Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Prekybos vežimėliai ir klimato kaita: jūsų paliktas vežimėlis prisideda prie klimato kaitos daugiau nei galvojate
Apleisti prekybos vežimėliai, palikti gyvatvorėse, upėse ar miesto gatvėse, daugeliui atrodo tik estetinė problema. Tačiau naujas tyrimas atskleidžia, kad jie daro daug didesnę žalą aplinkai, nei daugelis įsivaizduoja. Šie objektai tampa ne tik šiukšlėmis, bet ir rimtu taršos šaltiniu.
Vien Jungtinėje Karalystėje kasmet pametama apie 520 tūkst. vežimėlių. Jų surinkimas, remontas ar pakeitimas sukuria didelį anglies dioksido pėdsaką. Mokslininkai perspėja, kad kiekvienas vežimėlis paliktas be priežiūros prisideda prie klimato kaitos ir teršia miestus bei gamtą.
Ši problema nėra būdinga tik Jungtinei Karalystei. Panašios tendencijos pastebimos ir kitose šalyse, įskaitant Australiją bei Pietų Afriką. Tai globali dilema, reikalaujanti daugiau dėmesio iš tiek prekybos tinklų, tiek pačių vartotojų.
Aplinkosauginė kaina
Varvicko universiteto mokslininkai Neillas Raathas ir Darrenas Hughesas apskaičiavo, kad vien tik degalai, reikalingi surinkti visus pamestus vežimėlius, sudaro apie 343 tonas anglies dioksido per metus. Tai prilygsta 80 benzininių automobilių metinėms emisijoms.
Dar daugiau žalos padaroma, jei dalį jų reikia atnaujinti cinkuojant. Tokiu atveju emisijos beveik padvigubėtų. Vis dėlto tyrėjai pabrėžia, kad remontuoti ir grąžinti vežimėlį yra kur kas draugiškiau aplinkai nei gaminti naują, tai poveikį klimatui galima sumažinti net iki 99 proc.
Skaičiavimai rodo, jog vieno naujo vežimėlio pagaminimas prilygsta 65 kg CO2, o surinkimas ir grąžinimas vos 0,69 kg. Tai aiškiai parodo, kokia didelė yra skirtis tarp atsakingo elgesio ir visiško abejingumo.
Vietinė problema su globaliomis pasekmėmis
Tyrimas Coventry mieste parodė, kad vienoje teritorijoje per savaitę surenkama apie 30 vežimėlių, o per metus šimtui jų reikia remonto. Tai tik maža dalis bendros problemos, bet akivaizdu, kad tokios situacijos kartojasi visoje šalyje.
Kiekvienas pamestas vežimėlis ne tik kelia grėsmę aplinkai, bet ir tampa pavojumi pėstiesiems bei vairuotojams. Jie gali užteršti vandens telkinius, sugadinti miesto infrastruktūrą, o gatvėse atrodo kaip netvarkos simbolis.
Prevencijos priemonės
Mokslininkai siūlo ieškoti veiksmingesnių būdų užkirsti kelią vežimėlių palikimui. Galėtų būti naudojamos stebėjimo kameros, fizinės užtvaros ar kitos priemonės, kurios apsunkintų jų išgabenimą už parduotuvės ribų.
Dar viena kryptis yra gaminti vežimėlius iš draugiškesnių aplinkai medžiagų ir kurti procesus, mažinančius remonto bei gamybos metu išmetamą CO2. Tačiau pati svarbiausia priemonė yra vartotojų sąmoningumas.
Ką galime padaryti mes?
Kiekvienas pirkėjas gali prisidėti prie problemos sprendimo tiesiog grąžindamas vežimėlį į tam skirtą vietą. Tai paprastas veiksmas, tačiau jo poveikis aplinkai yra didžiulis. Vienas vežimėlis turėtų būti surenkamas net 93 kartus, kad jo tarša prilygtų naujo pagaminimui, todėl logiška, kad prevencija yra geriausias kelias.
Kuo rečiau vežimėliai bus paliekami bet kur, tuo mažiau degalų reikės jų surinkimui, tuo mažesnė bus gamybos tarša, o miestai taps švaresni ir tvarkingesni. Tad kitą kartą, pirkiniams pasibaigus, verta prisiminti, kad net toks paprastas veiksmas kaip vežimėlio grąžinimas prisideda prie kovos su klimato kaita.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti