Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Paskutinė vinis į dyzelinių automobilių karstą: Europoje fiksuojami kardinalūs pokyčiai, tai keičia viską
Naujausi Europos Sąjungos pardavimų duomenys rodo, kad 2025 metų spalis tapo svarbiu lūžio tašku. Pirmą kartą naujų benzininių automobilių registracijos taip smarkiai smuko, kad jie užleido rinkos lyderio poziciją. Tai ženklas, kad žemyno automobilių rinka pasuko negrįžtamai elektrifikacijos link.
Bendras naujų automobilių registracijų augimas šiemet buvo gana kuklus ir per pirmus dešimt mėnesių siekė tik 1,4 proc. Vis dėlto už šio ramaus skaičiaus slypi didžiulis vartotojų pasirinkimo pokytis. Vis daugiau europiečių renkasi elektrinius modelius arba įvairias hibridų formas.
Spalį baterijomis varomi elektromobiliai, įkraunami hibridai ir įprasti hibridai kartu sudarė apie 63,9 proc. visų naujų registracijų. Prieš metus jų dalis buvo 55,4 proc., tad augimas akivaizdus. Populiariausi išlieka įprasti hibridai, kurie per metus iki spalio pasiekė 34,6 proc. rinkos dalį.
Per pirmus dešimt 2025 metų mėnesių Europoje įregistruota 3 109 362 hibridiniai automobiliai. Ši kategorija sparčiai auga, o ypač išsiskiria „Ispanija“ ir „Prancūzija“, kur registracijų šuolis siekė atitinkamai 27,1 ir 26,3 proc. Tai rodo, kad daug vairuotojų hibridą mato kaip žingsnį nuo grynų benzino sprendimų.
Elektromobilių proveržis
Baterijomis varomų elektromobilių registracijos nuo sausio iki spalio sudarė 1 473 447 vienetus. Tai leido jiems pasiekti 16,4 proc. rinkos dalį, kai 2024 metais ji buvo 13,2 proc. Vien spalį tokių automobilių registruota 38,6 procento daugiau nei prieš metus, o keturios didžiausios ES rinkos sudaro 62 procentus šio augimo.
Įkraunami hibridai spalį fiksavo sparčiausią augimą iš visų segmentų ir šoktelėjo 43,2 proc. per metus. Iki spalio jų registracijos siekė 819 201 vienetą, o rinkos dalis pakilo iki 9,1 proc. Pietų Europoje augimas buvo įspūdingas, nes „Ispanijoje“ registracijos pakilo 109,6 proc., o „Italijoje“ 76,5 proc.
Vidaus degimo nuosmukis
Elektriniai ir hibridiniai modeliai auga tradicinių variklių sąskaita. Benzininių ir dyzelinių automobilių rinkos dalis per metus iki spalio sumažėjo iki 36,6 proc., kai pernai ji buvo 46,3 proc. Dyzeliniai automobiliai nukrito žemiau 10 proc ribos, o jų registracijos smuko 24,5 proc., benzininiai taip pat traukėsi 18,3 proc.
Didžiausiu gamintoju Europoje išlieka „Volkswagen Group“ su „Volkswagen“, „Skoda“ ir „Audi“ prekių ženklais. Elektrifikacijos fronte stipriai kyla Kinijos gamintojai, o „BYD“ spalį fiksavo net 206,8 procento augimą, „SAIC Motor“ taip pat augo 35,9 proc. Tuo metu „Tesla“ patyrė 48,5 proc. pardavimų kritimą ir prarado ankstesnį pagreitį.
Modelių lyderiai ir tendencijos
Populiariausiu automobiliu Europoje tiek spalį, tiek metų laikotarpiu tapo „Dacia Sandero“. Tai patvirtina, kad pirkėjams vis dar svarbi prieinama kaina ir kompaktiškumas, nepriklausomai nuo pavaros tipo.
Skaičiai rodo, kad pokytis yra struktūrinis, nes dauguma vartotojų renkasi elektrą ar hibridus net ir tada, kai bendra rinka dar negrįžo į iki pandemijos buvusį lygį.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.