Vairuotojų era baigiasi? Šie automobiliai jau veža keleivius visiškai be žmogaus įsikišimo

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Vairuotojų era baigiasi? Šie automobiliai jau veža keleivius visiškai be žmogaus įsikišimo

Šią savaitę „Abu Dhabi“ gatvėse tyliai įvyko tai, kas dar visai neseniai atrodė kaip tolima vizija. Pavežėjimo platforma „Uber“ kartu su autonominių automobilių kūrėja „WeRide“ pradėjo viešai teikti visiškai savarankiškų „robotaksi“ paslaugą. Tai pirmasis toks startas visame Vidurio Rytų regione, rodantis, kad čia sparčiai bręsta pažangios elektrinio transporto technologijos.

Keleiviai dabar gali išsikviesti automobilį per programėlę ir įsėsti į elektromobilį, kuriame nėra vairuotojo. Salone nėra nei saugos operatoriaus, nei žmogaus priežiūros, o transporto priemonė važiuoja pati nuo pradžios iki pabaigos. Tokiu būdu kasdienė kelionė tampa gyvu pavyzdžiu, kaip autonomija pereina iš bandymų aikštelių į realius miestus.

Nors kritikai anksčiau tvirtino, kad tokie automobiliai niekada netaps įprasti, jie jau sklandžiai įsiliejo į modernų miesto ritmą. Elektra varomi „robotaksi“ juda tarp kitų eismo dalyvių ir atrodo kaip natūrali išmanios infrastruktūros dalis. Šis žingsnis tampa svarbiu simboliu, kad ateities transportas gali ateiti ne triukšmingai, o paprastai ir praktiškai.

 

Kaip veikia kelionės užsakymas?

Norint patekti į „robotaksi“, pakanka atsidaryti „Uber“ programėlę ir pasirinkti įprastas kelionės kategorijas, tokias kaip „UberX“ ar „Uber Comfort“. Jei maršrutas patenka į „WeRide“ veiklos zoną, sistema gali automatiškai priskirti savarankišką elektrinį automobilį. Technologijų entuziastams siūlomas ir atskiras pasirinkimas „Autonomous“, kuris padidina galimybę gauti visiškai be vairuotojo važiuojančią transporto priemonę.

Kelias iki visiško savarankiškumo

Visiškai autonominė paslauga atsirado po ilgesnio pasirengimo, kuris prasidėjo partnerystės paskelbimu 2024 metų rugsėjį. Po trijų mėnesių „Abu Dhabi“ jau buvo teikiamos kelionės, tačiau tuomet automobilyje dar sėdėjo saugos operatorius. Šie ankstyvieji važiavimai padėjo surinkti duomenis ir patikrinti, ar technologija pakankamai patikima viešam naudojimui.

Savarankiškų elektromobilių parkas reikalauja tikslios logistikos ir nuolatinės priežiūros. „Uber“ rūpinasi parko valdymu, užsakymų procesu ir keleivių aptarnavimu, nuo iškvietimo iki išlaipinimo. „WeRide“ tuo pat metu testuoja, tobulina ir prižiūri autonominio vairavimo sistemas, kurios leidžia „robotaksi“ saugiai judėti mieste.

Plėtra ir platesnė reikšmė

Techninę parko kasdienybę padeda užtikrinti „Tawasul Transport“, atsakinga už valymą, patikras, depų darbą ir įkrovimą. Toks sprendimas leidžia elektromobiliams veikti beveik nuolat ir būti pasirengusiems užsakymams bet kuriuo paros metu. „Uber“ ir „WeRide“ jau planuoja plėtrą į „Dubai“ ir dar penkiolika miestų per artimiausius penkerius metus, įskaitant svarbius Europos centrus.

Šis startas keičia požiūrį į autonominių elektromobilių saugumą ir patikimumą. Diskusija pamažu persikelia iš laboratorijų ir prototipų į tikrą kasdienį miesto gyvenimą. „Robotaks„“ pasirodymas Vidurio Rytuose tampa ženklu, kad automobilizmo sektorius įžengė į naują, praktiškai veikiančios autonomijos etapą.

Temos: Uber
Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas