Europoje fiksuojami ir toliau augantys automobilių pardavimai, tačiau ekspertai mato nemažai problemų, kurios turės didžiulės įtakos ES planams

Arnas Balčiūnas

2023-12-27, 07:15

0 komentarų

Dar prieš keletą metų, didieji automobilių gamintojai išgyveno ne pačius geriausius laikus, tačiau situacija rinkoje keičiasi. Europoje ir toliau fiksuojamas didėjantis naujų automobilių populiarumas. Nepaisant to, rinkoje įžvelgiama ir nemažai problemų, kurios gali koreguoti daugelio planus.

Europoje fiksuojami ir toliau augantys automobilių pardavimai, tačiau ekspertai mato nemažai problemų, kurios turės didžiulės įtakos ES planams

Automobilių pardavimai Europoje lapkričio mėnesį išaugo 6 proc. Tokį rinkos augimą lėmė tai, jog daugelis gamintojų aktyviai bando įvykdyti visus gautus klientų užsakymus. Negana to, šiemet regione tikimasi užfiksuoti dviženklį augimą.

Dar praėjusį trečiadienį, automobilių rinkos asociacija ACEA paskelbė, kad naujų automobilių registravimas augo jau 16-ą mėnesį iš eilės - iki 1,08 mln. vienetų. Visiškai elektra varomos transporto priemonės sudarė 17 proc. visų pristatytų automobilių.

Augančius automobilių pardavimus Europoje nulėmė ženkliai išaugusi paklausa, o mažėjanti infliacija potencialiems pirkėjams suteikia galimybę plačiau praverti savo pinigines. Gerėjančia situacija pasinaudojo ir daugelis senųjų rinkos vilkų. Pranešama, jog BMW grupės pardavimai išaugo net 11,2 proc., „Volkswagen“ grupės vadovai džiaugėsi 9,2 proc. didesniais pardavimais, o „Renault“ – 6,5 proc.

„Bloomberg Intelligence“ prognozuoja, kad šiais metais automobilių pardavimai Europoje augs 14 proc. Vis dėlto, recesijos rizika euro regione išlieka didelė, o elektromobilių paklausa sulėtėjo, nes mažėjanti parama, netvarkinga infrastruktūra ir nekokybiški modeliai atbaido pirkėjus.

Pastebima ir tai, jog po kelerius metus trukusio spartaus pardavimų augimo vis dažniau pasigirsta ženklų, kad elektromobilių įsisavinimas lėtėja. Lėtėjant pardavimų augimui „Audi“ mažina elektromobilių gamybos planus, kad neapsunkintų gamyklų ir prekybos atstovų. Jungtinė Karalystė penkeriems metams - iki 2035 m. - atidėjo planuojamą naujų benzininių ir dyzelinių modelių draudimą.

Jei Europos Sąjunga nepagerins savo pramonės politikos, o automobilių gamintojai greitai nepradės gaminti pigesnių elektrinių automobilių, mažai tikėtina, kad blokas pasieks dešimtmečio pabaigos elektromobilių tikslus, įsitikinęs „Citi“ analitikas Haraldas Hendriksas.

Tikimasi, kad kitais metais akumuliatoriais varomų automobilių dalis regione padidės vos trimis procentiniais punktais ir sudarys 18 proc. visų pardavimų. Nesunku nuspėti, jog pagrindine to priežastimi įvardijamos tokios priežastys kaip didėlės kainos, nerimas dėl ridos bei įkrovimo infrastruktūros trūkumai.

0 komentarų

Populiarios naujienos

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas