Technologinis šuolis ar grėsmė? Kinijoje pademonstruotas įspūdingas naikintuvas, kuris keičia viską

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Technologinis šuolis ar grėsmė? Kinijoje pademonstruotas įspūdingas naikintuvas, kuris keičia viską

2024 metų pabaigoje Kinija pristatė savo naujausią pasiekimą karo aviacijos srityje, tai šeštosios kartos naikintuvą „Chengdu J36“. Pirmasis jo skrydis įvyko gruodžio 26 dieną Sičuano provincijoje, ir tai buvo aiškus ženklas, kad šalis siekia iš esmės pakeisti jėgų balansą ore. 

Šis naikintuvas, sukurtas „Chengdu Aircraft Industry Group“, laikomas ne tik technologiniu šuoliu, bet ir simboliniu pareiškimu pasauliui apie Kinijos siekius karinės pažangos srityje. „J36“ išsiskiria moderniu beuodegiu delta tipo sparnų dizainu, kuris sumažina radaro atspindžius ir padidina slaptumą. 

Tokia konstrukcija užtikrina didesnį manevringumą ir geresnį kuro efektyvumą, todėl orlaivis gali veikti tolimuose regionuose be papildomų kuro papildymų. Kinija siekia, kad šis naikintuvas taptų nauju pavyzdžiu šeštosios kartos karo aviacijos technologijoms.

Ekspertai pabrėžia, kad „J36“ gali tapti vienu iš svarbiausių Kinijos karinės galios simbolių. Tai nėra tik eksperimentinis modelis, tai jo vystymas vyksta greitu tempu, o techniniai patobulinimai rodo aiškų siekį įtvirtinti lyderystę oro mūšių srityje.

Naujoji versija ir konstrukciniai pakeitimai

Naujausios „J36“ versijos nuotraukos atskleidžia svarbius pokyčius, įgyvendintus po pirmųjų bandymų. Pirmiausia buvo pakeisti apatinių oro įsiurbimo angų kontūrai, tai dabar jos primena DSI tipo įleidimo kanalus su išsikišusia briauna. 

Toks sprendimas leidžia supaprastinti konstrukciją, sumažinti svorį ir pagerinti aerodinaminį efektyvumą. Tai nėra tik kosmetinis patobulinimas, o rimta konstrukcinė peržiūra, siekiant pagerinti oro srautų kokybę ir variklių veikimą. 

Taip pat pasikeitė važiuoklė, vietoj vienos ratų eilės dabar naudojamas dvigubas vežimėlis, geriau sugeriantis apkrovas kilimo ir tūpimo metu. Šis sprendimas leidžia orlaiviui išlaikyti stabilumą net esant didelėms apkrovoms.

Pastebimas ir dar vienas svarbus atnaujinimas, tai kampuotos variklių išmetimo angos, galinčios valdyti traukos kryptį. Tai leidžia efektyviau kontroliuoti orlaivį sudėtingose situacijose, net kai aerodinaminės jėgos yra ribotos.

Tokie patobulinimai rodo, kad Kinijos inžinieriai tobulina naikintuvą pagal realius bandymų duomenis, o ne tik teorinius modelius. Tai ženklas, jog programa dar toli gražu nepasiekė galutinės formos, tačiau juda greitu tempu.

Technologijos ir strateginė reikšmė

„Chengdu J36“ aprūpintas pažangiausia elektroninėmis sistemomis ir radarų technologijomis. Jo sistemose integruotas aktyvus fazinis radaras „AESA“ bei elektrooptiniai jutikliai, leidžiantys sekti kelis taikinius vienu metu. Trijų variklių konstrukcija suteikia ne tik didesnę galią, bet ir galimybę skraidinti sunkesnius ginkluotės krovinius dideliais atstumais. Maksimalus greitis, siekiantis apie 2,5 Mach (tai apie 3000 km/h.), leidžia „J36“ dalyvauti tiek oro pranašumo misijose, tiek strateginiuose smūgiuose.

Ginkluotės skyriuose paslėpti ilgojo nuotolio raketų tipai „PL15“ ir „PL17“ bei priešlaiviniai viršgarsiniai „YJ12“ užtikrina plataus spektro kovinį pajėgumą. Visa tai daroma išlaikant „stealth“ savybes, kurios sumažina aptikimo riziką.

Nors tiksli „J36“ specifikacija vis dar slepiama, akivaizdu, kad Kinija siekia prilygti arba net pranokti amerikietiškus „F22“ ir „F35“ modelius. Šis naikintuvas tampa ne tik technologiniu eksperimentu, bet ir geopolitiniu pareiškimu, rodančiu, kad Kinija pasirengusi varžytis dėl dominavimo danguje.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas