Prisijunkite
Prisijunkite
Vidutinio greičio matuokliai vis dažniau įrengiami keliuose, kuriuose eismas intensyvus ir dažni greičio pažeidimai. Nors jų buvimo vietos paprastai yra aiškiai pažymėtos specialiais kelio ženklais, daugelis vairuotojų vis tiek pažeidžia taisykles ir gauna baudas.
Šiame straipsnyje aptarsime, kaip tiksliai veikia vidutinio greičio matuokliai, ką galima padaryti norint išvengti baudos ir kokių klaidų būtina vengti, kad kelionė būtų saugi visiems eismo dalyviams.
Norint išvengti baudos, pirmiausia reikia suprasti, kaip veikia pats matavimo principas. Vidutinio greičio matavimas paremtas laiko skaičiavimu tarp dviejų taškų. Įrengiamos dvi stebėjimo kameros, viena kelio ruožo pradžioje, kita jo pabaigoje. Kiekviena iš jų fiksuoja transporto priemonės numerius ir nustato tikslų laiką, kada automobilis kerta jų matymo ribą.
Sistema apskaičiuoja laiką, per kurį automobilis įveikė atstumą tarp kamerų, ir pagal tai automatiškai nustato vidutinį greitį. Pavyzdžiui, jeigu kelio atkarpa yra dviejų kilometrų ilgio, o ją automobilis įveikia per vieną minutę, vadinasi, jo vidutinis greitis buvo šimtas dvidešimt kilometrų per valandą. Jei leistinas greitis šioje atkarpoje buvo mažesnis, sistema fiksuoja pažeidimą ir generuoja administracinę atsakomybę.
Ką daryti, jei netyčia viršijote greitį?
Svarbiausia taisyklė yra laikytis kelių eismo taisyklių. Tačiau jei jau įvažiavote į ruožą ir supratote, kad važiavote greičiau nei leidžiama, galite pabandyti sumažinti greitį likusioje kelio atkarpoje. Tai padės sumažinti bendrą vidutinį greitį ir galbūt išvengti baudos.
Tačiau šiuo būdu reikia naudotis atsargiai. Staigus greičio sumažinimas greitkelyje gali būti pavojingas tiek jums, tiek kitiems eismo dalyviams. Jeigu važiuojate per lėtai ar net norite sustoti, tai gali trukdyti aplinkiniam eismui arba sukelti avarines situacijas. Ypač svarbu nepiktnaudžiauti avarine juosta, nes ji skirta tik nelaimės ar gedimo atvejams, o ne bandymui koreguoti greitį.
Greičio ribotuvas, tai saugus sprendimas
Vairuotojai, kurie nori būti užtikrinti, kad neviršys leistino greičio, gali pasinaudoti technine pagalba, kuri yra greičio ribojimo funkcija. Daugelyje automobilių ji veikia kartu su pastovaus greičio palaikymo sistema ir padeda vairuotojui palaikyti maksimalų nustatytą greitį.
Ši funkcija aktyvuojama vos įjungus automobilį. Ji žymima užrašu „LIM“ arba simboliu, vaizduojančiu spidometrą su rodykle. Greitis nustatomas paspaudus mygtukus su žymomis „SET“, „RES“ arba simboliais „pliusas“ ir „minusas“. Informacija apie pasirinktą greitį ir sistemos būseną paprastai rodoma automobilio prietaisų skydelyje.
Reikia atkreipti dėmesį, kad ribotuvas gali būti laikinai išjungtas, jei stipriai nuspausite akseleratoriaus pedalą. Tai naudinga esant būtinybei greitai reaguoti į pavojų kelyje.
Pagrindiniai greičio apribojimai
Vairuotojas, norėdamas išvengti baudų, turi žinoti, kokie greičio apribojimai galioja Lietuvoje. Nors daugelis juos prisimena iš laikymo egzaminų, verta atnaujinti šias žinias.
Šiuo metu galiojantys greičio ribojimai yra šie:
Baudos už greičio viršijimą 2025 metais
Pagal galiojančius įstatymus, net ir nedidelis leistino greičio viršijimas gali lemti baudą. Taip pat galioja griežta recidyvo taisyklė. Jei per dvejus metus vairuotojas pakartotinai pažeidžia greičio ribojimą, jam skiriama dviguba bauda.
Baudos dydžiai yra šie:
Vidutinio greičio matuokliai yra priemonė, skirta užtikrinti didesnį saugumą keliuose. Nors kartais jie kelia nepatogumų, jų tikslas yra apsaugoti gyvybes. Laikantis leistino greičio, naudojantis technologinėmis pagalbinėmis funkcijomis ir vairuojant atsakingai, galima ne tik išvengti baudų, bet ir prisidėti prie saugesnės eismo kultūros kūrimo.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti