Šiuolaikinis rusiškas vilkikas „Kapitan Uszakow“, kurio statybos jau buvo pasiekusi baigiamąjį etapą, nuskendo prie pat Baltijos laivų statyklos krantinės Sankt Peterburge. Incidentas įvyko akyse tų, kurie dalyvavo paskutiniuose laivo darbų etapuose.
Pirminiai tyrimo duomenys rodo, kad priežastimi galėjo tapti statybos taisyklių pažeidimai, tačiau kol kas oficialios versijos nepaskelbtos, tyrimas tik prasidėjo.
Laivas, nuleistas ant vandens 2022 metais, buvo vienas iš naujausių Rusijos karinio jūrų laivyno projektų, skirtas tiek vilkimo operacijoms, tiek pagalbai atviroje jūroje. Baltijos laivų statykloje vyko galutiniai statybos ir modernizacijos darbai, kai penktadienį vilkikas netikėtai pradėjo semti vandenį.
Iš pradžių tai buvo vos pastebimas procesas, tačiau netrukus laivo pasvirimas į dešinį bortą tapo akivaizdus. Laivų statyklos darbuotojai, supratę, kad situacija sparčiai blogėja, iš karto iškvietė pagalbą.
Į įvykio vietą buvo išsiųstos miesto gelbėjimo tarnybos, Baltijos laivų statyklos budinčios komandos bei specialistai iš Jaroslavlio laivų statyklos, kurioje vyko pirmieji šio vilkiko statybos etapai. Įgula ir darbuotojai skubėjo montuoti papildomas pompas vandeniui šalinti, tačiau vandens srautas nenustojo didėti.
Katastrofa Sankt Peterburge
Nepaisant visų pastangų ir intensyvios naktinės operacijos, laivo išgelbėti nepavyko. Šeštadienio rytą „Kapitan Uszakow“ galutinai nugrimzdo į dugną vos už kelių metrų nuo krantinės. Tarnybų atstovai pranešė, kad per šį incidentą pavyko išvengti žmonių aukų.
Pranešama, kad visi, buvę laive ar arti jo, buvo evakuoti laiku. Rusijos Federacijos Tyrimų komitetas nedelsdamas pradėjo oficialų patikrinimą. Remiantis preliminariais duomenimis, vanduo pirmiausia pateko į pagalbinių mechanizmų skyrių.
Tyrėjai aiškinsis, ar priežastis galėjo būti projektavimo klaidos, netinkamos medžiagos ar statybos technologijų pažeidimai.
Bus atlikta išsami laivo korpuso, vidinių pertvarų ir sandarumo sistemų apžiūra. Ekspertai neatmeta, kad galėjo suveikti ir žmogiškasis faktorius, galbūt buvo netinkamai prižiūrima įranga ar nepastebėti ankstyvieji gedimo požymiai.
Nuostolių įvertinimas ir pasekmės
Šiuo metu vyksta ne tik techninis tyrimas, bet ir nuostolių skaičiavimas. Kadangi „Kapitan Uszakow“ buvo modernus, naujausių technologijų pagrindu sukurtas vilkikas, jo statyba kainavo dešimtis milijonų dolerių. Didelė dalis šių investicijų, tikėtina, prarasta.
Be finansinių nuostolių, incidentas gali turėti ir reputacinių pasekmių Rusijos laivų statybos pramonei. „Kapitan Uszakow“ buvo pristatomas kaip vienas pažangiausių pagalbinės paskirties laivų, skirtų veikti sudėtingomis sąlygomis, įskaitant Arkties regioną.
Tokios avarijos meta šešėlį ant visos programos ir kelia klausimų dėl kitų analogiškų projektų patikimumo.
Techninės vilkiko ypatybės
„Kapitan Uszakow“ buvo naujos kartos Rusijos karinio jūrų laivyno vilkikas, priklausantis projektui 23470. Jo vandentalpa siekia 3 200 tonų, ilgis – 70 metrų, plotis – 15 metrų. Laivas suprojektuotas vilkti didelius karo laivus, padėti juos švartuoti, gabenti krovinius bei teikti pagalbą jūroje ištikus nelaimei.
Vilkikas buvo aprūpintas modernia navigacijos įranga, galingais varikliais, taip pat turėjo sistemas, leidžiančias dirbti atšiauriomis klimato sąlygomis. Pagal pirminį planą „Kapitan Uszakow“ turėjo pradėti tarnybą artimiausiais mėnesiais, tačiau avarija šiuos planus sustabdė neribotam laikui.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti