Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Šią vasarą Lietuvos elektromobilių vairuotojai įkrovimo stotelėse praleido trumpiau nei bet kada anksčiau – tačiau jų apsilankymų skaičius perkopė visus iki šiol fiksuotus rodiklius. Kaip rodo lyderiaujančio greito elektromobilių įkrovimo tinklo Baltijos šalyse „Ignitis ON“ duomenys, vien birželį ir liepą viešajame įkrovimo tinkle Lietuvoje įkrovimų skaičius, lyginant su pernai, išaugo dvigubai, o visose Baltijos šalyse – net 2,5 karto.
Anot „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovo Eimanto Baltos, šie pokyčiai nėra tik kiekybiniai. Jie liudija, kad elektromobilių kultūra Lietuvoje bręsta, o elgsena kelyje vis dažniau remiasi technologiniais sprendimais, duomenimis ir asmeniniu efektyvumu.
„Pastebime, kad elektromobilių naudotojai nebevažiuoja į stoteles atsitiktinai. Jie vis dažniau žino, kur, kada ir kaip jiems palankiausia įsikrauti. Vairuotojai renkasi ne tik pagal kainą ar lokaciją, bet ir pagal stotelės galią, užimtumą, baterijos temperatūrą ar jos likutį. Ir tai nėra mažuma – tai vis auganti dauguma, kuri gerai supranta, kaip veikia jų automobilis ir šalies stotelių infrastruktūra“, – sako E. Balta.
Trumpėjančios sesijos – ne atsitiktinumas, o naujas įkrovimo mąstymas
Nors įprasta manyti, kad daugiau įkrovimų reiškia ir daugiau sugaišto laiko, duomenys rodo priešingą tendenciją. Pavyzdžiui, itin greito įkrovimo (HPC) stotelėse 30 proc. visų sesijų šią vasarą truko iki 15 minučių, o 63 proc. – neviršijo pusvalandžio. Tai leidžia spręsti, kad vairuotojai įsikrauna ne tik dažniau, bet ir trumpiau – o tai yra svarbus efektyvumo požymis.
„Kuo daugiau žmogus supranta apie savo elektromobilį, tuo labiau jo įkrovimo sustojimas tampa ne būtinybe, o integruota kelionės dalimi. Pavyzdžiui, kadangi baterija efektyviausiai įsikrauna tada, kai jos lygis žemas, o temperatūra – aukšta, daug praktiškiau planuoti trumpą įkrovimą kelionės pradžioje, nei laukti, kol akumuliatorius pasieks kritinį lygį. Būtent todėl šiandien matome daugiau trumpų, bet strategiškai suplanuotų įsikrovimo sesijų. Žmonės sustoja ten, kur gali greitai įsikrauti ir tuo pačiu išgerti kavos, nueiti į parduotuvę ar išvesti šunį – tai naujas, racionalus mobilumo planavimas“, – išskiria E. Balta.
Penktadieniai – naujasis elektromobilininkų pikas
Srautų analizė rodo, kad piko taškais šią vasarą tapo penktadieniai, kai vairuotojai leidžiasi į savaitgalio keliones. Ilgaisiais savaitgaliais apkrovos pasiskirsto tolygiau tarp dienų, tačiau bendrai išlieka aukštesnės nei darbo savaitės metu. Populiariausiu įsikrovimo laiku išlieka dienos valandos nuo 9 iki 19 val., o savaitgaliais pikai pasislenka į vidurdienį – nuo 12 iki 14 val.
Stipriausias augimas pagal sesijų skaičių ir įkrautą elektros kiekį šią vasarą užfiksuotas pajūryje, kur infrastruktūra augo ypač sparčiai. Vien Klaipėdos mieste įkrovimo taškų skaičius per metus išaugo nuo 12 iki 52, o Palangos įkrovimo parkas, įrengtas Taikos g. 2, jau antrus metus iš eilės išlieka lankomiausia vasaros stotele visame „Ignitis ON“ tinkle.
Tarp kitų populiariausių taškų – „Nordika“ Vilniuje, „Karpynė“ Gabšiuose, „Mega“ Kaune. Pagal įkrautos energijos kiekį į šį sąrašą taip pat patenka „Decathlon“ Klaipėdoje.
Netolimoje ateityje – dar trumpesni sustojimai ir daugiau pasirinkimo
2025-ųjų vasara nėra atsitiktinis srauto iššokimas – tai nuoseklaus augimo tęsinys. Nuo 2022 metų „Ignitis ON“ kasmet fiksuoja vis aukštesnius sezono rodiklius, tačiau šių metų šuolis – didžiausias iki šiol: sesijų skaičius Lietuvoje išaugo 80 proc., o įkrautos energijos kiekis – net 108 proc.
„Šiandien šie augimo skaičiai nebėra vien statistika, tai – augančio pasitikėjimo infrastruktūra įrodymas. Vairuotojai renkasi elektromobilį nebe su atsarga, o su žinojimu, kad ras kur įsikrauti, ir kad tai neužtruks. Šie skaičiai mums yra įpareigojimas ir indikatorius vienu metu: turime plėstis, bet daryti tai atsakingai, įvertindami tikruosius naudojimosi stotelėmis pikus ir srautų valdymo logiką“, – komentuoja E. Balta.
Anot eksperto, elektromobilių vairuotojui svarbiausia – ne tik turėti kur įsikrauti, bet ir žinoti, kad ta vieta bus greita ir prieinama. Besikeičiantis įkrovimo modelis – nuo pavienių stotelių prie įkrovimo parkų – leidžia sumažinti eiles, paskirstyti srautus ir padidinti patogumo lygį.
„Infrastruktūra šiandien turi atitikti naują vairuotojo standartą. Nebeužtenka tiesiog stotelės – reikalingas pasirinkimas, informacija realiu laiku, patogi programėlė, keli atsiskaitymo būdai, galimybė stebėti užimtumą ir net numatyti, kiek realiai spėsi įsikrauti per konkrečią pertraukėlę. Mes jau matome, kaip tai keičia vairuotojų elgseną – o elgsena, savo ruožtu, nurodo mūsų veiklos kryptį“, – apibendrina E. Balta.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti