Mechanikai atskleidė, kas trukdo remontuoti naujus automobilius: situacija tragiška, rėžė be jokių užuolankų

Viktoras Baliulis , 2025-06-29, 09:00
0
Mechanikai atskleidė, kas trukdo remontuoti naujus automobilius: situacija tragiška, rėžė be jokių užuolankų

Šiandienos vairuotojams automobilio turėjimas dažnai reiškia kur kas daugiau nei tik susisiekimo priemonę – tai mobilumas, laisvė ir patogumas. Tačiau šią laisvę vis dažniau riboja nematomi barjerai, kuriuos kelia pačių automobilių gamintojai. 

Atrodo, kad naujųjų modelių savininkai vis labiau priversti kreiptis į autorizuotus servisus net tuomet, kai norėtų pasitikėti savo patikrintu meistru vietiniame autoservise. Kodėl? 

Nes mechanikai jau nebegali atlikti visų remonto darbų be gamintojo malonės, o tai išryškėjo ir naujausioje Lenkijos apklausoje. Net 72 proc. nepriklausomų mechanikų mano, kad automobilių gamintojai sąmoningai apsunkina remontą naujesniuose modeliuose. 

Apklausa, kurią atliko didžiausias nepriklausomų servisų tinklas „Profi Auto“, atskleidė, kad šie apribojimai ne tik kelia meistrams iššūkių, bet ir riboja pačių vairuotojų pasirinkimo laisvę. 

Tai kelia klausimą ar naujo automobilio savininkas iš tiesų gali laisvai pasirinkti, kur jam apsimoka tvarkyti savo transporto priemonę?

Gamintojų kontrolė – ne teorija, o kasdienybė

Vos 3 proc. apklaustųjų mano, kad gamintojai yra potencialūs partneriai, norintys padėti servisams remontuoti šiuolaikines transporto priemones. Tuo tarpu didžioji dauguma mechanikų atvirai sako: jie susiduria su trukdžiais, kurie aiškiai rodo, kad nepriklausomi servisai nėra laukiami žaidėjai šiame lauke.

Tarp pagrindinių problemų yra ribotas prieinamumas prie būtinų dokumentų, elektroninių schemų bei diagnostikos įrankių. Net ir mokama prieiga prie gamintojų platformų ne visada leidžia gauti tai, ko reikia. 

Mechanikai pabrėžia, kad neretai informacija būna nepilna, neaktuali arba apskritai nepritaikoma jų kasdienėje veikloje.

Elektronika ir kodavimas – didžiausias galvos skausmas

Remontuoti šiuolaikinius automobilius vis dažniau reiškia ne tik pakeisti detalę, bet ir ją „pažadinti“. Net paprasčiausias komponentas, tokios kaip žibintas ar stabdžių blokas, naujame automobilyje dažnai neveiks, jei nebus aktyvuotas per gamintojo sistemą.

Elektroninės sistemos tampa vis svarbesnės, ir būtent jose kyla daugiausia problemų. Net 40 proc. mechanikų nurodė, kad didžiausios bėdos kyla būtent dėl elektronikos. 38,5 proc. mini variklio valdymo sistemas, dar apie 9 proc. kalba apie stabdžių gedimus. 

Tai reiškia, kad net nauji automobiliai nėra apsaugoti nuo dažnų ir sudėtingų gedimų, tačiau jų remontas tampa vis labiau priklausomas nuo gamintojo malonės.

Teisiniai pokyčiai kelia dar daugiau nerimo

2025 metų rugsėjį įsigaliosianti ES „Data Act“ direktyva gali tapti tikru iššūkiu visai nepriklausomų servisų rinkai. Anot CLEPA ir FIGIEFA, naujos taisyklės suteiks gamintojams teisę riboti diagnostinių duomenų prieinamumą. 

Tai reikštų, kad be oficialaus leidimo nepriklausomi servisai galėtų būti tiesiog „atjungiami“ nuo svarbiausios informacijos.

Tokiame scenarijuje kiekvienas remontas taps sudėtingesnis ir brangesnis. CLEPA jau dabar įspėja, kad jei niekas nesikeis, remonto kaštai nepriklausomose dirbtuvėse gali išaugti net iki 25 proc.

Vairuotojai spaudžiami rinktis autorizuotus servisus

Ne tik techniniai apribojimai, bet ir psichologinis spaudimas daro savo. Klientams vis dažniau užsimenama apie galimą garantijos netekimą, jei automobilis bus tvarkomas ne autorizuotame servise. 

Tai dažnai suveikia ne dėl faktinės grėsmės, o dėl nežinojimo ir baimės. Gamintojai tokiu būdu išlaiko kontrolę – ne tik informacijos, bet ir rinkos.

Tendencijos aiškios – sprendimų dar ieškoma

Automobilių remontas tampa vis labiau skaitmenizuotas, bet tai nereiškia, kad jis turėtų tapti išskirtinis gamintojų monopolijai. Nepriklausomi servisai kelia klausimą, ar šiuolaikinė automobilio technika ir skaitmeniniai įrankiai turėtų būti „užrakinti“ tik autorizuotose sistemose? 

Ar vairuotojas dar gali pats spręsti, kam patikėti savo transporto priemonę? Ateitis kol kas neatrodo aiški, tačiau viena aišku – nepriklausomi servisai neketina tylėti.

Jie reikalauja daugiau skaidrumo, vienodų galimybių ir laisvės dirbti be dirbtinių barjerų. O tuo pačiu ir vairuotojų palaikymo. Nes ši kova ne tik apie serviso duris, bet ir apie kiekvieno mūsų pasirinkimo teisę.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas