Nenaudojate rankinio stabdžio? Ši viena automobilio parkavimo klaida gali kainuoti šimtus eurų

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Nenaudojate rankinio stabdžio? Ši viena automobilio parkavimo klaida gali kainuoti šimtus eurų

Daugelis vairuotojų mano, kad parkavimas, tai paprasta ir nereikalaujanti dėmesio kasdienė procedūra. Tačiau, kaip teigia automobilių ekspertai, net mažiausios klaidos paliekant automobilį stovėjimo vietoje gali turėti rimtų pasekmių. Neteisingai naudojamas rankinis stabdis ar automobilio palikimas vienoje vietoje ilgesnį laiką gali baigtis brangiomis remonto išlaidomis.

Ispanų mechanikas Javieras Sendinas, pripažintas geriausiu šalies specialistu 2023 metais, įspėja, kad daugelis vairuotojų net nesupranta, kaip kasdieniai įpročiai trumpina jų transporto priemonės tarnavimo laiką. Pasak jo, tinkamas parkavimas ne tik saugo automobilio dalis, bet ir užtikrina didesnį saugumą.

Ekspertai primena, kad net jei automobilis atrodo stabilus, netinkamai parinkta padėtis ar neįjungtas rankinis stabdis gali sukelti problemų. Dėl to verta žinoti kelias paprastas taisykles, kurios padės išvengti gedimų ir brangių remonto darbų.

Rankinis stabdis yra visada būtinas

Palikti automobilį be įjungto rankinio stabdžio, tai viena dažniausių klaidų. Kai vairuotojas tiesiog įjungia pavarą ir išeina, visą automobilio svorį laiko pavarų dėžė. Tai ypač pavojinga automatinėse transmisijose, kur užblokuota „P“ padėtis nėra sukurta ilgai laikyti transporto priemonės masės. Mažiausias automobilio pasislinkimas gali pažeisti mechanizmą ir pareikalauti brangaus remonto.

Rankinį stabdį reikėtų naudoti net tada, kai automobilis stovi ant lygaus paviršiaus. Šiuolaikinėse mašinose veikia elektriniai stabdžiai, kurie patys reguliuoja jėgą ir apsaugo nuo ratų užsiblokavimo drėgnomis sąlygomis. Tai ne tik patogu, bet ir saugu, todėl rankinio stabdžio ignoruoti neverta.

Kaip stovėjimas veikia ratus ir padangas?

Palikti automobilį su pasuktais ratais nėra pavojinga, jei jis stovi saugioje vietoje. Tačiau ankštose stovėjimo aikštelėse ar prie aukštų bortų tai gali būti rizikinga. Jei kitas automobilis kliudys jūsų ratą, gali deformuotis vairo traukės ar pažeisti ratlankį. Geriausia ratus palikti tiesiai, kad sumažėtų smūgio tikimybė.

Parkuojant prie aukšto borto, nereikėtų stipriai remti padangos į kraštą. Net maži įtrūkimai gumos šone gali virsti pavojingu plyšimu. Dažnas toks kontaktas ilgainiui susilpnina padangą ir pablogina sukibimą su kelio danga.

Ilgas stovėjimas. tai tylus priešas

Kai automobilis stovi kelias savaites ar ilgiau, jo dalys pradeda prarasti formą ir efektyvumą. Akumuliatorius pamažu išsikrauna, o padangos gali deformuotis dėl pastovios apkrovos vienoje vietoje. Vairuotojas tai pajunta kaip vairo drebėjimą iškart pajudėjus.

Specialistai pataria bent kartą per dvi savaites užvesti variklį ir leisti jam veikti kelias minutes. Taip pat verta padidinti padangų slėgį apie 0,2 baro, kad jos neišsikreiptų. Jei automobilis stovės ilgai, geriausia jį laikyti sausoje, vėsioje vietoje ir prijungti prie akumuliatoriaus įkroviklio, kad išvengtumėte visiško išsikrovimo.

Teisingas parkavimas nėra tik įprotis, tai būdas apsaugoti savo automobilį nuo brangių gedimų. Užtrauktas rankinis stabdis, tiesūs ratai ir periodinis variklio užvedimas gali išgelbėti jūsų piniginę nuo didelių išlaidų. Nedideli veiksmai, atliekami sąmoningai, užtikrina, kad automobilis ilgiau išliks patikimas, saugus ir pasiruošęs kelionei.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas