Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Elektrinių automobilių rinkos karas: kinai planuoja nukonkuruoti „Tesla“ ir užvaldyti Europos rinką
Automobilių rinkos analitikai perspėja apie istorinį lūžį. Pirmą kartą istorijoje Kinijos elektromobilių gamintojai užsienyje investavo daugiau lėšų nei savo šalyje. Didžiausią dėmesį jie šiuo metu skiria naujoms baterijų gamykloms, tačiau sparčiai plečiasi ir visų automobilių surinkimo cechai.
Pagrindinis tikslas yra akivaizdus, tai įveikti „Tesla“ ir tapti didžiausia pasaulio elektromobilių gamintoja. Toks procesas kelia didžiulę grėsmę Europos automobilių pramonei, kurioje šiandien dirba daugiau nei trylika milijonų žmonių.
Šio proveržio mastą atskleidžia neseniai paskelbta ataskaita, kuri rodo, kad pirmą kartą istorijoje kinų gamintojai elektromobiliams skirtas investicijas didesne dalimi nukreipė į užsienį nei į savo vidaus rinką. Tai signalas, kad jų strategija tampa globali, o konkurencija su didžiausiais pasaulio automobilių koncernais pasiekia naują etapą.
Kinijos investicijos ir valstybės parama
Kinijos sėkmę lemia keli veiksniai. Didžiulė vidaus rinka sudaro sąlygas greitam augimui, o nuolatinė valstybės parama padeda gamintojams išlaikyti konkurencinį pranašumą. Per pastaruosius penkiolika metų Kinija buvo atsakinga už du trečdalius pasaulinės elektromobilių pardavimų ir gamybos augimo, o baterijų gamybos pajėgumų plėtra siekė daugiau nei aštuoniasdešimt procentų viso pasaulio augimo.
Skaičiai įspūdingi. Vien per praėjusius metus Kinija pagamino 72 procentus visų pasaulyje pagamintų elektromobilių, o kinų fabrikai sukūrė tris ketvirtadalius visų baterijų. Šiuo metu jų gamybinė galia dvigubai viršija vidaus poreikį ir daugiau nei vieną kartą gali patenkinti pasaulinę paklausą.
Europa susiduria su rimtu iššūkiu
Ataskaitos autoriai pabrėžia, kad Europa yra antra pagal dydį elektromobilių rinka pasaulyje. Regiono politika orientuota į ateitį, numatant, kad per kelis dešimtmečius parduodami automobiliai turėtų būti tik emisijai neautralūs. Vis dėlto, norėdami išlaikyti savo pozicijas, tokie gigantai kaip „Volkswagen“ ar „Stellantis“ turi spartinti elektrifikacijos procesus ir kurti nuosavą gamybinę bazę.
Skirtumas tarp Europos ir Kinijos akivaizdus. Beveik visi Kinijoje parduodami elektromobiliai gaminami šalies viduje, tuo tarpu Europoje apie trečdalį elektromobilių sudaro importuoti modeliai. Tai rodo struktūrinį silpnumą, kuriuo sėkmingai naudojasi Kinijos gamintojai.
Prekybos apsaugos priemonės neveikia
Praėjusiais metais Europos Komisija įvedė papildomus muitus kinų elektromobilių gamintojams, kaltindama juos neteisėtu valstybiniu subsidijavimu. Tačiau šios priemonės kol kas neduoda laukto efekto.
Naujausi duomenys rodo, kad 2024 metais penkiolika procentų Europoje parduotų elektromobilių buvo kinų markių. Dauguma jų pasižymi gerokai mažesne kaina nei europietiški modeliai, todėl pirkėjai dažnai renkasi būtent juos.
Kinijos vidaus rinka
Dar vienas svarbus aspektas yra Kinijos vidaus vartojimas. Trečdalis visų pasaulyje parduotų naujų automobilių 2024 metais pateko į Kinijos rinką. Iš jų beveik pusė buvo elektromobiliai. Tai įspūdingas šuolis, jei palygintume su situacija prieš penkerius metus, kai elektromobiliai sudarė tik vienženklį procentą visų pardavimų.
Tokia dinamika rodo, kad Kinija ne tik plečia gamybą, bet ir sėkmingai keičia savo visuomenės įpročius. Kinijos gamintojų investicijos ir plėtra užsienyje keičia visą pasaulinę automobilių pramonę. Europai ir kitiems regionams tai yra rimtas signalas, kad konkurencija įgauna naują mastą.
Jei Europos gamintojai neras būdų greičiau prisitaikyti, jie gali prarasti reikšmingą rinkos dalį. Tuo tarpu Kinija, pasitelkdama valstybės paramą, didžiules investicijas ir didelę vidaus rinką, sparčiai artėja prie pasaulinės lyderystės.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti