Prisijunkite
Prisijunkite
Kompaktinių miesto visureigių klasė Europoje dar niekada nebuvo tokia konkurencinga – rinkoje grumiasi daugiau nei trys dešimtys modelių, o pirkėjams privilioti jau seniai nebeužtenka vien aukštesnės sėdėsenos.
Šiandien vienais svarbiausių argumentų tampa pažangiausios informacijos ir pramogų bei ryšio sistemos, taip pat naujausios saugumo bei pagalbos vairuotojui technologijos.
Ekspertų teigimu, šie aspektai dažnam vairuotojui svarba pranoksta net praktiškumo ar ekonomiškumo kriterijus. Kita vertus, šio segmento modeliuose dabar gamintojai diegia tokius išmaniuosius sprendimus, kuriuos prieš dešimtmetį buvo sunku net įsivaizduoti.
Automobiliai nauji, lūkesčiai – tie patys
Automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis atkreipia dėmesį, kad vadinamojo C-SUV segmento modeliai itin populiarūs tarp šeimų. Specialisto teigimu, šioje tikslinėje grupėje jie jau įveikė anksčiau dominavusius praktiškuosius universalus.
Šio segmento modeliai labai populiarūs ir Lietuvoje. „Autoplius.lt“ ir „Regitros“ duomenimis, net pusę 2025 m. pirmąjį ketvirtį parduotų populiariausių naujų automobilių dešimtuko sudarė kompaktiniai krosoveriai: „Nissan Qashqai“, „Volkswagen Tiguan“, „Škoda Kodiaq“, „Toyota RAV4“ ir „Kia Sportage“.
„Tačiau, nepaisant pasikeitusių mados tendencijų, šio segmento vairuotojų poreikiai išliko panašūs. Tarp jų – ir aukšti reikalavimai automobilių saugumui bei komfortui, ypač kai daug važinėjama įvairiomis sąlygomis ir dažnai vežiojami vaikai“, – sako kasmet dešimtis naujų modelių išbandantis žurnalistas.
Šių metų pradžioje JAV automobilininkų asociacijos (AAA) atlikta apklausa parodė, kad 78 proc. vairuotojų pažangias saugumo technologijas laiko svarbiausiu prioritetu renkantis automobilį, o 64 proc. pirkdami kitą automobilį „būtinai arba greičiausiai“ norėtų turėti automatinę avarinio stabdymo sistemą (AEB) – tai daugiau nei norinčiųjų galingesnio variklio.
Tokią nuostatą stiprina ir „Euro NCAP“ vertinimai: prieš keletą metų šios nepriklausomos saugumo organizacijos bandymuose gautas penkių žvaigždučių įvertinimas naujausios kartos „Kia Sportage“ modeliui tuomet tapo aiškiu bilietu į populiariausiųjų topus ne tik mūsų šalyje, bet ir Didžiojoje Britanijoje, Lenkijoje bei Ispanijoje.
Pažangiausių saugumo sistemų poreikį diktuoja ne tik vairuotojų lūkesčiai. Jų poveikį eismo saugumui patvirtina tiek gamintojų laboratoriniai bandymai, tiek realių eismo įvykių analizė.
„Neretai taip gauti duomenys virsta naujais saugumo standartais visiems automobiliams be išimties. Todėl gamintojams atsirado prievolė į visus Europos Sąjungoje parduodamus naujus automobilius diegti tokias technologijas, kaip automatinė avarinio stabdymo ar vairuotojo nuovargio atpažinimo sistemos. O privalomų sistemų paketas nuolat plečiamas“, – pažymi E. Babelis.
Nori ne tik įspėjimo, bet ir realios pagalbos
Tad kokios svarbiausios technologijos, kurių pageidauja vairuotojai? Transporto tyrimus publikuojančio žurnalo „European Transport Research Review“ 2024 metų analizė parodė, kad labiausiai pirkėjai vertina sistemas, kurios ne tik įspėja apie pavojų, bet ir automatiškai įsikiša, kai to prireikia nenumatytais atvejais.
Kad vairuotojai intuityviai renkasi naudingiausias sistemas, parodo ir pastarųjų efektyvumo rodikliai. Tyrėjai nustatė, kad įspėjimo apie avarijos pavojų ir automatinio stabdymo sistemos gali sumažinti susidūrimų skaičių net 24 proc.
Todėl nuo 2024 metų automatinė avarinio stabdymo sistema tapo standartine įranga visuose ES registruojamuose naujuose automobiliuose. Ši technologija su kamerų ir radarinių jutiklių pagalba geba aptikti gresiantį susidūrimą su kita transporto priemone, o jei vairuotojas pats nespėja reaguoti – savarankiškai stabdyti automobilį. Vis dėlto pažangiausi gamintojai šiuo sprendimu neapsiriboja.
Pavyzdžiui, šiemet pasirodys atnaujintas „Kia Sportage“ modelis, kuriame jau diegiamos naujos saugumo sistemos. Viena iš jų galės ne tik „pastebėti“ kitas transporto priemones, bet ir sankryžose identifikuoti pėsčiuosius bei dviratininkus. Tai leis vairuotojui judėti ir manevruoti gerokai saugiau, ypač rūpinantis pažeidžiamiausiais eismo dalyviais.
Kita naujovė perspės keleivius prieš išlipant iš automobilio, jei atidaryti dureles nesaugu, pavyzdžiui, dėl artėjančios transporto priemonės. Ši funkcija, dar neseniai debiutavusi tik „premium“ segmento modeliuose, dabar tampa prieinama ir vidutinės klasės automobiliuose.
„Visi šie sprendimai rodo, kad gamintojai itin sutelkę dėmesį spręsti kasdienes vairuotojų saugumo problemas. Dauguma tokių incidentų įvyksta būtent mieste, kur gausu smulkių avarijų dėl neapdairių manevrų arba intensyvaus eismo. Tokiose situacijose papildoma pora elektroninių akių tikrai nepakenks“, – pastebi E. Babelis.
Investicija į mažesnę riziką
Ekspertas priduria, kad elektroniniai pagalbininkai šiuolaikiniam krosoverio vairuotojui padeda ir greitkeliuose. „Nissan Qashqai“ modeliuose įrengta išmani įspėjimo apie vairuotojo nuovargį sistema, taip pat gali būti diegiama greičio korekcijos posūkiuose technologija.
„Hyundai Tucson“ naudoja išmanią greičio ribojimo ir palaikymo sistemą, „Škoda Kodiaq“ radarai stebi teritoriją iki 90 metrų už automobilio bei jo šonuose ir perspėja apie artėjančias transporto priemones. O naujajame „Kia Sportage“ įdiegta specializuota pagalbos vairuojant greitkeliuose sistema automatiškai išlaiko automobilį eismo juostos viduryje ir saugiu atstumu nuo kitų transporto priemonių važiuojant iki 180 km/val. greičiu.
Visgi labiausiai pagalbinių sistemų svarba išryškėja ten, kur vairuotojai praleidžia daugiausiai laiko, – urbanizuotose vietovėse.
„Pirkėjai vis dažniau saugumą traktuoja ne kaip papildomą priedą, o kaip investiciją į mažesnę riziką mieste, kur nutinka septynios iš dešimties avarijų“, – apibendrinama „European Transport Research Review“ analizėje.
„Vertindami patinkančius C-SUV segmento modelius, dabar pardavėjų klauskite ne apie oro pagalvių skaičių, o apie tai, ar automobilis pats stabdys prieš išnirusį dviratininką, ar jis turi tik kamerą, ar ir radarą galiniame buferyje, taip pat ar gamintojas užtikrina nuotolinius saugumo sistemų programinės įrangos atnaujinimus“, – pataria E. Babelis.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti