Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Šios dvi automobilių vairuotojų klaidos gali jums kainuoti naują variklį
Šios dvi automobilių vairuotojų klaidos gali jums kainuoti naują variklį
Žiema vairuotojams visada meta papildomą iššūkį – nuo slidžių kelių iki sunkiau užsivedančio variklio. Tačiau tarp visų šaltuoju sezonu kenčiančių automobilio dalių yra viena, kuri itin jautriai reaguoja į šalčius ir temperatūrų šuolius. Tai – turbina. Nors ji dažnai laikoma patikima ir ištverminga, žiemą jai reikia išskirtinio dėmesio. Nepaisant šios tiesos, kasmet tūkstančiai vairuotojų galop susiduria su brangiais turbokompresoriaus remonto darbais, kurių daugelio būtų galima išvengti žinant vos kelias esmines priežiūros taisykles.
Kodėl žiemą turbina kenčia labiausiai?
Turbokompresorius yra vienas iš tų agregatų, kurie dirba ekstremaliomis sąlygomis visais metų laikais, tačiau žiemą situacija tampa dar sudėtingesnė. Jo rotorius sukasi milžinišku greičiu – dešimtys ar net šimtai tūkstančių apsisukimų per minutę. Tokiam greičiui reikalingas nepriekaištingas tepimas. Būtent alyva tampa gyvybiškai svarbiu elementu, tačiau šaltyje ji tirštėja, lėtėja jos tekėjimas ir ilgiau užtrunka, kol pasiekia visas siauriausias turbinos ertmes. O būtent jos – mažiausi kanalai ir guoliai – pirmieji nukenčia, jei tepimas nėra pakankamas.
Dar labiau situaciją apsunkina temperatūrų kontrastai. Turbina darbo metu gali įkaisti iki kelių šimtų laipsnių, o vos užgesinus variklį jos paviršiai sparčiai atšąla. Tokie svyravimai silpnina metalines dalis, skatina suodžių sankaupų formavimąsi ir didina gedimų riziką. Žiemą temperatūrų skirtumai tarp šalto ryto ir karšto darbo režimo tampa dar ekstremalesni, todėl turbokompresorius patiria dvigubą apkrovą.
Variklio šildymas: svarbiausia taisyklė žiemą
Pirmasis ir bene kritiškiausias žingsnis, kurį turi žinoti kiekvienas vairuotojas – nepergazavimas ką tik užvedus variklį. Tai skamba paprastai, tačiau žiemą ši taisyklė tampa netgi gyvybiškai svarbi. Užvedus šaltą variklį, tepalų pumpa dar tik pradeda stumti sustingusią alyvą į visas ertmes. Jei iš karto duosime daugiau apsukų, turbina pradės suktis greičiau, nei alyva spės prieiti prie jos guolių. Rezultatas – sausas jų darbas, didėjanti trintis ir spartesnis nusidėvėjimas.
Geriausia palaukti bent kelias sekundes, kol alyva bent iš dalies pasiskirsto sistemoje. Didelės ridos automobiliams verta luktelėti dar ilgiau – kelias dešimtis sekundžių. Per tą laiką tepalas įgauna geresnę klampą, tampa sklandesnis ir greičiau pasiekia turbinos kapiliarinius kanalus, kurie dažnai būna linkę užsikimšti nuo suodžių.
Šaltą rytą pradėjus judėti – važiuoti reikėtų itin švelniai. Pirmomis minutėmis nerekomenduojama naudoti viso variklio apsukų diapazono. Taip, turbina sušyla greitai – kartais užtenka vos minutės – tačiau kompresoriaus dalis, aušinama skirtingai, atsilieka. Štai kodėl geriausia orientuotis ne į laiko pojūtį, o į aušinimo skysčio temperatūrą: kai ji pasiekia optimalias reikšmes, didesnės apkrovos jau kur kas saugesnės.
Kada galima gesinti variklį?
Kitas žiemą ypač svarbus aspektas – variklio išjungimas po intensyvesnės kelionės. Po ilgesnio greitesnio važiavimo arba lipimo į kalną, turbina būna ekstremaliai įkaitusi. Jei variklį išjungsime iš karto, alyvos cirkuliacija staiga sustos, o itin karštos turbinos dalys liks be aušinimo. Tai skatina alyvos pridegimą, suodžių sankaupų formavimąsi, o galiausiai – turbinos guolių gedimą.
Todėl rekomenduojama prieš sustojimą jau važiuojant sumažinti apkrovas: mažiau spausti akceleratorių, važiuoti tolydžiau ir ramiau. O jau sustojus – luktelėti kelias dešimtis sekundžių, kol turbina bent minimaliai atvės. Ši paprasta praktika prailgina turbinos tarnavimo laiką daugiau, nei daug kas įsivaizduoja.
Alyvos keitimo laikas: kodėl rudenį ar žiemos pradžioje?
Turbina priklausoma nuo alyvos ne mažiau nei pats variklis. Nusidėvėjusi, priemaišomis prisotinta alyva ne tik prasčiau tepą, bet ir greičiau degina suodžius, kurie keliauja į turbinos kanalus. Todėl reguliarus alyvos keitimas – būtinas norint išlaikyti turbokompresoriaus sveikatą.
Geriausias metas tam – vėlyvas ruduo arba ankstyva žiema. Tuomet prasideda šalčiai, kurie bet kokią alyvos degradaciją sustiprina kelis kartus. Šviežia alyva, neturinti teršalų, cirkuliuoja lengviau, greičiau įgauna tinkamas savybes ir daug efektyviau tepą greitai besisukančią turbinos sistemą.
Du paprasti dalykai, galintys išgelbėti turbiną
Apibendrinant, žiemą turbinai reikia dviejų svarbiausių dalykų: švelnaus variklio šildymo ir laipsniško variklio aušinimo po intensyvios kelionės. Pridėkime reguliarų alyvos keitimą ir gauname paprastą, bet veiksmingą receptą, leidžiantį ne tik prailginti turbinos tarnavimo laiką, bet ir išvengti tūkstantinių remonto sąskaitų. Vairuotojui tereikia šiek tiek kantrybės – keliolika sekundžių ryte ir vakare bei atsakingas požiūris į techninę priežiūrą.
Turbina – technologinis šedevras, bet net ir pati tobula inžinerija žiemą tampa pažeidžiama. Todėl kiekvienas, kuris nori, kad jo automobilis tarnautų ilgai, o variklis dirbtų be brangių siurprizų, turėtų rūpintis šiuo komponentu taip pat rimtai, kaip ir sau pačiu.
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.