Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Tiesa apie didžiuosius išpardavimus: viskas apie išpardavimų skaičius, parduotuvės to nenori atskleisti
Pirkinių metas visada vilioja – reklamos mirga, el. parduotuvės tikina, kad kainos mažesnės nei bet kada anksčiau. Tačiau ar tikrai kiekvienas -50 proc. ženkliukas reiškia, kad pirkėjas išlošė? Vis dažniau girdima, jog nuolaidų etiketės gali būti labiau psichologinė gudrybė nei realus taupymas.
Jūs tikriausiai esate susidūrę su tokia situacija: prekė, kurią stebite ilgą laiką, staiga pinga, tačiau vos pasidomėjus iš arčiau, paaiškėja, kad tas nuolaidos dydis lyg iš lubų. Kartais prieš išpardavimą net padidinama kaina, kad nuolaida atrodytų didesnė. Ir tai nėra pavieniai atvejai – tai gana dažna praktika, apie kurią verta žinoti kiekvienam.
Nuolaidų sezonas, ypač lapkritį, tampa tam tikra rinkodaros manipuliacijų aikštele. Kai kurie pirkėjai jau nebeperka impulsyviai, o iš anksto tikrina kainų istoriją, stebi el. parduotuvių judesius. Šis įprotis tampa ne tik taupymo įrankiu, bet ir apsauga nuo apgaulingo marketingo.
Kaip veikia tariamos nuolaidos
Nuolaida nėra tik skaičius etiketėje. Tai emocinė reakcija, kurią verslas siekia išprovokuoti. Pamatę, kad kažkas kainuoja „tik dabar už pusę kainos“, pirkėjai reaguoja impulsyviai. Tačiau jei prieš savaitę ta pati prekė kainavo tiek pat, kiek dabar su nuolaida, tai – ne nuolaida, o apgaulė.
Pardavėjai dažnai išnaudoja šį triuką, ypač prieš šventes ar didžiuosius išpardavimus. Užtenka kelioms dienoms pakelti kainą ir vėliau ją grąžinti į buvusią, pažymint kaip akciją. Tokia praktika nėra neteisėta, bet akivaizdžiai klaidina pirkėjus.
Kainų istorijos patikrinimas – jūsų ginklas
Daugelis nežino, kad egzistuoja įrankiai, leidžiantys tikrinti kainų istoriją. Pavyzdžiui, kai kurios naršyklės plėtiniai ar nepriklausomos svetainės fiksuoja kainų pokyčius populiariose parduotuvėse. Įvedę nuorodą, galite matyti, ar tikrai prekė pigo, ar tai tik vizualinis triukas.
Jums nereikia būti technologijų ekspertu – pakanka žinoti, kad toks tikrinimo būdas egzistuoja. Kartais vieno žvilgsnio į kainos grafiką pakanka, kad suprastumėte, jog „akcija“ yra tiesiog suktas rinkodaros žingsnis.
Etiketės spalva ar raidžių dydis – ne įrodymas
Neretai pirkėjus paveikia ne pati kaina, o tai, kaip ji pateikta. Ryškiai raudonas -70 proc. dažnai veikia stipriau nei realus skaičius. Net jei nuolaida galioja tik vienai dydžio prekei ar tik su papildomais pirkimo sąlygomis, vizualiai atrodo, kad viskas pigu.
Būtina skaityti smulkų šriftą ir nepasikliauti tik pirmu įspūdžiu. Jeigu prie nuolaidos pažymėta, kad iki 70 proc., labai tikėtina, kad tik kelios prekės tiek ir atpigo, o visa kita siūloma su vos kelių proc. mažesne kaina.
Kodėl verta palyginti kelis šaltinius
Vienas iš efektyviausių būdų tikrai sutaupyti – tai palyginti prekę skirtingose platformose. Kartais ta pati prekė toje pačioje šalyje gali skirtis net keliais eurais, o užsienyje – dar daugiau. Ne visada pigiausia yra saugiausia ar greičiausia, bet jei kainos skirtumas akivaizdus – verta pamąstyti.
Be to, kai kurios parduotuvės dirbtinai riboja informaciją apie kainų pokyčius. Vien tai, kad informacija sunkiai pasiekiama, turėtų sukelti įtarimą. Jūs turite teisę žinoti, kiek anksčiau kainavo produktas, ir pardavėjas to neturėtų slėpti.
Ar teisė saugo pirkėją nuo klaidinančių nuolaidų?
Europos Sąjungoje galioja taisyklės, kurios reikalauja, kad nuolaidos būtų skaičiuojamos nuo mažiausios kainos, galiojusios per pastarąsias 30 dienų. Tačiau tai nereiškia, kad visos parduotuvės laikosi šios tvarkos. Lietuvoje vartotojų teisių gynėjai tik retkarčiais tikrina ir baustų atvejų dar nėra labai daug.
Tai reiškia, kad atsakomybė galiausiai tenka jums. Jeigu tikitės iš tiesų sutaupyti, turite žinoti, kur ir kaip tikrinti informaciją. Kitaip tariant, šiuolaikinis pirkėjas turi būti sąmoningas – kitaip nuolaida virs išlaidomis.
Kas veikia iš tikrųjų
Kad ir kaip būtų liūdna, vienintelis patikimas metodas – stebėti kainą iš anksto. Jei žinote, kad kažko norite, pradėkite stebėti kainą kelias savaites iki išpardavimo. Tai leis įvertinti, ar nuolaida reali, ar tai tik skaičių žaidimas.
Šiek tiek kritinio mąstymo, keli papildomi paspaudimai internete ir jūs jau nebe tas, kuriam galima įpiršti bet ką su didelėmis raidėmis. Išpardavimų pasaulyje laimi ne tie, kurie perka daug, o tie, kurie moka atskirti tikrą pasiūlymą nuo tuščio pažado.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.