„Spotify“ meta iššūkį dirbtiniam intelektui: technologijos turi tarnauti kūrėjui, o ne jį pakeisti

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

„Spotify“ meta iššūkį dirbtiniam intelektui: technologijos turi tarnauti kūrėjui, o ne jį pakeisti

Muzikos pasaulis žengia naują žingsnį į technologinę ateitį. „Spotify“ paskelbė apie bendradarbiavimą su „Sony Music Group“, „Universal Music Group“, „Warner Music Group“, „Merlin“ ir „Believe“, siekdama kurti „atsakingus, į atlikėjus orientuotus dirbtinio intelekto muzikos produktus“.

Šis projektas žada inovacijas, tačiau kartu pabrėžia pagarbą tikriems kūrėjams ir jų darbui. Bendrovė pabrėžė, kad naujos technologijos neturi mažinti atlikėjų pajamų ar pažeisti jų teisių. 

Dirbtinis intelektas bus pasitelkiamas kaip pagalbinis įrankis, o ne kaip žmogaus kūrybiškumo pakaitalas. Šiuo žingsniu „Spotify“ siekia sujungti technologiją su menine laisve, kurdama tvarų ryšį tarp kūrėjų ir klausytojų.

„Spotify“ vadovas Aleksas Norstrėmas teigė, kad technologijos visada turi tarnauti atlikėjams, o ne atvirkščiai. Jo žodžiais, pagrindinis tikslas yra užtikrinti, kad inovacijos gintų kūrėjų teises, gerbtų jų pasirinkimus ir atvertų naujus muzikos pažinimo bei klausymosi būdus.

Bendradarbiavimo gairės ir principai

„Spotify“ projektas grindžiamas keturiais pagrindiniais principais. Pirmasis, tai nauji partnerystės modeliai. Bendrovė planuoja sudaryti tiesiogines licencines sutartis su leidėjais, platintojais ir autorių teisių turėtojais. Tokiu būdu bus siekiama išvengti teisinės rizikos ir užtikrinti aiškų, sąžiningą bendradarbiavimą.

Antrasis principas yra kūrėjų pasirinkimo laisvė. Menininkai ir teisių savininkai turės visišką kontrolę, ar ir kaip jie nori dalyvauti dirbtinio intelekto projektuose. Tai leis gerbti skirtingas nuomones meninėje bendruomenėje ir išvengti prievartinio įtraukimo į dirbtinio intelekto (DI) procesus.

Trečiasis principas yra teisingas atlygis ir naujos pajamų kryptys. Sukurtos DI priemonės turės atnešti papildomas finansines galimybes, užtikrinti skaidrų autorystės pripažinimą ir teisingą atlygį už menininkų darbą.

Ryšys tarp atlikėjų ir klausytojų

Ketvirtasis „Spotify“ principas skirtas kūrybiniam ryšiui tarp atlikėjų ir gerbėjų. Dirbtinis intelektas turėtų ne pakeisti, o sustiprinti žmogišką kūrybiškumą, suteikti naujų būdų bendrauti ir įtraukti klausytojus į meninį procesą. Tokia kryptis žada dar artimesnį santykį tarp muzikos kūrėjų ir jų auditorijos.

Bendrovė taip pat pabrėžė, kad laikosi autorių teisių apsaugos pozicijos ir atmeta siūlymus atsisakyti šios sistemos. Pasak „Spotify“, kūrėjų teisės yra būtinos, o jei muzikos industrija pati nevadovaus atsakingam dirbtinio intelekto diegimui, technologijos plėtosis be jų sutikimo ir be teisingo atlygio.

Ši iniciatyva papildo kitas DI priemones, kurias „Spotify“ jau diegia. Tarp jų dirbtinio intelekto DJ, individualizuoti grojaraščiai ir muzikinio turinio atrankos įrankiai, kurių tikslas yra padaryti muzikos klausymą dar asmeniškesnį ir kūrybiškesnį.

Šis projektas žymi pradžią naujai muzikos erai, kurioje technologijos ir menas susilieja. „Spotify“ siekia parodyti, kad dirbtinis intelektas gali būti sąjungininkas, o ne konkurentas kūrėjui. Atsakingas požiūris į inovacijas leidžia tikėtis, kad ateities muzika išliks ne tik išmani, bet ir žmogiška.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas