Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Techninė apžiūra taps košmaru: netrukus įsigalios svarbūs pasikeitimai, vairuotojams gali kainuoti tūkstančius
Nuo 2026 metų daugeliui dyzelinių automobilių savininkų laukia nauji iššūkiai. Europoje, taip pat ir Lietuvoje, įsigalioja griežtesni teisės aktai, susiję su kietųjų dalelių filtrais (DPF). Šios permainos palies tūkstančius vairuotojų, kuriems gali tekti susidurti su nemažomis išlaidomis.
Neseniai vykusi nemokama patikra atskleidė, kad pusė patikrintų transporto priemonių neatitiko normų. Tai rodo, kad problema yra plačiai paplitusi ir neapsiriboja vien sostine. Dar daugiau nerimo kelia tai, kad daug vairuotojų net nežino apie įsigaliojusias naujas taisykles.
Apžvelgsime pokyčius, galimas finansines pasekmes ir ekspertų patarimus. Laiku pasirūpinus automobilio technine būkle, galima išvengti ne tik rūpesčių, bet ir didelių išlaidų ateityje.
Griežtesni reikalavimai
Pagal dabartines taisykles, kurios galioja iki 2025 metų pabaigos, padidintos emisijos privalo būti pašalintos iki kitos techninės apžiūros. Tai reiškia, kad vairuotojai turi šiek tiek laiko išspręsti problemas. Tačiau nuo 2026 metų reikalavimai taps daug griežtesni.
Sugedusį DPF filtrą reikės sutvarkyti vos per vieną mėnesį. Tai yra didelis iššūkis, nes tokio filtro keitimas kainuoja nuo 1 000 iki 3 000 eurų, neskaičiuojant darbų autoservise. Be to, jeigu nepašalinama pagrindinė variklio gedimo priežastis, net ir naujas filtras gali greitai sugesti. Todėl šiuos klausimus būtina spręsti atsakingai.
Slėptos problemos ir rizikos
Dalis vairuotojų bando sutaupyti ir išimti filtrą, taip apeidami techninės apžiūros reikalavimus. Tai ne tik kenkia aplinkai, bet ir kelia riziką būsimiems naudoti automobilius perkantiems žmonėms. Tokia apgaulė reiškia, kad pirkėjas gali įsigyti automobilį su rimtais defektais, apie kuriuos nežino.
Ekspertai taip pat pabrėžia, kad nemaža dalis žmonių trūksta žinių apie DPF priežiūrą. Netinkamas automobilio eksploatavimas ar retas filtrų tikrinimas ženkliai trumpina jų tarnavimo laiką.
Galiausiai, vis griežtėjant patikroms, automobiliai be filtrų ateityje apskritai gali nepraeiti techninės apžiūros. Tai lems papildomas išlaidas ir net galimus baudų sankcionavimus.
Ekspertų patarimai
Specialistai rekomenduoja nelaukti, kol įstatymai taps itin griežti, ir jau dabar tikrinti DPF filtrų būklę. Tinkama priežiūra ir laiku atlikta apžiūra gali išgelbėti vairuotoją nuo didelių išlaidų.
Jei kyla įtarimų dėl gedimo, patariama nedelsti ir kreiptis į profesionalus. Kitu atveju dyzelinio automobilio išlaikymas gali tapti sunkia finansine našta. Rūpestingas požiūris į automobilio techninę būklę leidžia ne tik sutaupyti, bet ir prisidėti prie švaresnės aplinkos bei saugesnio eismo.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.