Daugelis vairuotojų to nežino: paprastas triukas, kuris parodo, ar akumuliatorius dar atlaikys žiemą

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Daugelis vairuotojų to nežino: paprastas triukas, kuris parodo, ar akumuliatorius dar atlaikys žiemą

Pirmieji šalčiai greitai parodo, ar automobilio akumuliatorius vis dar geras. Ne vienam vairuotojui tenka nemaloniai nustebti, kai po nakties automobilis nebereaguoja į užvedimo bandymus. Norint to išvengti, verta dar prieš žiemą savarankiškai patikrinti, ar akumuliatorius pakankamai stiprus. 

Net ir be specialisto pagalbos galima nustatyti, ar jis dar tinkamas naudoti, ar jau laikas naujam. Patyręs vairuotojas jau išgirdęs, kaip dirba starteris, pajunta, kad akumuliatoriui trūksta energijos. Tačiau norint tikslesnio įvertinimo, reikia matuoti įtampą. 

Tai galima padaryti paprastu matuokliu, kuris parodo, kiek energijos iš tikrųjų turi baterija. Toks patikrinimas padeda išvengti nemalonių siurprizų rytais, kai automobilis atsisako užsivesti. Be to, tai leidžia laiku pastebėti silpstančią bateriją ir išvengti brangesnių gedimų.

Akumuliatoriaus patikrinimas matuokliu

Matuokliai leidžia tiksliai nustatyti įtampos lygį. Prieš matuojant reikėtų palaukti bent dvi valandas po variklio išjungimo, kad duomenys nebūtų iškraipyti. Akumuliatoriaus gnybtai turi būti švarūs ir be rūdžių. Juodą laidą prijungiame prie minuso, raudoną prie pliuso. Matuoklį nustatome ties nuolatine įtampa, dažniausiai ties 20 voltų riba.

Jeigu matuoklis rodo apie 12,5 volto, akumuliatorius yra geros būklės. Naujos baterijos paprastai rodo 12,6 - 12,8 volto. Kai įtampa nukrenta žemiau 12,5 volto, tai ženklas, kad akumuliatorių reikia įkrauti. Jei rodmuo siekia 12 voltų ar mažiau, jis beveik išsikrovęs ir gali būti netinkamas naudoti.

Po to verta patikrinti akumuliatorių dar kartą, kai variklis jau veikia. Įtampa tuomet turėtų būti nuo 13,8 iki 14,4 volto. Mažesnė reikšmė reiškia, kad įkrovimo sistema gali būti sugedusi, o virš 14,5 volto, kad alternatorius tiekia per daug energijos, kas ilgainiui sugadina bateriją.

Kas iškrauna akumuliatorių automobilyje?

Šiuolaikiniai automobiliai sunaudoja daug elektros energijos net tada, kai variklis išjungtas. Akumuliatorius maitina signalizaciją, radiją, valdymo modulius ir kitus įrenginius. Net palikti įjungti žibintai ar papildoma garso įranga gali visiškai iškrauti bateriją per kelias valandas.

Dažnai problemų sukelia ir papildomos sistemos, tokios kaip šildomos sėdynės, navigacija, dideli ekranai ar elektra valdomi veidrodėliai. Jos nuolat naudoja energiją, todėl senesnis akumuliatorius gali nebespėti jos kaupti.

Kaip sužinoti ar akumuliatorius vis dar „laiko“?

Silpnas akumuliatorius labiausiai išduoda save žiemą. Kai temperatūra krinta, variklis sukasi vangiai, o šviesos mirksi silpniau nei įprastai. Tokiu atveju galima pasitelkti paprastą prietaisą, tai areometrą. Juo matuojamas rūgšties tankis akumuliatoriaus viduje, jei yra galimybė prieiti prie celių. Tinkama vertė yra apie 1,28 g/cm³. Jeigu rodmuo mažesnis, akumuliatorių reikia pakrauti.

Kai rūgšties tankis nukrenta iki 1,1 g/cm³, baterija laikoma susidėvėjusia ir ją būtina pakeisti nauja. Laiku atliktas patikrinimas leidžia išvengti situacijų, kai žiemą tenka kviesti pagalbą vien dėl to, kad akumuliatorius neturi jėgų užvesti automobilio.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas