Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Istorinis NASA eksperimentas: „X-59“ pakilimas sukrėtė aviacijos pasaulį, skrydis tapo istoriniu įvykiu
NASA žengė istorinį žingsnį, eksperimentinis lėktuvas „X-59“ pirmą kartą pakilo į orą. Šis įvykis žymi naują etapą skrydžių technologijų raidoje, nes orlaivis sukurtas taip, kad galėtų viršyti garso greitį be įprasto, galingo garso sprogimo. Po daugelio metų projektavimo ir bandymų „X-59“ tapo simboliu to, jog tylūs viršgarsiniai skrydžiai gali tapti realybe.
Lėktuvas sukurtas bendradarbiaujant su kompanija „Lockheed Martin“, o jo tikslas yra įrodyti, kad viršgarsinio greičio skrydžiai gali būti ne tik efektyvūs, bet ir tylesni. NASA siekia pakeisti nusistovėjusią nuomonę apie tai, jog tokie orlaiviai visada kelia didelį triukšmą. Jei bandymai bus sėkmingi, tai gali tapti nauju etalonu ateities aviacijai.
Pirmasis skrydis įvyko spalio 28 dieną 16 valandą 13 minučių vietos laiku. Lėktuvas pakilo iš Palmdale oro uosto Kalifornijoje ir pakilo virš Mojavės dykumos, kur atliko savo pirmąsias manevrų serijas.
Skrydis, kuris keičia istoriją
„X-59“ ore praleido daugiau nei valandą, atlikdamas apskritus manevrus virš Edwards karinių oro pajėgų bazės. Po bandymų lėktuvas nusileido NASA Armstrongo tyrimų centre, kur bus vykdomi tolesni testai.
Šis centras taps pagrindine vieta, kur bus stebimas orlaivio elgesys, garso bangų sklidimas ir įtakos aplinkai analizė. NASA planuoja, kad „X-59“ skraidys virš dykumos teritorijos, kur įrengti jautrūs mikrofonai ir davikliai fiksuos net menkiausius garso svyravimus.
Be to, bandymų metu lėktuvą lydės kiti orlaiviai, aprūpinti matavimo prietaisais, kurie leis tiksliai įvertinti garso bangų stiprumą ir pasiskirstymą. Tai suteiks mokslininkams duomenų, ar „X-59“ iš tiesų sugeba išvengti tradicinio garso sprogimo.
Tylusis viršgarsinis skrydis
Pagrindinis „X-59“ projekto tikslas yra įrodyti, kad viršgarsinio greičio skrydžiai gali vykti be triukšmo, kuris iki šiol buvo pagrindinė kliūtis jų komerciniam naudojimui. JAV viršgarsiniai skrydžiai virš žemės draudžiami nuo 1973 metų būtent dėl triukšmo poveikio žmonėms.
NASA siekia parodyti, jog technologiniai sprendimai leidžia sušvelninti garso bangą iki tokio lygio, kad ji būtų nekenksminga aplinkai. Tai galėtų atverti kelią greitesniems skrydžiams tarp miestų, kurie šiuo metu neįmanomi dėl teisinių apribojimų.
Sėkmingi bandymai galėtų pakeisti pasaulinę aviacijos pramonę. Ateityje kelionė iš vieno žemyno į kitą galėtų trukti kelias valandas, o orlaiviai skristų tyliai, be trikdančio garso.
Technologinis stebuklas danguje
„X-59“ yra technikos šedevras. Jo ilgas, smailas korpusas sukurtas taip, kad skaidytų orą be staigių slėgio šuolių, kurie sukelia garsinį sprogimą. Lėktuvas geba skristi virš garso greičio, išlaikydamas tolygų triukšmo lygį, prilygstantį lengvam dundesiui.
Tokio lygio aerodinaminis tikslumas yra naujiena net modernios inžinerijos kontekste. Kiekvienas „X-59“ skrydis suteikia NASA naujų duomenų, kurie padės ateityje kurti keleivinius viršgarsinius lėktuvus.
Ateities aviacijos vizija
Jei NASA pavyks pasiekti tikslą, šis projektas gali tapti revoliucija transporto pasaulyje. Tylūs viršgarsiniai skrydžiai reikštų naują kelionių greičio standartą, be poveikio miestams ar gyventojams.
„X-59“ yra daugiau nei eksperimentas, tai įrodymas, kad mokslas ir inžinerija kartu gali peržengti ribas, kurios ilgą laiką atrodė neįveikiamos. NASA siekis kurti tylesnį dangų rodo, kad ateities aviacijos era jau prasidėjo.
Rašydama apie astrologiją ir gyvenimo naujienas, siekiu kurti turinį, kuris įkvepia, guodžia ir priverčia susimąstyti. Mano tekstuose susilieja meilė žvaigždėms, domėjimasis žmogaus vidiniu pasauliu ir noras dalintis įžvalgomis apie kasdienybę, tiek dangišką, tiek žemišką.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.