Pasaulis stebi naują ekologinį lūžį: Kinija pasiekė beveik 100 proc. elektromobilių baterijų perdirbimą

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Pasaulis stebi naują ekologinį lūžį: Kinija pasiekė beveik 100 proc. elektromobilių baterijų perdirbimą

Kinijoje pristatytas naujas, visapusiškas planas, kuris gali iš esmės pakeisti požiūrį į elektromobilių ateitį. Šalis siekia atsakyti į vieną svarbiausių klausimų, tai kas nutinka baterijoms, kai jos nustoja veikti? Vyriausybė pradėjo įgyvendinti nacionalinius standartus, skirtus sukurti stiprią ir efektyvią baterijų perdirbimo pramonę. 

Pirmieji bandomieji projektai jau rodo įspūdingus rezultatus, o medžiagų susigrąžinimo rodikliai pasiekia beveik šimtą procentų. Remiantis oficialiais duomenimis, įmonės, dalyvaujančios programos bandymo etape, sugebėjo atgauti net 99,6 proc. nikelio, kobalto ir mangano, tai pagrindinių metalų, sudarančių baterijų šerdį. 

Be to, jos atgauna ir 96,5 proc. ličio. Šios medžiagos yra brangiausios ir svarbiausios akumuliatorių gamyboje, todėl toks efektyvumas paneigia mitą, kad elektromobilių baterijos neišvengiamai tampa atliekomis.

Griežti standartai ir vieninga sistema

Kinijos vyriausybė kuria išsamią, visos šalies mastu galiojančią taisyklių sistemą. Rinkos priežiūros administracija neseniai patvirtino penkis naujus standartus, o iš viso jų dabar yra 22. Šios nuostatos reglamentuoja viską, tai nuo baterijos išėmimo iš automobilio iki jos saugaus išardymo proceso. T

arp jų yra ir „Transporto priemonių galios baterijų perdirbimo ir išardymo specifikacija“, kuri jau taikoma pramonėje. Siekiant užtikrinti vienodą veikimą visoje šalyje, kuriamas nacionalinis techninis komitetas. Jį sudarys tiek žaliavų tiekėjai, tiek baterijų gamintojai, tiek įmonės, kurios užsiima perdirbimu. Tokia bendradarbiavimo sistema leis visiems sektoriams veikti darniai ir efektyviai.

Naujas žingsnis į saugesnį ir švaresnį pasaulį

Į naująjį komitetą įtraukti ir chemijos pramonės bei medžiagų pernaudojimo specialistai. Jie rūpinsis ne tik elektromobilių, bet ir laivų bei energijos kaupimo baterijų perdirbimu. Kinijos tikslas yra sukurti modelį, kurį būtų galima pritaikyti įvairioms transporto ir energetikos sritims.

Be to, šalis aktyviai dalyvauja tarptautinėse diskusijose, kuriose kuriami visuotinio baterijų perdirbimo standartai. Kinijos ekspertai padeda formuoti pasaulines taisykles, įskaitant gaires, kaip vertinti „antrinio gyvenimo“ baterijų veikimą. Vienas iš Kinijos vadovaujamų projektų, pavadintas „Bendrosios rekomendacijos dėl gilaus iškrovimo perdirbimo ir panaudojimo metu“, jau patvirtintas kaip naujas IEC standartas.

Ekonominė ir ekologinė nauda

Naujasis Kinijos planas grindžiamas saugumu ir atsakingu išteklių naudojimu. Įsigaliojo griežti reikalavimai visoms ličio baterijoms, o viena iš naujų taisyklių draudžia naudoti senas elektromobilių baterijas elektriniuose dviračiuose. Tokiu būdu mažinamos gaisrų ir sprogimų rizikos bei apsaugomi vartotojai.

Ši tvarkinga, standartais paremta sistema duoda daug naudos. Ji leidžia susigrąžinti brangias medžiagas, sukuria naują aukštųjų technologijų sektorių ir padeda saugoti gamtą, mažinant kasybos poreikį. Elektromobilių kritikai ilgai tvirtino, kad jų baterijos yra tokios pat taršios kaip naftos pramonė, tačiau 99 proc. perdirbimo rodikliai rodo ką kita. Tai įrodo, kad žiedinė ekonomika gali tapti realybe, o švari energetika, tai ne pažadu, o faktu.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas