Prisijunkite
Prisijunkite
Ne vienas vairuotojas yra patyręs situaciją, kai staiga užsidega geltona lemputė prietaisų skydelyje, įspėjanti apie mažą degalų kiekį. Nors automobilis dar važiuoja, akivaizdu, kad bakas jau beveik tuščias. Bet kiek dar galima nuvažiuoti? Ar rizikinga važiuoti toliau? Ir ar verta tai daryti sąmoningai?
Vienareikšmio atsakymo, kiek kilometrų dar pavyks įveikti, kai užsidega degalų atsarga, nėra. Tai priklauso nuo daugelio dalykų: automobilio modelio, bako dydžio, kelio sąlygų, vairavimo stiliaus ir net nuo to, kiek tiksliai sistema reaguoja į degalų lygio pokyčius.
Paprastai automobiliuose atsarginis degalų kiekis leidžia nuvažiuoti nuo trisdešimties iki net šimto kilometrų. Kai kuriuose modeliuose lemputė įsižiebia, kai lieka apie penkis litrus degalų, kituose šiek tiek daugiau. Tačiau nereikėtų pasitikėti vien tik skaičiais, o geriau kuo greičiau suplanuoti sustojimą degalinėje.
Kodėl važinėjimas su beveik tuščiu baku yra pavojingas?
Pirmiausia, ilgesnė kelionė su minimaliu degalų kiekiu gali pakenkti pačiam automobiliui. Kuro siurblys, kuris yra atsakingas už degalų tiekimą į variklį, aušinamas pačiu kuru. Kai jo mažai, siurblys pradeda kaisti ir gali perkaisti. Tokia situacija dažnai baigiasi brangiu remontu.
Be to, bako dugne per metus kaupiasi įvairūs nešvarumai: smėlis, dulkės, rūdys. Važiuojant su beveik tuščiu baku, šie nešvarumai gali būti įtraukti į sistemą, užkimšti kuro filtrą ar net pažeisti purkštukus. Tai ypač aktualu dyzeliniams varikliams, kuriuose užsiorinimas gali sukelti papildomų problemų.
Skirtumai tarp benzininių ir dyzelinių variklių
Benzininiuose varikliuose užpylus kuro, dažniausiai viskas baigiasi sėkmingai, o variklis vėl užsiveda be papildomų veiksmų. Tačiau dyzeliniuose automobiliuose, jeigu sistema užsiorina, dažnai reikia specialaus atsiorinimo proceso. Kartais net tenka transportuoti automobilį į servisą.
„Check engine“ lemputė dėl važinėjimo su atsarga
Važiavimas nuolat su mažai degalų taip pat gali iššaukti „Check engine“ signalą prietaisų skydelyje. Sistema gali užfiksuoti klaidas, susijusias su netinkamu degalų slėgiu, nešvarumais ar kitais trikdžiais. Tokie ženklai reiškia, kad sistema nebeveikia taip, kaip turėtų, o tai gali turėti įtakos ir automobilio galiai ar ekonomiškumui.
Baudos už degalų trūkumą? Tokia galimybė egzistuoja
Nors Lietuvoje policija kol kas nebaudžia vairuotojų už tai, kad jie sustojo dėl pasibaigusių degalų, kai kurios šalys, pavyzdžiui Vokietija, žiūri į tai daug griežčiau. Jei tokia situacija įvyksta greitkelyje ir trukdoma eismui, vairuotojui gali būti skirta piniginė bauda. Taip siekiama skatinti atsakingą kelionės planavimą.
Praktinis patarimas
Vairuotojams rekomenduojama pripildyti degalų baką dar prieš užsidegant atsarginei lemputei. Ne tik dėl saugumo, bet ir dėl automobilio sistemos apsaugos. Atsarga, tai ne kvietimas važiuoti iki paskutinio lašo, o įspėjimas, kad atėjo laikas veikti.
Nors kartais pavyksta dar nuvažiuoti keliasdešimt kilometrų su degalų atsarga, tai turėtų būti tik išimtinis atvejis. Automobilio ilgaamžiškumui, saugumui ir jūsų pačių ramybei geriau baką pripildyti laiku, o ne laukti, kol liks paskutiniai lašai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti