Darote tai kiekvieną žiemą? Specialistai įspėja, kad jūsų automobilio variklis ilgai to neatlaikys

Paskelbė Lina Snarskienė
Paskelbta

Darote tai kiekvieną žiemą? Specialistai įspėja, kad jūsų automobilio variklis ilgai to neatlaikys

Žiema visuomet atneša daugiau iššūkių vairuotojams, tačiau vienas dažniausių klausimų išlieka tas pats: kaip teisingai šildyti automobilio variklį šaltą rytą. Nors dalis vairuotojų dar laikosi senų įpročių ir palieka automobilį degti dešimt minučių, specialistai vieningai sako, kad toks būdas jau seniai praeitis. 

Šiuolaikiniai varikliai nereikalauja stovėti ilgam, tačiau jie taip pat neturėtų būti apkraunami tuoj pat po užvedimo. Todėl tinkamas šildymo metodas yra balansavimas tarp dviejų kraštutinumų.

Automobilių ekspertai pabrėžia, kad būtent pirmosios minutės po užvedimo lemia didžiausią variklio dėvėjimąsi. Šaltas variklis dirba intensyviau, alyva dar nėra tolygiai išsiskirsčiusi, o degalų degimas vyksta mažiau efektyviai. Jei iškart spaudžiamas akceleratorius, visos šios problemos dar labiau sustiprėja.

Kodėl žiemą temperatūra yra tokia svarbi varikliui

Ekspertai atkreipia dėmesį, kad šaltis daro dvi itin svarbias įtakas techniniams procesams automobilyje. Pirmiausia, alyva tampa tirštesnė. Kuo ji klampesnė, tuo sunkiau pasiskirsto po variklio kanalus ir tuo mažiau apsaugo judančias detales. Dėl šios priežasties šaltas variklis yra labiau pažeidžiamas ir greičiau dėvisi.

Kita problema yra degalų garavimas. Kai oro temperatūra žema, degalai pasisavinami prasčiau, todėl degimas tampa neefektyvus. Variklis dirba netolygiai, sunaudoja daugiau degalų ir išskiria daugiau kenksmingų medžiagų. Jei tuo metu variklis intensyviai apkraunamas, degimas dar labiau prastėja, o rizika pažeisti detales ženkliai išauga.

Jei vairuotojas iš karto po užvedimo spaudžia akceleratorių stipriau, tai labai nepalanku. Šaltuoju metu padidėja detalių dėvėjimasis, gali atsirasti variklio darbui pavojingi smūginiai krūviai, o taip pat stipriai išauga degalų sąnaudos. Ilgalaikėje perspektyvoje toks elgesys mažina variklio tarnavimo laiką ir didina riziką susidurti su brangiais remontais.

Kaip teisingai šildyti variklį žiemą: ekspertų rekomendacijos

Specialistai sako, kad automobilį palikti tuščia eiga dirbti ilgai nėra prasmės. Modernūs varikliai ypač dyzeliniai tuščioje eigoje praktiškai nešyla. Todėl žiemos rytą teisingiausia elgtis taip: užvedus variklį skirti vieną arba dvi minutes jo stabilizacijai. Per šį laiką alyva paskirstoma visoje sistemoje ir pradeda atlikti savo darbą.

Kai variklis dirba tolygiau, galima pradėti važiuoti. Tačiau svarbiausia pradžioje viską daryti ramiai. Variklis sparčiausiai šyla tada, kai yra lengvai apkrautas, todėl lėtas ir švelnus pajudėjimas padeda pasiekti optimalią temperatūrą daug greičiau nei ilgas stovėjimas vietoje.

Ekspertai taip pat rekomenduoja vengti didelių apsukų. Pirmąsias penkias iki dešimties minučių apsukos turėtų būti šiek tiek mažesnės nei įprastai. 

Universalus intervalas ne visiškai sušilusiam varikliui yra maždaug 2 tūkst. iki 3 tūkst. apsukų per minutę. Benzininiai varikliai gali toleruoti šiek tiek didesnes apsukas, o dyzeliniai paprastai dirba žemesniame diapazone.

Labai svarbu nenaudoti itin žemų apsukų tuomet, kai automobilis apkraunamas. Jei bandysite kilti į kalną mažomis apsukomis arba stipriai spausti akceleratorių, variklis patirs nepageidaujamą mechaninį stresą. Kur kas geriau pasirinkti žemesnę pavarą ir leisti varikliui dirbti lengviau.

Naudinga pasirūpinti kokybiška alyva ir kokybiškais degalais. Šiuolaikinės sintetinės alyvos nepraranda savo savybių net esant stipriam šalčiui ir jau nuo pirmųjų minučių saugo variklio poras. Todėl jų pasirinkimas yra viena efektyviausių priemonių ruošiant automobilį žiemai.

Papildomi patarimai žiemos sezonui

Kad žiemos rytai būtų ramesni, svarbu iš anksto patikrinti akumuliatoriaus būklę. Baterija šaltuoju metu nuolat patiria didesnį krūvį, todėl gali likti nepakankamai įsikrovusi. 

Jei akumuliatorius senas arba silpnesnis, ryte variklio užvedimas gali būti skausminga loterija. Ekspertai rekomenduoja stebėti akumuliatoriaus įkrovos lygį ir pagalyti situaciją po kiekvienos ilgesnės kelionės.

Pirmosiomis variklio darbo minutėmis verta nevartoti visų elektros prietaisų iš karto. Kadangi generatorius dar nespėja visiškai aprūpinti sistemos energija, geriau leisti jam minutę ar dvi stabilizuoti darbą ir tik tada įjungti šildymą, sėdynių šildymą ar kitus energijai imlius prietaisus.

Verta patikrinti ir aušinimo skysčio būklę. Antifrizas turėtų būti tinkamos sudėties, nesibaigęs eksploatacijos laikas ir tinkamas temperatūroms. Jei aušinimo sistema neveiks tinkamai, variklio šildymas bus netolygus.

Tie vairuotojai kuriems labai svarbus nepriekaištingas užvedimas net ir didžiausio šalčio metu gali rinktis papildomus variklio pašildymo įrenginius. Jie sumažina variklio dėvėjimąsi paleidimo momentu ir leidžia įlipti į jau šiltą saloną.

Svarbiausia, ką turite prisiminti

Teisingas variklio šildymas žiemą yra paprastas ir logiškas. Užvedate automobilį, leidžiate varikliui stabilizuotis dvi ar tris minutes ir pradedate judėti ramiai be skubėjimo. Būtent lengvas judėjimas leidžia varikliui įšilti greičiausiai, o moderni alyva užtikrina apsaugą nuo pat pirmųjų akimirkų.

Toks elgesys ne tik sumažina degalų sąnaudas, bet ir prailgina variklio tarnavimo laiką. Vairavimas tampa ramesnis, saugesnis ir ekonomiškesnis. Tai paprasti žingsniai kuriuos galima įgyvendinti bet kuriam vairuotojui be papildomų investicijų ir pastangų.

Ar patiko šis įrašas?
 

Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas