„Tesla“ atsisako prabangos - ar supaprastinti modeliai pakeis Europos vairuotojų įpročius?

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

„Tesla“ atsisako prabangos - ar supaprastinti modeliai pakeis Europos vairuotojų įpročius?

„Tesla“ žengia nauju keliu Europos elektromobilių rinkoje, pristatydama supaprastintas „Model 3“ ir „Model Y“ versijas. Šios „Standard“ komplektacijos orientuotos į kuo platesnį pirkėjų ratą ir į masinį segmentą, kuriame kaina dažnai lemia galutinį pasirinkimą.

Gamintojas mažina kainas ir sąmoningai atsisako dalies įrangos, kad automobiliai taptų lengviau įperkami. Toks žingsnis rodo, kad „Tesla“ ne tik reaguoja į rinkos spaudimą, bet ir siekia susigrąžinti augimą regione, kur pastaruoju metu prarado pagreitį.

Nors prabangos ir technologinių smulkmenų mažiau, bendras tikslas aiškus. Padaryti elektromobilį konkurencingą šalia tradicinių benzininių ar dyzelinių modelių, ir tuo pačiu parodyti, kad elektra varomas transportas gali būti reali kasdienė alternatyva.

Kainos mažinimo priežastys

Pastarieji registracijų skaičiai Europoje „Teslai“ buvo nemalonūs. Lapkritį pardavimai mažėjo, o daugelyje šalių kritimas dar gilesnis, jei neskaičiuojama Norvegija, kur rinką trumpam pakėlė besibaigiančios lengvatos elektromobiliams.

Tokioje situacijoje įmonė pasirinko tiesioginį sprendimą. Kai įprastas modelių atnaujinimo tempas neatsveria konkurentų įsigalėjimo, kainos tampa greičiausiu būdu pritraukti naujų klientų ir sustabdyti prarandamą dalį.

Modelių pokyčiai ir kompromisai

„Model 3 Standard“ Europoje kainuoja 36 990 eurų, todėl patenka į psichologiškai svarbią zoną. Tai kaina, kurią pirkėjai jau lygina su įprastais vidaus degimo automobiliais, tad barjeras pereiti prie elektrinio varianto mažėja.

Techninės savybės išliko tvirtos. „WLTP“ nuotolis siekia 534 kilometrus, o pagreitis iki 100 kilometrų per valandą trunka apie 6,2 sekundės, todėl automobilis išlaiko dinamišką charakterį net ir pigesnėje versijoje.

Salono įranga tapo paprastesnė. Veganišką odą pakeitė dalinai tekstilinės sėdynės, gale nebeliko mažojo ekrano, o galinių sėdynių šildymas pašalintas, siekiant sumažinti savikainą ir galutinę kainą pirkėjui.

Garso sistema taip pat supaprastinta iki septynių garsiakalbių, atsisakant žemų dažnių kolonėlės ir stiprintuvų. Išorėje lengvojo lydinio ratlankius pakeitė plieniniai, tad vizualiai pokyčiai kuklūs, bet aiškiai nukreipti į praktiškumą.

Konkurencinė kova ir perspektyvos

„Model Y Standard“ kainuoja 39 990 eurų ir siūlo tokį pat „WLTP“ nuotolį kaip „Model 3 Standard“. Tačiau jo atotrūkis nuo geriau įrengtos „Premium“ versijos mažesnis, todėl vieniems pirkėjams tai gali atrodyti mažiau patrauklus kompromisas.

Vis dėlto abu modeliai įsitraukia į aštrią konkurenciją. „Model 3 Standard“ tampa pigesnis už „BYD Atto 3“, o savo erdve ir nuotoliu lenkia „Volkswagen ID 3 Pure“, net jei pastarojo bazinė kaina kai kur mažesnė dėl premijų.

„Model Y Standard“ šiek tiek nukerta kainą „Volkswagen ID 4 Pure“ modeliui ir remiasi „Teslos“ programine įranga bei išvystytu įkrovimo tinklu. Tai argumentai, kurie gali nulemti pasirinkimą tarp panašios kainos elektrinių krosoverių.

Kainų mažinimas yra bandymas atgaivinti „Teslos“ pozicijas Europoje, kur spaudžia auganti Kinijos ir vietinių gamintojų pasiūla, taip pat dalies pirkėjų kritiškas požiūris į prekės ženklą. Ar šis ėjimas sugrąžins augimą, parodys artimiausi sezonai.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas