Prisijunkite
Prisijunkite
Latvijos bendrovė „Capital Partners“ sėkmingai prisiteisė daugiau nei 1,7 milijono eurų iš įmonės, kuri, kaip įtariama, dalyvavo prabangių automobilių tiekimo į Rusiją grandinėje, apeinant tarptautines sankcijas. Sprendimą priėmė Lietuvos teismas po to, kai buvo iškelta byla dėl negrąžintos paskolos.
Teisminio proceso kontekstas atskleidė platesnį vaizdą apie tai, kaip kai kurios įmonės, nepaisydamos sankcijų, ieško būdų pasipelnyti iš prekybos su Rusija.
Nors oficialiai importas yra ribojamas, realybėje egzistuoja šešėliniai mechanizmai, leidžiantys automobiliams pasiekti Rusijos rinką per tarpines šalis ir fiktyvius sandorius.
Prabangus salonas Maskvos priemiestyje
2023 metų spalį netoli Maskvos atidarytas prabangus automobilių salonas „Berg Auto“, kurio savininkas yra buvęs Lietuvos sportininkas ir dabartinis verslininkas Markas Bergas. Salono ekspozicijoje stovi išskirtiniai, itin brangūs automobiliai, kurie į Rusiją, kaip įtariama, pateko neteisėtais būdais. Teisėsaugos institucijos jau anksčiau identifikavo šios kontrabandos schemą, tačiau net ir po to automobilių tiekimas nesustojo. Oficialiai automobiliai buvo parduodami privatiems asmenims, todėl nebuvo pagrindo juos sulaikyti.
Paskolos istorija ir teisminis procesas
Paaiškėjo, kad 2023 metų vasario mėnesį įmonė „Bensera“ iš ofšorinės kompanijos „Barnet Holdings Limited“ pasiskolino daugiau nei 1,7 mln. eurų. Vėliau, rugsėjį, Latvijos bendrovė „Capital Partners“ informavo apie tai, kad perėmė šią paskolos teisę ir tapo naująja kredito reikalavimų turėtoja. Nors paskolos grąžinimo terminas baigėsi metų pabaigoje, pinigai nebuvo sugrąžinti, todėl buvo kreiptasi į teismą. Teismas patvirtino „Capital Partners“ teisę susigrąžinti visą paskolos sumą.
Tuo tarpu atsakovė „Bensera“ teisme aiškino, kad paskolos lėšos buvo skirtos dešimčiai automobilių įsigyti, kurie vėliau esą buvo perparduoti Kazachstano ir Kirgizijos piliečiams. Tačiau už šiuos sandorius, kaip teigiama, nebuvo gauta nei avansų, nei garantijų, nei kitų atsiskaitymo įrodymų. Kaip šie automobiliai atsidūrė Rusijoje, ypač netoli Maskvos veikiančiame salone, bendrovė paaiškinimo nepateikė.
Tylintys atstovai ir neatsakyti klausimai
„Capital Partners“ atstovas, advokatas Andrejus Ņikiforovas pabrėžė, kad jų įmonė tik perėmė paskolą pagal cesijos sutartį ir neturėjo įtakos nei paskolos skyrimui, nei jos panaudojimui. Atsakydamas į klausimus apie įmonės veiklos pobūdį ir ryšius su kitais proceso dalyviais, advokatas teigė, kad neturi teisės tai komentuoti.
Paaiškėjo, kad „Capital Partners“ registruota Brīvības gatvėje Latvijoje ir per pastaruosius metus negavo reikšmingų pajamų. Įmonės vienintelis valdybos narys Elmārs Romeiko, kuris anksčiau buvo ir pagrindinis akcininkas. Šiuo metu jam priklauso tik septyni procentai akcijų, o likusią dalį valdo Izraelio pilietis Janas Levas.
Svarbu paminėti, kad nei bendrovei, nei jos turtui šiuo metu Latvijoje netaikomi jokie apribojimai ar areštai. Tai reiškia, kad Latvijos teisėsauga oficialiai nesieja įmonės su sankcijų pažeidimo schemomis.
Platesnis kontekstas
Ši byla atskleidžia, kaip sudėtinga sekti ir sustabdyti tarptautinių sankcijų apeidinėjimą, ypač kai pasitelkiamos įmonės, veikiančios per kelias jurisdikcijas. Nors oficialiai verslai deklaruoja teisėtus tikslus, realybėje dažnai pasitelkiamos fiktyvios pirkimo-pardavimo schemos, kurios leidžia didelės vertės prekėms, tokioms kaip automobiliai, pasiekti sankcijų taikomas šalis. Tuo pat metu teisminiai procesai tampa svarbiu įrankiu aiškinantis atsakomybes ir ieškant teisingumo finansiniuose santykiuose.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti