Lietuvos verslas demonstruoja eksporto potencialą: duomenys rodo augančias kompetencijas ir ambicijas

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Lietuvos verslas demonstruoja eksporto potencialą: duomenys rodo augančias kompetencijas ir ambicijas

Išanalizavus Inovacijų agentūros eksporto diagnostikos įrankiu pasinaudojusių 376 Lietuvos įmonių rezultatus paaiškėjo, jog beveik 40 % įmonių turi aiškų augimo tarptautinėse rinkose potencialą, o dar beveik trečdalis verslų jau turi stabilius eksporto procesus ir realias pajamas.

Eksporto diagnostiką atlikusių įmonių rezultatai atskleidžia, kad tarptautinė plėtra yra vienas svarbiausių Lietuvos verslų prioritetų: 23 % įmonių nurodė siekiančios auginti esamą eksportą, 21 % nori pritraukti daugiau klientų ir partnerių, o dar 12 % tikisi atverti naujas rinkas. Šie skaičiai rodo aiškų strateginį nusiteikimą, reikalaujantį tikslingų veiksmų.

Pasak Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovės Simonos Buziliauskienės, įmonių brandos lygis yra aukštas, o didžiausia grupė – beveik 40 % – pasižymi ypač dideliu potencialu.

„Net 39,9 % įmonių galima priskirti prie perspektyvių eksportuotojų – tai yra segmentas, kuriam pakanka nedidelio postūmio, kad pasiektų realią sėkmę tarptautinėse rinkose. Mūsų duomenys rodo, kad verslams dažniausiai trūksta ne kompetencijų ar kokybiško produkto, o nuoseklumo, aiškaus plano ir struktūruoto eksporto valdymo. Būtent šiose srityse Inovacijų agentūra teikia tikslinę pagalbą, siekdama paversti oportunistinį eksportą stabilia ir prognozuojama veikla“, – teigia S. Buziliauskienė.  

Aktyvi plėtra ir valstybės parama

Lietuvos įmonės supranta būtinybę diversifikuoti rinkas. Nors Europa (38 %) ir Baltijos šalys (27 %) išlieka pagrindiniais prekybos partneriais, lietuviška produkcija sėkmingai pasiekia ir tolimesnius regionus, įskaitant Šiaurės Ameriką (12 %), Aziją (8 %), taip pat Afrikos, Okeanijos ir Pietų Amerikos rinkas. Tai liudija apie augančią Lietuvos verslo brandą ir gebėjimą sėkmingai naviguoti įvairiose, dažnai sudėtingose, kultūrinėse ir ekonominėse aplinkose, o kartu užtikrina atsparumą regioniniams svyravimams.  

Proaktyvus rinkodaros požiūris taip pat yra viena iš esminių stiprybių. Aktyvumas tarptautinėse parodose gana aukštas – 48 % verslų kasmet dalyvauja 2–3 tarptautinėse parodose.  

Pasak S. Buziliauskienės, institucinė parama skatinant Lietuvos verslų tarptautiškumą yra stipri ir nuosekli – kasmet suorganizuojama per 20 verslo misijų ir nacionalinių stendų tarptautinėse parodose. „Šiemet su Inovacijų agentūra 143 Lietuvos įmonės pristatė savo produktus ar paslaugas 13-oje tarptautinių parodų, dar daugiau nei 300 įmonių vyko į verslo misijas: Japonijoje, Vietname, Suomijoje, JAV, Italijoje, Lenkijoje, Singapūre ir kt., - vardija S. Buziliauskienė ir pabrėžia, kad gerai pasirengusios įmonės, dalyvaudamos tarptautinėse parodose, verslo misijose gali ne tik efektyviai patikrinti produkto potencialą naujoje rinkoje bei įgyti daugiau matomumo, bet ir rasti realių verslo partnerių.  

Rezultatai išryškino ir tobulintinas sritis

Viena iš sričių, kurioje Lietuvos įmonės galėtų sustiprinti savo pozicijas, yra aiškios atsakomybės už eksporto plėtrą priskyrimas. 38 % įmonių vis dar neturi dedikuoto specialisto, atsakingo už šią sritį. Tokiu atveju eksporto užduotys dažniausiai tenka vadovui arba rinkodaros vadovui, kurie jas atlieka greta savo pagrindinių pareigų.

„Eksportui reikia krypties, nuoseklumo ir aiškaus atsakingo žmogaus ar komandos, galinčios užtikrinti proaktyvų rinkų stebėjimą ir nuoseklų planų įgyvendinimą“, – pabrėžia S. Buziliauskienė.

Eksporto diagnostikos rezultatai taip pat rodo, kad 56 % įmonių neturi aiškaus eksporto plano ir biudžeto, o tai fragmentuoja visą procesą ir didina priklausomybę nuo riboto partnerių rato.

Nacionalinio vertės pasiūlymo paieškos

Koreguojasi ir lietuviško verslo vertės suvokimas. Lietuva seniai nebėra pigi darbo rinka, todėl įmonėms svarbu aiškiai įvardyti savo unikalius konkurencinius pranašumus (USP). Rezultatai rodo, jog 38 % įmonių yra aiškiai apsibrėžusios 1–3 unikalius konkurencinius pranašumus.

S. Buziliauskienė pažymi, kad nebegalima Lietuvos verslo statyti į vienus rėmus – kiekvienos įmonės tikrasis vertės pasiūlymas yra individualus. „Tikrąjį vertės pasiūlymą sunku nustatyti iš vidaus. Efektyviausias būdas – tiesioginis įmonės klientų poreikių surinkimas bei analizė, siekiant suprasti, ką klientai vertina ir kodėl jie renkasi jūsų produktą ar paslaugą“, – sako ji.

Struktūra lemia sėkmę

Didžiausias Lietuvos verslo potencialas atsiskleis tuomet, kai ambicijos bus derinamos su aiškia struktūra ir nuosekliais veiksmais. Inovacijų agentūra siūlo visą eksporto paslaugų paketą, kuris padeda įmonėms spręsti esminius eksporto klausimus: sistemingai pasiruošti eksportui, priimti duomenimis grįstus rinkų plėtros sprendimus ir efektyviai plėsti užsienio kontaktų tinklą – nuo dalyvavimo tarptautinėse parodose ar verslo misijose iki 20-tyje pasaulio šalių veikiančių komercijos atašė pagalba.

„Verslas eksporte auga tada, kai augti leidžia struktūra, o ne sėkmė“, – reziumuoja S. Buziliauskienė, pabrėždama, kad kryptingas darbas su rinkomis leis pasiekti kur kas daugiau sėkmės globalioje arenoje.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas