ modelis turės ne tik elektrinę, bet ir hibridinę versiją. Tokia pati kryptis laukia ir būsimų „Boxster“ bei „Cayman“ kartų.
„Volkswagen“ šių metų pradžioje atsisakė planų pristatyti elektrinį „ID.7“ Jungtinėse Valstijose. Šie sprendimai rodo, kad net Europos gigantai nebesitiki greito perėjimo prie elektromobilių. Ekonominės sąlygos ir politiniai sprendimai lemia, jog prioritetu tampa lankstumas, o ne akla elektrifikacija.
Ateities perspektyvos
Šiandien akivaizdu, kad elektromobilių bumas JAV pristabdo. Gamintojai grįžta prie realybės, kurioje pirkėjai vis dar renkasi tradicinį kurą. Elektromobiliai išlieka technologiniu stebuklu, tačiau be valstybės paramos ir tinkamos infrastruktūros jų populiarumas mažėja.
Tai primena, kad kiekviena technologinė revoliucija turi savo etapą. Elektromobiliai niekur nedings visam laikui, tačiau jų kelias link masinės rinkos pasirodė gerokai ilgesnis nei daugelis tikėjosi.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.