Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Tai būtina žinoti prieš keičiant padangas: specialistai rėžė, kodėl net naujos padangos gali būti pavojingos
Daugelis vairuotojų, keisdami sezonines padangas, daro vieną dažną klaidą, tai nežino, kur montuoti geresnes padangas, priekyje ar gale. Tai iš pirmo žvilgsnio atrodo smulkmena, tačiau gali turėti lemiamą reikšmę saugumui. Nuo padangų būklės ir vietos priklauso automobilio stabilumas, ypač šlapiame ar slidžiame kelyje.
Ekspertai pabrėžia, kad geresnės padangos visada turi būti gale, nepriklausomai nuo to, ar automobilis yra su priekinių, galinių, ar visų varančių ratų pavara. Neteisingai sumontuotos padangos gali tapti nelaimės priežastimi. Kai galinės padangos praranda sukibimą, automobilis gali slysti, ypač posūkiuose arba važiuojant per balas.
Vairuotojas tokiu atveju praranda kontrolę, nes užpakalinė ašis tampa nestabili. Todėl specialistai pataria, kad net jei priekinės padangos atrodo labiau susidėvėjusios, naujesnes vis tiek montuokite gale. Tai užtikrina, kad automobilis išliks stabilesnis ir lengviau valdysite jį net ekstremaliomis sąlygomis.
Kodėl svarbu keisti padangas vietomis?
Automobiliuose su priekinių ratų pavara priekinės padangos dėvisi greičiau, nes jos ne tik suka, bet ir perduoda varančiąją jėgą. Kad visos keturios padangos dėvėtųsi tolygiai, jas reikėtų sukeisti vietomis kas penkiolika tūkstančių kilometrų arba su kiekvienu sezonu. Taip prailginsite jų tarnavimo laiką ir išlaikysite geresnį sukibimą su keliu.
Rotuojant padangas svarbu keisti jas ašimis, o ne įstrižai, nes daugelis padangų turi kryptinį raštą. Ant šoninės sienelės dažnai matosi užrašas „Outside“, kuris žymi, kuri pusė turi būti išorėje. Jei padanga sumontuota neteisingai, ji gali prarasti dalį savo sukibimo ir automobilis taps mažiau stabilus.
Kiek turi būti protektoriaus?
Nors įstatymai leidžia važiuoti su žieminėmis padangomis, kurių protektorius siekia 3,0 milimetro, tai yra riba, po kurios padanga praranda didžiąją dalį savo savybių. Specialistai rekomenduoja, kad žieminės padangos būtų ne mažiau kaip 4 milimetrų protektoriaus gylio. Kai raštas tampa per plokščias, padanga nebegali tinkamai išstumti vandens ir padidėja slydimo ant šlapio kelio rizika.
Per mažas protektorius ypač pavojingas lietingu metu. Net naujas stabdžių sistemas turintis automobilis negali išvengti akvaplango, tai situacijos, kai tarp rato ir kelio susidaro vandens sluoksnis ir automobilis tiesiog plaukia. Tokiais atvejais geros padangos yra vienintelė garantija, kad išliksite kelyje.
Nepamirškite padangų amžiaus
Padangos sensta net tada, kai automobilis mažai važiuoja. Saulė, temperatūros pokyčiai ir drėgmė palaipsniui kietina gumą, todėl ji praranda elastingumą ir gali trūkinėti. Pagaminimo datą galima rasti ant šoninės padangos dalies, tai keturi skaičiai rodo gamybos savaitę ir metus.
Net jei padangos atrodo gerai, jas rekomenduojama keisti kas šešerius - aštuonerius metus. Senesnė guma gali prastai suveikti stabdant arba sprogti važiuojant greičiau. Prieš kiekvieną sezoną verta patikrinti tiek protektorių, tiek padangų amžių, tai paprastas žingsnis, kuris gali išgelbėti gyvybę.
Tinkamai prižiūrimos padangos, tai ne tik patogesnė, bet ir saugesnė kelionė. Geresnes padangas montuokite gale, tikrinkite jų būklę reguliariai ir nesidrovėkite pasikonsultuoti su specialistu. Kartais būtent šie maži sprendimai lemia, ar kelionė bus rami, ar pavojinga.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.