Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Situacija vaistinėje šokiravo: pacientai vis dažniau susiduria su nemalonumais, lieka be vaistų
Vaistinė dažnai siejama su vieta, kur žmonės tikisi pagalbos patarimo ir pagarbos. Čia ateinama su ligų baimėmis ir gydytojų išrašytais receptais tikintis profesionalaus bendravimo. Todėl itin skaudu kai vietoje supratimo žmogus patiria gėdinimą ir papildomą stresą.
Vis dėlto realybėje kartais nutinka taip kad paprastas apsilankymas vaistinėje virsta į nemalonią patirtį. To priežastys gali būti stresas klaidos receptuose ar paprastas žmogiškas nuovargis. Tuomet nuotaika išsilieja ant paciento net jei jis pats nieko bloga nepadarė.
Apie tokias situacijas socialiniame tinkle X pasidalijo keli žmonės. Viena jų vardu Zanda kuri į vaistinę nuėjo tik pasiimti vaistų o išėjo be jų ir dar sutrikusi. Jos istorija atskleidžia kiek daug priklauso nuo vaistinės darbuotojų bendravimo.
Nemaloni Zandos patirtis vaistinėje
Zanda pasakoja kad gydytoja recepte nurodė vaistus kurių tam tikra 50 mg dozė nebėra gaminama. Vaistinėje vietoje ramaus paaiškinimo ji išgirdo priekaištus esą negalima perskaityti kad tokios dozės nebėra. Moteris jautėsi pažeminta lyg kalta už svetimą klaidą.
Vaistų ji tą dieną taip ir negavo todėl bandė skambinti į ligoninę kad išspręstų situaciją. Paaiškėjo jog gydytoja dirbs tik ketvirtadienio popietę o tiesioginių kontaktų niekas nesuteikė. Zanda liko nežinioje kaip elgtis toliau ir be būtinų vaistų.
Kitos panašios pacientų istorijos
Panašią patirtį aprašė ir Morticija kuri kreipėsi pas traumatologą dėl skausmų. Gydytojas jai išrašė skausmą malšinančių vaistų tačiau recepte suklydo nurodydamas tik vieną tabletę vietoje viso reikalingo kiekio. Moteris prisimena kad nuo penktadienio vakaro iki pirmadienio kentė beveik be pagalbos.
Vaistinėje ji išgirdo farmacininkės nusiskundimą kad kas antras pacientas ateina su neteisingai užpildytu receptu. Tokie žodžiai tik dar labiau didina paciento nerimą nes jam atrodo jog sistema nesugeba veikti sklandžiai. Žmogus jaučiasi tarsi nereikalinga našta o ne pagalbos ieškantis ligonis.
Diskusija dėl farmacininkų sprendimų
Kitas komentavęs žmogus Ivo situaciją mato kiek kitaip. Jo manymu farmacininkas galėjo pasiūlyti sprendimą pavyzdžiui vietoje nebegaminamos 50 mg dozės išduoti 150 mg tabletes. Tuomet būtų galima jas dalyti į tris dalis ir išlaikyti tą pačią gydytojos numatytą dozę.
Tokiu atveju pacientas nebūtų paliktas be vaistų o klaida recepte būtų ištaisyta praktiškai. Žinoma šis sprendimas reikalauja aiškaus paaiškinimo kaip saugiai vartoti vaistus. Vis dėlto istorija kelia klausimą kiek lankstumo ir empatijos gali bei turėtų parodyti vaistininkai.
Sisteminiai vaistinių iššūkiai
Vaistinių atstovai primena jog jų darbas yra daug sudėtingesnis nei gali pasirodyti iš šalies. Reikia nuolat palaikyti platų vaistų asortimentą organizuoti specialistų grafiką pasirūpinti patalpomis ir dokumentais. Visa tai vyksta nuolatinio pacientų srauto ir žmogiškų klaidų fone.
Latvijoje jaučiamas ir ūmus farmacininkų trūkumas todėl vaistinių vadovai nuolat svarsto kaip pritraukti žmones į šią profesiją. Didelis krūvis ir personalo stoka didina įtampą o ji neretai persiduoda pacientui. Šios istorijos primena kad pagarbus bendravimas yra toks pat svarbus kaip ir teisingai paruoštas receptas.
Rašydama apie astrologiją ir gyvenimo naujienas, siekiu kurti turinį, kuris įkvepia, guodžia ir priverčia susimąstyti. Mano tekstuose susilieja meilė žvaigždėms, domėjimasis žmogaus vidiniu pasauliu ir noras dalintis įžvalgomis apie kasdienybę, tiek dangišką, tiek žemišką.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.