Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Lietuvos elektromobilių parkas kasmet didėja, tačiau šių transporto priemonių kaina išlieka psichologiniu barjeru spartesnei plėtrai. Nors elektromobilį įpirktų jau kas penktas lietuvis, o naudotą elektrinę transporto priemonę – praktiškai bet kuris vidutines pajamas uždirbantis asmuo, patys gyventojai automobiliams įsigyti dažniau nori skirti mažesnes pinigų sumas.
SEB banko užsakymu atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad 41 proc. lietuvių automobiliui įsigyti planuotų skirti iki 10 tūkst. eurų. Tarp 10–20 tūkst. eurų automobiliui skirtų 24 proc. gyventojų, o 20–30 tūkst. eurų planuotų išleisti apie 12 proc. lietuvių. Daugiau nei 30 tūkst. eurų automobiliui skirtų 6 proc. apklaustųjų.
„Akivaizdu, kad kaina, o ne funkcinės savybės ar kiti kriterijai išlieka psichologiniu barjeru gyventojams įsigyti elektromobilius. Atsižvelgiant į vidutinę naudotų elektromobilių kainą, kuri šiemet sudaro apie 25 tūkst. eurų, tokią pinigų sumą transporto priemonei skirti norėtų apie penktadalis šalies gyventojų. Pastebima, kad net 70 proc. visų naudotų elektromobilių įsigyja gyventojai, tuo metu apie 70 proc. naujų elektromobilių – verslas.
Naudoti elektromobiliai tampa pagrindiniu būdu fiziniams asmenims pereiti prie elektrinių transporto priemonių, nes vidutinė 25 tūkst. eurų kaina, nors ir reikšminga investicija, yra gerokai prieinamesnė nei naujų elektromobilių”, – sako Simonas Norbutas, SEB banko Lizingo departamento vadovas.
Anot eksperto, elektromobilių įperkamumas pastaraisiais metais gerėja – šiuo metu vidutines pajamas uždirbantis lietuvis lizingu galėtų įsigyti naudotą elektromobilį, kurio kaina siekia iki 23,5 tūkst. eurų. SEB banko atliekamas elektromobilių įperkamumo indekso tyrimas šiemet parodė, kad įperkamumo rodiklis per metus padidėjo net 14 proc.
Populiariausi elektromobiliai šių metų sausio – rugsėjo mėnesiais buvo „Tesla Model Y“, „Tesla Model 3“, „Volkswagen ID 4“, „Nissan Leaf“ ir „Volkswagen ID 3“, rodo „Regitros“ duomenys. Iš viso lietuviai šiemet nupirko 5648 elektromobilius – 3487 iš jų buvo jau naudoti, likę 2161 – nauji elektromobiliai.
Naudoti elektromobiliai finansuojami lizingu
Anot ekspertų, nors elektromobiliai yra finansuojami lizingu, didesnė dalis naudotų elektrinių transporto priemonių perkama iš nuosavų ar vartojimo kredito lėšų. Šių metų sausio–rugsėjo mėnesiais 84 proc. pirmą kartą Lietuvoje registruotų naudotų elektromobilių, „Regitros“ duomenimis, buvo įsigyti nuosavomis lėšomis, apie 16 proc. – finansuoti lizingu. Tuo metu naujų elektromobilių rinkoje tendencija priešinga – 64 proc. naujų elektromobilių atitinkamu laikotarpiu buvo finansuoti lizingu.
„Gyventojams verta atkreipti dėmesį, kad lizingu galima finansuoti ne tik naujus, bet ir naudotus elektromobilius, jei sutarties pabaigoje jų amžius neviršys 12 metų. Palūkanos naudotam elektromobiliui yra ženkliai mažesnės nei su vidaus degimu varomiems automobiliams. Kadangi dauguma Europos valstybių skatina perėjimą prie aplinkai draugiškesnių transporto priemonių – į tai orientuojasi ir finansuotojai. Tad pirkėjams tikrai aktualu įsivertinti ir mažesnių palūkanų naudą renkantis kitą automobilį“, – teigia S. Norbutas.
Pasak eksperto, platesnis lizingo naudojimas finansuojant naudotus elektromobilius galėtų paspartinti rinkos elektrifikaciją. Be to, elektromobilį lizingu finansuoti dažnai yra patraukliau nei vartojimo kreditu.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.