Prisijunkite
Prisijunkite
Per pastaruosius penkerius metus naujų automobilių kainos šoktelėjo įspūdingai, ypač Vokietijoje, kur fiksuotas net 40 proc. kainų augimas. Tokią tendenciją atskleidžia bendras „JATO Dynamics“ ir „Oliver Wyman“ atliktas tyrimas „Car Pricing Study“.
Tyrimo autoriai pabrėžia, kad didžiausią įtaką kainų šuoliui darė perėjimas prie elektromobilių ir griežtėjantys saugumo reikalavimai. O pirkėjai tai pajuto savo piniginėse. Daugiausia dėmesio skirta Vokietijai, kuri yra didžiausia automobilių rinka Europoje.
Čia, anot ekspertų, apie pusė viso naujų automobilių kainų augimo siejama su elektrifikuotų modelių, tiek visiškai elektrinių, tiek hibridinių, įsigalėjimu. Likusi kainų dalis – tai infliacijos ir brangstančių žaliavų pasekmė.
Nors naujų automobilių pardavimų skaičius šalyje per penkerius metus sumažėjo 22 proc., gamintojų pajamos išaugo 8 proc., o tai aiškus ženklas, kad mažiau parduodant uždirbama daugiau.
Kainų skirtumas tarp elektrinių ir benzininių – vis dar milžiniškas
Palyginus statistinius skaičius, 2019 metais vidutinė naujo vidaus degimo varikliu varomo automobilio kaina ES siekė apie 29 tūkst. eurų, o elektrinio viršijo 39 tūkst. eurų. Šiandien šie skaičiai dar išaugę, benzininių – apie 35,9 tūkst. eurų, elektrinių – virš 49,3 tūkst. eurų.
Tad skirtumas ne tik išliko, bet net padidėjo iki 37 proc. „JATO Dynamics“ ekspertai atkreipia dėmesį, kad gamintojai, skatindami elektromobilių pardavimus ir turėdami laikytis griežtų emisijų ribojimo taisyklių, patys susiduria su išaugusiomis gamybos sąnaudomis, kurios neišvengiamai perkeliamos vartotojui.
Kainų šuolis – tai ES reglamentų padarinys
Tyrimas atskleidžia ir dar vieną svarbią detalę – nuo 2020 metų, kai pradėjo galioti atnaujinti ES emisijos ribojimai pagal CAFE direktyvą, klasikiniai degimo varikliai iš pasiūlos dingo labai greitai. Jų dalis sumažėjo net 41 punktais.
Tuo metu elektriniai modeliai užėmė papildomus 12 punktų, o „mild hybrid“ technologijos – dar 20. Pagrindinė to priežastis yra baudos gamintojams už kiekvieną gramą viršytos CO2 emisijos, net 95 eurai už kiekvieną automobilį. Vien 2020 metais tai kainavo sektoriui apie pusę milijardo eurų.
Specialistai pažymi, jog automobilių kainų augimą lemia ne tik pasauliniai ekonominiai pokyčiai, bet ir Europos žalia politika. Tai reiškia, kad nauji automobiliai, ypač elektriniai, bent artimiausiu metu pigti tikrai nežada.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti