Nauja eros pradžia vandenyse: „Falcon 130“ elektrinis variklis sugriauna visas senąsias ribas

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Nauja eros pradžia vandenyse: „Falcon 130“ elektrinis variklis sugriauna visas senąsias ribas

Danų bendrovė „EPTechnologies“ pristatė inovaciją, kuri primena įrenginį iš Jameso Bondo filmų. Jų sukurtas elektrinis jūrinis variklis „Falcon 130“ sveria vos 27 kilogramus, tačiau generuoja galią, prilygstančią tris kartus sunkesniems tradiciniams varikliams. Šis technologinis žingsnis gali sukelti tikrą perversmą laivų ir katerių pasaulyje.

Elektrinių jūrinių variklių rinka ilgai stengėsi pasivyti benzininius konkurentus. Daugelis gamintojų bandė pritaikyti esamas sistemas elektrai, tačiau „EPT“ pasirinko kitą kelią. Jie sukūrė visiškai naują konstrukciją nuo nulio, orientuotą į maksimalų našumą ir efektyvumą.

„Falcon 130“ iš karto sulaukė dėmesio dėl savo neįprastos formos ir lengvumo. Jei šis modelis pasieks masinę gamybą, tradicinių motorlaivių savininkai gali turėti rimtą priežastį susirūpinti. Naujasis variklis žada revoliuciją tiek ekologijos, tiek efektyvumo srityje.

Lengvas, bet galingas technologinis stebuklas

„Falcon 130“ pasižymi ašinio srauto technologija, kuri leidžia pasiekti itin didelį galios tankį sumažinant svorį. Jo nuolatinė galia siekia 130 kilovatų, o tai atitinka 174 arklio galias, o maksimali, tai net 220 kilovatų. Toks našumas 27 kilogramų svoriui yra įspūdingas pasiekimas, kurio šiuo metu neprilygsta nė vienas konkurentas.

Visas išorinio variklio komplektas sveria nuo 130 iki 160 kilogramų, o tai reiškia, kad kiekvienas kilogramas suteikia po vieną kilovatą galios. Palyginimui, „Evoy Storm“ užtikrina tik 0,57 kilovato iš kilogramo, o „Vision Marine“ 180E užtikrina 0,71 kilovatą. „Falcon 130“ taip pat generuoja įspūdingą sukimo momentą, tai 310 niutonmetrų nuolat ir net 525 piko režime.

Išmanus valdymas ir nauja konstrukcija

„EPT“ nesiekė pritaikyti senų benzininių platformų. Jie sukūrė elektrinį variklį nuo nulio, įtraukdami pažangias jūrinių technologijų žinias. Vienas iš unikalių sprendimų, tai sraigtas, galintis suktis pilnu 360 laipsnių kampu, todėl laivą galima valdyti be viso variklio judinimo. Tai suteikia neįtikėtiną manevringumą siauruose uostuose ar prieplaukose.

Be to, konstrukcija užtikrina geresnį svorio pasiskirstymą ir stabilumą, kas ypač svarbu naudojant du variklius. „Falcon 130“ turi vandens aušinimą, atsparumą drėgmei bei IP67 apsaugą įkrovikliui. Jį galima naudoti tiek pramoginiuose kateriuose, tiek keleiviniuose keltuose ar net gelbėjimo laivuose.

Ateities planai ir ekologinė nauda

„EPTechnologies“ jau dirba prie dar galingesnio modelio „Falcon 230“, kuris turės 230 kilovatų nuolatinės ir 430 kilovatų pikinės galios. Tai gali tapti stipriausiu elektriniu išoriniu varikliu pasaulyje. Be to, įmonė kuria savo baterijų technologijas, įskaitant puslaidininkinius ir LFP elementus, kad užtikrintų maksimalų efektyvumą ir ilgaamžiškumą.

Elektriniai jūriniai varikliai turi daugybę privalumų, tai nulinę emisiją, mažesnes priežiūros išlaidas ir momentinį sukimo momentą. „Falcon 130“ simbolizuoja naują požiūrį į jūrų transportą, kuriame derinami našumas, lengvumas ir tvarumas. Ar šis danų kūrinys taps tikru lūžio tašku, parodys laikas, tačiau jo potencialas neabejotinai įspūdingas.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas