„Xiaomi“ elektromobilių manija: naujojo „YU7“ laukia šimtai tūkstančių, pristatymai pirkėjams gali vėluoti

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

„Xiaomi“ elektromobilių manija: naujojo „YU7“ laukia šimtai tūkstančių, pristatymai pirkėjams gali vėluoti

Technologijų milžinė „Xiaomi“ susidūrė su problema, apie kurią daugelis automobilių gamintojų galėtų tik pasvajoti. Naujasis elektrinis visureigis „YU7“ sulaukė milžiniško pirkėjų susidomėjimo. Dabar iššūkis nebe įtikinti klientus pirkti, o pagaminti automobilius pakankamai greitai, kas tampa tikru išbandymu jaunos automobilių gamybos įmonės galimybėms ir pirkėjų kantrybei.

„YU7“ modelis oficialiai pristatytas birželio 26 dieną ir vos per pirmąsias 72 valandas „Xiaomi“ užsitikrino, kaip skelbiama, nuo 280 800 iki 315 900 užsakymų su patvirtintu pirkimu. Šis skaičius neapima užsakymų internetu. Lyginant su kitais gamintojais, tokia apimtis viršija visų metų pardavimus, kuriuos kai kurios įsitvirtinusios automobilių markės pasiekia su vienu modeliu. 

Tai parodė, kad susidomėjimas buvo ne tik reklamos triukas, bet ir reali pirkėjų reakcija. Liepos mėnesio pirmieji pristatymų rezultatai buvo kur kas kuklesni, tai vos 6042 vienetai „YU7“ modelio pasiekė klientus. Šis skaičius aiškiai parodė, kokia ilga kelionė laukia šimtų tūkstančių žmonių, sumokėjusių avansą. Pagrindinė kliūtis yra gamybos pajėgumai. 

Pirmoji „Xiaomi Auto“ gamykla turi 150 000 automobilių metinį pajėgumą. Antroji gamykla, kuri turėtų pasiekti tokį patį gamybos lygį, statybas baigė tik 2025 metų birželio viduryje ir vis dar didina gamybos tempą. Net jei abi gamyklos dirbtų visu pajėgumu, pradinių užsakymų kiekio jos negalėtų greitai įvykdyti.

Gamybos konkurencija tarp modelių

Situaciją apsunkina tai, kad „YU7“ nėra vienintelis paklausus „Xiaomi“ elektromobilis. Toje pačioje gamybos linijoje surenkamas ir sedanų modelis „SU7“, kuris taip pat turi didelę paklausą. Tai sukuria vidinę konkurenciją dėl gamybos pajėgumų. 

Liepos mėnesį „SU7“ modelio pristatymai siekė 24 410 vienetų, o bendras „Xiaomi“ elektromobilių pristatymų skaičius pasiekė 30 452 automobilius. Nors tai įspūdinga, skaičiai rodo, kad šiuo metu prioritetas labiau teikiamas sedanui. 

Tik apie 10 procentų „SU7“ užsakymus pateikusių klientų nusprendė pakeisti savo rezervaciją į naująjį „YU7“, todėl vietoje vieno pristatymo iššūkio „Xiaomi“ dabar turi du.

Ilgas laukimo laikotarpis klientams

Didžiulė paklausa pirkėjams reiškia ilgą laukimą. Oficialus bet kurios „YU7“ versijos pristatymo terminas šiuo metu viršija 10 mėnesių. Automobilių rinka sparčiai keičiasi, tai nuolat pasirodo nauji modeliai su pažangesnėmis technologijomis, o valdžios institucijos keičia subsidijų ir mokesčių politiką. 

Tai reiškia, kad automobilis, užsakytas šiandien, gali atrodyti pasenęs dar prieš pasiekdamas naujojo savininko kiemą. „Xiaomi“ pranešama pradėjo prašyti kai kurių klientų sumokėti visą automobilio kainą iš anksto, siekdama atrinkti labiausiai pasiryžusius pirkėjus ir geriau valdyti milžinišką užsakymų skaičių. 

Įmonės tikslas šiems metams, pristatyti 350 000 transporto priemonių. Pirmąjį 2025 metų pusmetį jau pristatyta 150 000, tad iki gruodžio pabaigos reikia pagaminti ir išsiųsti dar 200 000 automobilių. 

Tai reiškia, kad kiekvieną mėnesį turėtų būti pagaminama daugiau nei 33 000 automobilių. Liepos mėnesio bendras rezultatas buvo artimas šiam tikslui, tačiau spaudimas naujai pastatytai antrajai gamyklai greitai pasiekti maksimalų pajėgumą tik auga.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas