Elektromobilių įkrovimo stotelės jau tampa atgyvena? Kinai masiškai persėda prie baterijų keitimo revoliucijos

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Elektromobilių įkrovimo stotelės jau tampa atgyvena? Kinai masiškai persėda prie baterijų keitimo revoliucijos

Kinijos elektromobilių rinka patiria istorinį virsmą. Pirmoji spalio diena 2025 m. tapo lūžio tašku, kai vietoje tradicinio įkrovimo vis daugiau vairuotojų ėmė rinktis „akumuliatorių keitimo“ paslaugą. Šis pokytis sutapo su šalies nacionaline švente – „Aukso savaite“, kai milijonai žmonių išsiruošė į keliones.

Būtent per šį intensyvų laikotarpį paaiškėjo, jog „NIO“ sukurta baterijų keitimo sistema gali atlaikyti milžinišką apkrovą. Stotys, kurios leidžia pakeisti išsikrovusį akumuliatorių nauju vos per kelias minutes, sulaukė rekordinio srauto. Tūkstančiai vairuotojų pasinaudojo paslauga, įrodydami, kad tai gali būti reali alternatyva įprastam įkrovimui.

Šis rekordas tapo aiškiu ženklu, jog elektromobilių rinka Kinijoje bręsta naujam etapui. Technologija, kuri dar visai neseniai atrodė tik eksperimentinė, dabar keičia vairavimo įpročius ir padeda išspręsti įkrovimo trukmės problemą, kuri daugelį ilgai stabdė nuo elektromobilio įsigijimo.

Rekordinis „NIO“ stotelių užimtumas

Spalio pirmąją dieną „NIO“ stotys atliko net 145 tūkst. akumuliatorių keitimų, tai daugiau nei 50 proc. viršijo įprastą dienos vidurkį. Vien tik Šanchajuje įvyko beveik 10 tūkst. keitimų, o Pekinas ir Hangdžou užėmė kitas vietas pagal aktyvumą. Tokie skaičiai rodo, kad technologija ne tik prigijo, bet ir tapo neatsiejama miestų infrastruktūros dalimi.

„NIO“ nuo veiklos pradžios jau atliko apie 88 mln. keitimų, o tai milžiniškas indėlis į elektromobilumo plėtrą. Kiekvienas toks keitimas leidžia vairuotojams sutaupyti laiką ir išvengti priklausomybės nuo įkrovimo stotelių, kurios ypač per šventes dažnai būna perpildytos.

Infrastruktūros plėtra Kinijoje ir Europoje

Šiuo metu „NIO“ turi daugiau nei 3,5 tūkst. akumuliatorių keitimo stotelių Kinijoje ir 61 Europoje. Vien 2025 m. šalyje atidaryta dar per 500 naujų punktų. Be to, vairuotojai gali naudotis 27 tūkst. „NIO“ įkroviklių, tad pasirinkimo laisvė yra didelė. 

Tačiau būtent greita keitimo technologija patraukia vairuotojus, nes ji pašalina būtinybę rūpintis akumuliatoriaus būkle. Ketvirtosios kartos stotys leidžia pakeisti bateriją per mažiau nei tris minutes ir aptarnauti iki 480 automobilių per dieną. 

Kiekvienoje stotyje galima laikyti iki 23 baterijų, o „LiDAR“ sistema užtikrina precizišką automobilio poziciją. Tokie skaičiai rodo, kad tai kur kas daugiau nei eksperimentas, tai efektyvi, mastelio ekonomiją kurianti infrastruktūra.

Penktosios kartos technologijos laukimas

Vis dėlto įmonė sulėtino naujų stotelių statybą, nes nukreipė pajėgas į dar pažangesnės penktosios kartos technologijos kūrimą. Ji leis aptarnauti skirtingų dydžių akumuliatorius, o tai svarbu, nes „NIO“ dabar turi kelias automobilių linijas su septyniomis skirtingomis talpomis, tai nuo 42 iki 150 kWh.

Naujasis sprendimas leis pasiekti dar didesnį efektyvumą ir suderinti įvairius modelius vienoje infrastruktūroje. Tokia pažanga rodo, kad Kinija ne tik žengia elektromobilumo priešakyje, bet ir kuria naują transporto kultūrą, kurioje įkrovimas keičiamas greita, patogia ir tvaria alternatyva.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas