Prisijunkite
Prisijunkite
Automatinė pavarų dėžė yra vienas sudėtingiausių ir brangiausių komponentų, naudojamų šiuolaikiniuose automobiliuose. Jos konstrukcija apjungia tiek mechaninius, tiek hidraulinius ir elektroninius elementus.
Nors daugeliui vairuotojų atrodo, kad tokia dėžė turi veikti savaime, be jokios papildomos priežiūros, realybė yra kitokia. Netinkamas elgesys vairuojant gali gerokai sutrumpinti jos tarnavimo laiką ir pareikalauti didelių išlaidų remontui.
Pateikiame šešis dažniausiai pasitaikančius įpročius, kurie kenkia automatinei transmisijai. Šių klaidų galima nesunkiai išvengti, jei žinome, ko nedaryti.
Alyvos keitimo ignoravimas
Nors automatinėje pavarų dėžėje esanti alyva nėra deginama kaip variklio alyva, ji vis tiek susidėvi. Dėl aukštos temperatūros prarandamos alyvos savybės, kurios būtinos sklandžiam mechanizmo darbui. Senstanti alyva gali tapti priežastimi, dėl kurios pradeda vėluoti režimų įsijungimas, atsiranda trūkčiojimai ar neįprasti garsai. Kai šie simptomai tampa akivaizdūs, žala jau būna padaryta.
Rūpestingas vairuotojas turėtų keisti alyvą pagal gamintojo rekomendacijas, o jei automobilis dažnai važiuoja miesto sąlygomis, vilkdamas krovinį ar kalnuotose vietovėse, net dažniau nei nurodyta. Net jei alyvos keitimas atrodo brangus, jis vis tiek yra daug pigesnis už transmisijos remontą.
Netinkama parkavimo tvarka
Vairuotojai dažnai daro klaidą sustoję ir iš karto perjungę pavarų dėžės svirtį į parkavimo padėtį, neįjungę stovėjimo stabdžio. Tokia veiksmų seka tampa problema ypač tada, kai automobilis paliekamas įkalnėje ar nuokalnėje. Tokiu atveju visa automobilio masė remiasi į transmisijos viduje esantį blokatorių, kuris nebuvo sukurtas laikyti tokio krūvio.
Tinkama tvarka turėtų būti tokia: visų pirma įjungiamas rankinis stabdis, tik tuomet perjungiama pavarų svirtis į padėtį P. Taip išvengiama per didelio spaudimo transmisijos komponentams ir sumažinamas jų dėvėjimasis.
Režimo keitimas važiuojant
Pavarų režimų keitimas iš važiavimo į priekį į atbulinę eigą arba atvirkščiai turi būti atliekamas tik visiškai sustabdžius automobilį. Jeigu tai daroma automobiliui dar judant, net ir labai lėtai, perdavimo mechanizmas gauna smūginį krūvį. Tokie smūgiai, kartojantis, kenkia pavarų dėžės vidiniams mazgams ir ilgainiui sukelia rimtus gedimus.
Be to, negalima jungti režimų esant aukštoms variklio apsukoms. Tai ne tik neefektyvu, bet ir pavojinga tiek pavarų dėžei, tiek variklio darbui. Sąmoningas vairavimo tempas ir kantrybė manevruojant yra būtini norint išsaugoti transmisijos ilgaamžiškumą.
Perkaitimo rizika
Ilgesnis važiavimas autostrada dideliu greičiu, dažnas priekabos vilkimas ar važiavimas kalnuotais keliais gali sukelti pavojingą automatinės pavarų dėžės perkaitimą. Per aukšta temperatūra kenkia alyvos savybėms, gali pažeisti sandariklius, o tai ilgainiui sukelia alyvos nutekėjimą.
Jeigu alyva įgauna stiprų degėsio kvapą ar spalva tampa itin tamsi, tai ženklas, kad ji prarado savo savybes. Tokiu atveju ją būtina pakeisti nedelsiant. Taip pat verta atkreipti dėmesį, ar jūsų automobilis turi alyvos aušinimo sistemą, jei ne, turėtumėte būti dar atsargesni.
Netinkamas DSG transmisijos naudojimas
Dvikompresinės automatinės pavarų dėžės, tokios kaip DSG, yra itin jautrios netinkamam vairavimui. Šio tipo dėžėse sankabos slydimas, tai natūrali proceso dalis. Tačiau jeigu dažnai tenka važiuoti itin lėtai, ypač įkalnėje arba judant iš vietos vilkimo metu, sankaba patiria ilgalaikį apkrovimą.
Kuo ilgiau slysta sankaba, tuo greičiau ji dėvisi. Todėl geriau ryžtingai pradėti judėjimą nei vos vos slinkti įkalnėn. Jei važiuojama per lėtai, rizikuojama „sudeginti“ sankabą, o jos keitimas, tai viena brangiausių šios transmisijos dalių.
Pirmųjų gedimo požymių ignoravimas
Kai transmisija ima veikti neįprastai, tai dažniausiai rodo prasidedantį gedimą. Dažniausiai pasitaikantys simptomai:
Kuo anksčiau reaguojama į šiuos signalus, tuo didesnė tikimybė išvengti didelių remontų. Kartais pakanka pakeisti alyvą arba atlikti nesudėtingą reguliavimą, kad išvengtume tolesnės žalos. Tačiau jei simptomai ignoruojami, remontas gali kainuoti tūkstančius eurų, o senesnio automobilio atveju net viršyti jo rinkos vertę.
Automatinė pavarų dėžė, tai ne tik patogumo simbolis, bet ir jautri sistema, reikalaujanti atsakingo vairuotojo požiūrio. Paprasti, kasdieniai įpročiai gali lemti, kiek ilgai jūsų automobilis veiks be problemų. Atidumas, reguliarus techninis aptarnavimas ir elementari pagarba technikai leidžia išvengti brangiausių problemų.
Jei jums rūpi automobilio ilgaamžiškumas ir patikimumas, šių patarimų laikymasis padės išsaugoti ne tik transmisiją, bet ir jūsų piniginę.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti