„MG Cyberster“ elektrinio rodsterio apžvalga: stilingas žvėriukas smagioms ir vasariškoms kelionėms

Lina Snarskienė , 2025-05-13, 14:55 (atnaujinta 2025-05-13, 15:28)
0
„MG Cyberster“ elektrinio rodsterio apžvalga: stilingas žvėriukas smagioms ir vasariškoms kelionėms

„MG Cyberster“ apžvalga

„MG Cyberster“ tai ne dar vienas elektromobilis su didele baterija ir švariu sąžinės jausmu. Tai rodsteris, sukurtas tam, kad teiktų emocijas. Į viršų atsidarančios durys, puiki komplektacija, didelis greitis ir stilinga išvaizda. Ieškantiems vasariško elektrinio automobilio – tai opcija, kurią reikėtų apsvarstyti.

Privalumai

  • Dailus tiek išore, tiek ir viduje
  • Labai greitas automobilis
  • Komfortabilus
  • Puiki komplektacija

Trūkumai

  • Trūksta aštrumo posūkiuose
  • Durų atidarymas kartais stringa
  • Informacinė sistema patogi tik vairuotojui

Elektromobilių populiarumas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje stabiliai auga. Didėjantis susidomėjimas nulemia ir augančią pasiūlą, o gerų naujienų vis dažniau sulaukiame ir Lietuvoje. Viena iš tokių – balandžio pabaigoje įvykęs „MG Motor“ sugrįžimas į Lietuvą.

„MG Motor“ oficialiai pristatė savo modelių gamą Lietuvoje – daugiau nei šimtmetį gyvuojantis britų automobilių prekės ženklas grįžta į Lietuvos rinką su ambicingais planais ir modernių modelių pasiūla. Gamintojo asortimente rasime ne tik elektrinių, bet ir vidaus degimo varikliais aprūpintų modelių.

Tačiau šiandien tikrai ne apie vidaus degimo variklius. Ir tikrai ne apie eilinius automobilius su didele baterija apačioje. Šiandien apie išskirtinį „MG Cyberster“ modelį. Modernus rodsteris, kuris žymi MG eros pradžią. Na, bent jau taip sako gamintojas.

Turėjau galimybę šią naujieną, kuri Lietuvoje kainuos nuo beveik 65 tūkst. eurų išbandyti ir aš. Graži raudona spalva, gundantis dizainas, į viršų atsidarančios durys, nemažai galios ir, žinoma, elektrinis variklis. Pirmą įspūdį galėjau susidaryti jau kelionės iš Vilniaus į Kauną metu, tačiau pažvelkime į viską nuo pradžių.

Techniniai duomenys

PavadinimasMG Cyberster
Ilgis4535
Plotis be veidrodėlių /su veidrodėliais1913/ 2110 mm
Aukštis1329 mm
Ratų bazė2690 mm
Maksimali galia375 kW
Didžiausias sukimo momentas 725 Nm
Bendroji baterijos talpa 77 kWh
Nuvažiuojamas atstumas, WLTP443 km
Maksimalus greitis 200 km/h
Įsibėgėjimas 0-100 km/h3,2 s
Tuščia masė1 985 kg

Interjeras

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

Pirmasis įspūdis, būsiu atvira, kiek nuvylė. „MG Cyberster“ turi į viršų pakeliamas duris, kurios angliškai žinomos kaip „scissor doors“. Iškart atrodo kaip prabangus sprendimas, kuris dažniausiai randamas „McLaren“ ar „Lamborghini“ galiūnuose, tačiau čia man kilo daugiau problemų nei teikė realaus džiaugsmo.

Didžiausia problema, panašu, bus sensoriai, kurie fiksuoja aplink esančias kliūtis. Įlipti dar įlipau, tačiau grįžusi namo turėjau šiek tiek vargo, kol galėjau atsidaryti duris ir išlipti. Tai valdoma mygtuko paspaudimu ant raktelio arba pačiame automobilyje. 

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

Vėliau šią problemą išsprendžiau ir panašu, kad perpratau veikimo principą, todėl su tokiomis kliūtimis tolimesnėje testavimo stadijoje jau neteko susidurti. Tiesa, jeigu automatiškai atidarant duris pastringa – jas galima atidaryti ir rankiniu būdu, bet jeigu norėčiau kilnoti sunkumus – užsirašyčiau į sporto klubą.

Okay, sėdime automobilyje. „MG Cyberster“ vairuotojo pozicija yra šiek tiek aukščiau nei daugumoje panašaus tipo modelių, tačiau vis tiek gerokai žemiau nei įprastuose miesto automobiliuose. Prieš akis – net trys ekranai, kur pateikiama visa informacija ir gal net daugiau nei iš tikrųjų reikėtų.

Kairiajame ekrane navigacija ir sąsaja su jūsų išmaniuoju telefonu, kas man nelabai patiko, nes vairas kiek uždengia vaizdą ir vairuojant pasinaudoti juo nėra labai patogu. Prieš akis – futuristinis pagrindinis ekranas su visa esmine informacija. Yra čia ir ketvirtas ekranas, kur rasime klimato kontrolę, apšvietimo bei kitų blizgučių valdymą.

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

Kuomet važiuoju viena – viskas iš esmės po ranka, neskaitant to, kad kairėje pusėje esantį ekraną kiek užstoja vairas. Tačiau kuomet su manimi važiavo vyras – jis skyrė nemažai laiko išreikšti savo nepasitenkinimą tuo, kad negali perjungti dainos, nustatyti maršruto bei kitų keleiviui įprastų dalykų. Panašu, kad „Cyberster“ visa kontrolė yra patikėta tik vairuotojui.

Ekranai ekranais, mygtukai mygtukais, trumpai pakalbėkime apie patį interjerą. „MG Cyberster“, kaip ir išorėje, taip ir viduje atrodo puikiai. Dirbtinė oda ir veliūras padengia prietaisų skydelį bei durų apmušalus. Atrodo labai gražiai, nors ir nesu visiškai tikra ar vidaus spalvų gama dera su išore.

Sėdynės – patogios ir elektrinės, kas suteikia nemažai laisvės koreguojant poziciją. Tiek keleivis, tiek ir vairuotojas gali išsaugoti norimas pozicijas ir net ne po vieną. Super. Kaip jau minėjau, pačios sėdynės yra labai patogios ir čia galėčiau praleisti kad ir visą dieną, jeigu tik nereikėtų įkrauti paties automobilio.

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

Vairas taip pat patogus ir nors esu pripratusi prie visiškai apvalaus varianto – šis nesukėlė didelių problemų. Ant jo rasime pagrindinius mygtukus, priekyje didelis raudonas „Super Sport“ režimo mygtukas, o už vairo – dvi svirtelės, po vieną kiekvienoje pusėje, kurios leidžia pasirinkti vieną iš režimų ar tą, kurį susikūrėte patys.

Čia nerasime nieko panašaus į pavarų svirtį ir vietoje jos – vėl mygtukai. Nori važiuoti į priekį – truktelime prie D raidės, nori važiuoti atgaline rida – tas pats prie R. Sustojam, spaudžiam P ir mašina stovi. Nėra čia įjungimo ar išjungimo mygtukų. Įlipai į mašiną, spustelėjai stabdį ir važiuojam, o atvažiavus – spaudžiam P, išlipam ir užrakinam automobilį. Viskas.

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

Šitas rodsteris turi ir elektrinį pakeliamą stogą. Vienas mygtuko paspaudimas ir jis atsidaro, vienas paspaudimas ir užsidaro. Jeigu jums kada teks važiuoti ir pasitaikys geresni orai nei man – neabejotinai būtina išbandyti. Man su oru pasisekė gal kiek mažiau... Kaip bebūtų, stogo atidarymo ar uždarymo procesas greitas, ganėtinai tylus, viskas čiki.

Ai, ir dar bagažinė. Jeigu norite su vyru pabėgti nuo kasdienybės – įsidėjote du nedidelius lagaminus ir lekiate. Vietos čia nėra labai jau daug, bet tikrai pakaks jeigu norite savaitgalį praleisti dviese prie jūros ar kitoje romantiškoje vietoje. Tikėtina, kad dar galėsite įsidėti ir nemažą pirkinių krepšelį su maistu ar gėrimais.

Vairavimas

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

Užteks kalbėti apie mygtukus, dizaino sprendimus ar dar kažką. Laikas važiuoti. Kaip jau minėjau, rodsteris išvysto iki 375 kW galios, o nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja vos per 3,2 sekundės. Tokie skaičiai pateikiami prie brangesnės versijos.

„MG Cyberster“ atkeliauja su 20 colių ratais ir čia užmauti „Pirelli“ batai. Sakyčiau, kad važiuoklės darbas stebina savo švelnumu, o paminėjome verta ir tai, kad priekinės ir galinės padangos yra skirtingo pločio, kas padeda efektyviau perduoti galią į kelią.

Akceleratoriaus eiga sureguliuota tiksliai, o tai padeda vairuoti sklandžiai net esant dideliam pajėgumui. Tą patį galima pasakyti ir apie stabdžių pedalą bei švelniausią iš keturių regeneracijos lygių, kuris reguliuojamas už vairo esančia kairiąja svirtele. Tai leidžia sklandžiai mažinti greitį be staigių stabdymų.

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

„Cyberster“ puikiai juda tiesiosiomis, kas veikiausiai neturėtų stebinti, tačiau posūkiai nėra šio elektromobilio stiprybė. Čia galima reguliuoti ir vairo stiprintuvo jėgą, tačiau tiesioginių sąsajų su priekiniais ratais, kas yra būdingi sportiniams modeliams, čia neradau ir veikiausiai nerasite ir jūs.

Pakabos reguliavimas čia yra vieno režimo. Jokių adaptyvių amortizatorių, jokio mygtuko, kurių šiaip čia tikrai netrūksta, kuris sustangrintų važiuoklę, viskas vienodai minkšta. Bent jau vietomis duobėtomis Kauno gatvėmis tai nėra blogai, tačiau skriejant į Vilnių (na, arba į Klaipėda), juntamas nedidelis stabilumo trūkumas. 

Kaip bebūtų, važiuoti su šiuo elektromobiliu yra malonu ne tik autostrada Vilnius – Kaunas ar panašiais keliais, bet ir mieste. Važiavimas ganėtinai minkštas, o smagiausia vairavimo patirtis neabejotinai yra su „Sport“ ar „Super Sport“ režimu, kur atsiskleidžia visas šio MG modelio potencialas.

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

Aišku, būtina išbandyti ir vadinamąjį „Launch mode“. Įsijungiam „Super Sport“ režimą, išjungiam ESC, spaudžiam stabdį ir gazą, laukiam raketos, kuris užsidega prieš akis. Atleidžiam stabdį ir skriejam. Kadangi variklio garso čia nelabai rasi, tai gamintojas siūlo dvi muzikėles, kurios sukurs kažkokį tai greičio efektą.

Taigi, su 40 proc. baterija ir dviem žmonėmis baterijomis – nuo 0 iki 100 km/h pavyko užfiksuoti per 3,9 sekundės. Labai smagus jausmas, ypatingai pirmąsyk. Ir nelabai toli nuo gamintojo deklaruojamų 3,2. Galbūt reikėjo pilnai įkrauti bateriją ir keleiviui pasiūlyti pasivaikščioti? Nežinau, galbūt.

Baterija

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

„MG Cyberster“ elektrinis automobilis komplektuojamas su 77 kWh talpos baterija ir gamintojas nurodo, kad su vienu įkrovimu galima nuvažiuoti iki 433 kilometrų. Skaičius atrodo didelis, bet realybėje jis yra kiek mažesnis ir sakyčiau, kad siekia kiek daugiau nei 320 kilometrų.

Mano neilgos kelionės su šiuo rodsteriu vyko pavasarišku oru, kuris pastaruoju metu nelepina, o automobilio prietaisų skydelis rodė 23,6 kWh šimtui kilometrų. Tiesa, mano testavimo laikotarpis buvo sąlyginai trumpas, o kelionės – gal kiek neracionalios. Važiavimas miestu, tuomet skrydis autostrada. Na, patys suprantat.

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

Teoriškai šio MG modelio nuvažiuojamas atstumas nėra blogas ir gal net sakyčiau, kad visai geras. Tiesą pasakius, aš nesu tikra ar kas nors perka tokius automobilius tam, jog vežioti vaikus į mokyklą, apsipirkinėti ir pan. Tai elektromobilis su kuriuo norėsi lėkti, o Lietuvos keliuose tokio nuvažiuojamo atstumo turėtų pakakti daugeliui, įskaitant ir trumpesnę įkrovimo stotelę važiuojant prie jūros.

Automobilio bagažinėje rasime 11 kW įkrovimo laidą krovimui kintamąja srove (AC). Naudojant pilną 11 kW galingumą, pilnas įkrovimas trunka apie 9 valandas. Jei naudojate 7,4 kW galingumo įkroviklį namuose, laikas pailgėja iki 11 valandų ir 33 minučių.

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

Keliaujant ilgesnius atstumus, atsiskleidžia ir 400 voltų baterijos architektūra, leidžiančia krovimą iki 144 kW nuolatinės srovės (DC) greitaisiais įkrovikliais. Tokia galia leidžia papildyti bateriją nuo 10 iki 80 proc. vos per 40 minučių, o tai reiškia, kad trumpa kava arba pietūs gali virsti praktišku „atstumo papildymu“ iki kito kelionės taško.

Verdiktas

MG Cyberster / Linos Snarskienės nuotr.

„MG Cyberster“ yra brangiausias šio gamintojo elektromobilis, tačiau tuo pačiu ir pats smagiausias. Puiki transporto priemonė porelėmis nuvažiuoti prie jūros ar greičio mėgėjams, kurie nori varianto su elektriniu varikliu.

Automobilis atrodo gražiai tiek iš išorės, tiek ir iš vidaus, nors tos į viršų pasikeliančios į viršų durys gali pradžioje ir kiek erzinti. Tačiau visumoje „Cyberster“ yra stilingas, galingas ir modernus modelis. Jeigu ieškote išskirtinumo – tai gali būti jūsų antra transporto priemonė, kuri suteiks labai malonių įspūdžių vasaros metu.

Gaila, kad šiuo modeliu galėjau pasidžiaugti vos keletą dienų, tačiau tikiuosi, kad dar turėsiu progą jį ištestuoti papildomai, ypatingai šiltą vasarišką dieną, kuomet galima pasileisti plaukus ir keliauti prie jūros.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas