Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Griežtėja žieminių padangų taisyklės: vairuotojai rizikuoja ne tik baudomis, bet ir draudimo išmokomis
Vokietijos vairuotojų laukia dideli pokyčiai. Pranešama, kad nuo šių metų spalio įsigalios naujos žieminių padangų taisyklės, kurios kardinaliai pakeis iki šiol galiojusią tvarką.
Jei dar prieš kelerius metus pakako turėti padangas, pažymėtas M+S simboliu (angl. mud and snow), tai dabar toks žymėjimas nebegalios. Nuo spalio 1 dienos Vokietijos keliuose bus leidžiama važinėti tik tomis žieminėmis arba visų sezonų padangomis.
Tokie pakeitimai galios tuose keliuose, kurie turi specialų Alpių ženklą, vadinamąjį 3PMSF simbolį. Būtent jis patvirtina, kad padanga atitinka griežtus Europos Sąjungos žiemos sukibimo standartus.
M+S žymėjimas, nors ilgą laiką buvo priimtas kaip tinkamas, dabar oficialiai laikomas nepakankamu. Naujų taisyklių tikslas yra užtikrinti didesnį eismo saugumą ir sumažinti nelaimių riziką šaltuoju metų laiku.
Ekspertai pastebi, kad M+S simboliu žymėtos padangos nebūtinai yra tinkamos tikram žiemos keliui, jų sukibimo testai ne visada atitinka reikalavimus, todėl tokios padangos dažniau slysta ant sniego ar ledo.
Dėl to Vokietija nusprendė pereiti prie vieningo standarto, kuris vairuotojams nepalieka abejonių, kokios padangos yra išties saugios.
Vis dėlto išimtis taikoma tiems modeliams, kurie turi abu ženklus – tiek M+S, tiek Alpine. Tokias padangas bus galima naudoti ir toliau, nes jos pripažįstamos tinkamomis.
Pažeidus naujas taisykles gresia ne tik piniginės baudos, bet ir papildomos problemos. Už važiavimą su netinkamomis padangomis numatyta bent 60 eurų bauda ir vienas baudos taškas. Jei dėl tokių padangų sutrinka eismas, sankcijos padidėja iki 80–100 eurų.
Jei netinkamos padangos taps eismo įvykio priežastimi, baudos gali siekti 120 eurų ar daugiau nei 510 eurų. Tačiau tai dar ne viskas. Draudimo bendrovės turi teisę ženkliai sumažinti išmokas.
Praktikoje tai reiškia, kad vairuotojas, sukėlęs avariją su netinkamomis padangomis, gali pats padengti visą automobilio remonto kainą arba atlyginti žalą nukentėjusiems.
Svarbu pabrėžti, kad Vokietijoje, kitaip nei kai kuriose kitose Europos šalyse, nėra nustatytos konkrečios datos, kada būtina pasikeisti padangas. Pagal kelių eismo taisykles, žieminės padangos privalomos tada, kai eismo sąlygos yra žiemiškos – tai sniegas, ledas ar pažliugusi danga.
Minimalus protektoriaus gylis pagal įstatymą yra 1,6 mm, tačiau Vokietijos automobilių klubo ADAC ekspertai primygtinai rekomenduoja bent 4 mm, nes tai ženkliai pagerina saugumą slidžiame kelyje.
Taip pat leidžiamos visų sezonų padangos, bet tik tuo atveju, jei jos turi Alpine simbolį. Kitaip tariant, universali padanga be šio žymens bus laikoma netinkama.
Statistika rodo, kad Vokietijoje vis dar keli šimtai tūkstančių automobilių važinėja tik su M+S padangomis. Tai reiškia, kad didelė dalis vairuotojų iki žiemos sezono pradžios privalės pasikeisti padangas, jei nenori rizikuoti baudomis, draudimo problemomis ir, svarbiausia, savo saugumu.
Naujieji reikalavimai primena vieną esminę taisyklę. Padangos – tai ne tik automobilio detalė, bet ir pagrindinė sąlyga, lemianti saugią kelionę. Nuo šiol Vokietijoje vairuotojai turės dar atsakingiau į tai pažvelgti.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.