Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Kinijoje pristatytas įspūdingai greitas traukinys, ši geležinkelio raketa jau netrukus veš ir keleivius
Kinijoje pasiektas dar vienas techninis stebuklas, tai traukinys „CR450“ nustatė naują pasaulio greičio rekordą. Bandymai maršrute tarp Šanchajaus, Čengdu ir Čongčingo parodė, kad šis modelis gali pasiekti net 453 kilometrų per valandą greitį. Tai gerokai daugiau nei ankstesni „Fuxing“ serijos traukiniai, kurie iki šiol buvo greičiausi pasaulyje.
Šis rezultatas nėra vien laboratorinis eksperimentas. Kinijos inžinieriai planuoja, kad „CR450“ pradės reguliarias keleivines keliones jau 2026 metais. Iki to laiko traukinys turės įveikti daugiau nei šešis šimtus tūkstančių kilometrų testų, tai atstumą, prilygstantį penkiolikai Žemės apsisukimų aplink pusiaują. Tai įspūdingas pasiekimas net ir technologijų lyderei šaliai.
Prototipas buvo pristatytas tik 2024 metų pabaigoje, tačiau vos per metus jo maksimali sparta padidinta dar penkiasdešimčia kilometrų per valandą. Toks greitis rodo, kaip sparčiai tobulėja transporto technologijos ir kokį dėmesį Kinija skiria inovacijoms geležinkelių sektoriuje.
Technologinė pažanga, keičianti kelionių sampratą
„CR450“ ne tik greitesnis, bet ir gerokai efektyvesnis už savo pirmtakus. Jis pasiekia 350 kilometrų per valandą greitį šimtu sekundžių greičiau nei ankstesni modeliai. Tai įspūdinga, turint omenyje šimtus tonų sveriantį traukinį. Šis rezultatas pasiektas dėka daugybės inžinerinių sprendimų, kurie pagerino aerodinamiką ir sumažino pasipriešinimą orui.
Vienas svarbiausių pokyčių yra pailgintas traukinio priekis nuo dvylikos iki penkiolikos metrų. Atrodo menkas skirtumas, tačiau kiekvienas centimetras dideliame greityje lemia šimtus kilovatų energijos sutaupymą.
Konstruktoriai taip pat sumažino viso traukinio aukštį dvidešimčia centimetrų ir sumažino masę penkiasdešimt penkiomis tonomis. Šie patobulinimai sumažino oro pasipriešinimą net dvidešimt dviem procentais.
Tokie pakeitimai suteikia „CR450“ daugiau stabilumo ir saugumo važiuojant milžinišku greičiu. Be to, traukinys sunaudoja mažiau energijos ir generuoja mažesnį triukšmą, todėl yra draugiškesnis aplinkai ir keleiviams.
Kinijos geležinkelių galybės simbolis
„CR450“ projektas žymi naują etapą Kinijos technologinėje raidoje. Šalis perėjo nuo užsienio modelių kopijavimo prie visiškai savarankiškų kūrinių. Projektą, pradėtą 2021 metais, vykdo valstybinės korporacijos „China State Railway Group“ ir „China Railway Rolling Stock Corporation“ padaliniai.
Kinija jau dabar turi tankiausią pasaulyje greitųjų geležinkelių tinklą, kurio ilgis viršija šešis milijonus kilometrų. Ši sistema jungia daugiau nei aštuoniasdešimt procentų šalies regionų ir aptarnauja didžiąją dalį ekonomikos bei gyventojų. Per nacionalines šventes šalyje traukiniais keliauja šimtai milijonų žmonių, tai vien per vieną dieną jų būna daugiau nei visoje Nyderlandų populiacijoje.
Nors kai kas abejoja, ar tokie greičiai reikalingi kasdienėms kelionėms, niekas neabejoja, kad „CR450“ yra technologinės pažangos simbolis. Jei testai bus sėkmingi, jau po kelerių metų žmonės galės keliauti greičiais, kurie dar visai neseniai atrodė tik moksline fantastika.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.