Elektromobilių vairuotojams naujas smūgis: už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą – papildomas mokestis

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Elektromobilių vairuotojams naujas smūgis: už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą – papildomas mokestis

Jungtinėje Karalystėje elektrinių automobilių vairuotojų laukia naujas mokestis, kuris nuo 2028 metų balandžio bus skaičiuojamas pagal nuvažiuotus kilometrus. Vyriausybė tai pristato kaip būdą kompensuoti mažėjančias įplaukas iš degalų akcizo, nes vis daugiau gyventojų atsisako benzininių ir dyzelinių automobilių.

Naujoji sistema numato, kad baterijomis varomų elektromobilių savininkai mokės po 3 euro centus už mylią, o įkraunamų hibridų vairuotojai po 1,5 euro centus. Tarifai kasmet bus indeksuojami pagal infliaciją, todėl reali našta ilgainiui didės kartu su kainomis.

Valdžios skaičiavimu vidutinis elektromobilio vairuotojas, per 2028 ir 2029 finansinius metus nuvažiuojantis apie 24 140 kilometrų, sumokės maždaug 528 eurus. Teigiama, kad tai yra maždaug perpus mažiau, nei analogišką atstumą nuvažiuojantys benzininių ir dyzelinių automobilių savininkai sumoka per degalų mokestį.

Pramonės reakcija

Automobilių pramonė šį sprendimą sutiko nevienareikšmiškai. „Ford“ pareiškė, kad toks biudžeto signalas klaidina, nes valdžia vienu metu ragina rinktis elektrą, bet tuo pat metu didina jos naudojimo kainą. Organizacija „SMMT“ palankiai vertino papildomas paskatas, tačiau įspėjo, kad mokestis už kilometrą gali mažinti paklausą.

Kritikos netrūko ir iš „Renewable Energy Association“, kuri mokestį pavadino skubotu. Net pati „OBR“ prognozuoja, kad dėl brangesnio eksploatavimo per penkerius metus gali būti parduota apie 440 tūkst. mažiau elektromobilių, nes bendra jų turėjimo kaina priartėja prie tradicinių modelių.

Kompensuojančios priemonės

Siekiant sušvelninti efektą, valstybė žada papildomus pinigus. Elektromobilių pirkėjų subsidijoms iki 2030 metų pratęsti skiriama dar 1,52 mlrd. eurų, o įkrovimo infrastruktūrai gerinti numatyta 235 mln. eurų, kad tinklas plėstųsi greičiau.

Taip pat didinama riba, nuo kurios taikomas brangių automobilių priedas „VED“, ji keliama nuo 47 000 iki 59 000 eurų. Dėl to mažiau brangių elektromobilių turės mokėti papildomus 727 eurus per metus, nors kritikai primena, kad vidutinė naujo elektromobilio kaina jau viršija šią sumą.

Kontrolė ir teisingumas

Didžiausias praktinis klausimas yra ridos fiksavimas. Vyriausybė planuoja tikrinti odometro parodymus per kasmetinę techninę apžiūrą „MOT“ arba per pirmąsias registracijos metines. Mokestis bus renkamas per esamą „DVLA“ administruojamą sistemą, tačiau pripažįstama, kad atsiras norinčių klastoti ridos duomenis.

Ekspertai pabrėžia, kad mokestis labiau smogs tiems, kurie krauna automobilius viešose stotelėse, kur elektra apmokestinama didesniu tarifu nei namuose. „InstaVolt“ vadovas Delvinas Laneas teigia, kad tai ypač paveiks kaimiškų vietovių gyventojus ir mažesnes pajamas turinčius žmones be nuosavo kiemo ar įvažiavimo.

Artėjant 2030 metų draudimui parduoti naujus benzininius ir dyzelinius automobilius, valdžia ieško balanso tarp kelių priežiūros finansavimo ir sklandaus perėjimo prie elektros. Pasirinktas kelias rodo, kad už žalesnį transportą šalyje vis dažniau teks mokėti ne tik pirkimo metu, bet ir kiekviename nuvažiuotame kilometre.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas