Kolekcinių automobilių vertė šauna į viršų, o kai kurie modeliai pabrango daugiau nei 50 proc.

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Kolekcinių automobilių vertė šauna į viršų, o kai kurie modeliai pabrango daugiau nei 50 proc.

Pasaulinė kolekcinių automobilių rinka, kurios vertė siekia 800 mlrd. eurų, patiria didžiausius pokyčius per pastaruosius metus – rekordinius pardavimus lydi reikšmingi kainų kritimai. Nors rinka išlieka aktyvi – 2024 m. parduota beveik 57 tūkst. automobilių už daugiau kaip 3,39 mlrd. eurų – vidutinė pardavimo kaina per metus sumažėjo 13 proc. iki 59,8 tūkst. eurų.

Kolekcinių automobilių vertinimu ir rinkos analize užsiimančios olandų įmonės „ClassicCarRatings“ duomenimis, lyginant su 2024 m., šiais metais 10 brangiausiai parduotų kolekcinių automobilių vertė jau paaugo daugiau nei 56 %.

Tam įtakos turėjo šiais metais užfiksuoti keli įspūdingi pardavimai – 1954–1955 m. F1 sezonams gamintas „Mercedes-Benz W196R“ buvo parduotas už 51 mln. eurų, o 1965 m. sportinis „Ferrari 250 LM“ – už beveik 35 mln. eurų.

Vertės augimo lyderiais tapo „Ferrari 550 Maranello“ (+24,3 %), „Porsche 911 997 Coupe GTS“ (+20,9 %), „Datsun 240Z Series I“ (+19,1 %) bei „Porsche 911 (997.2) GT3“ (+18,6 %).

Tuo tarpu kai kurie istoriniai modeliai, tarp jų „Porsche 991.1 Targa 4S“, „Porsche 997.1 Coupe 4S“ ar „Ferrari 250 GT Lusso“, prarado reikšmingą dalį savo vertės – atitinkamai 21 %, 19,2 % ir 18,7 %.

„Kolekcinių automobilių kaina priklauso nuo kilmės ir istorijos. Jei automobilis priklausė garsiai asmenybei, jo vertė šoka į viršų. Be to, rimčiausiai nusiteikę investuotojai jau ieško automobilių su mažesne nei 100 km rida, nes tai gali padidinti vertę 30–50 % ar net daugiau“, – aiškina „ClassicCarRatings“ įkūrėjas Sjoerdas Peereboomas.

JAV sulėtėjimas, JK nuvertėjimas

Didžiausia kolekcinių automobilių rinka tebėra JAV, tačiau šiuo metu ji išgyvena sulėtėjimo periodą, pažymi S. Peereboomas.

„JAV rinka yra nesaugi. Muitai turėtų didelę įtaką eksportui, o doleris svyruoja, todėl investuotojai lėtina tempą ir laukia, kas bus toliau“, – aiškina „ClassicCarRatings“ įkūrėjas.

Tuo tarpu Jungtinės Karalystės rinkoje po „Brexit“ fiksuotas maždaug 48 % nuvertėjimas.  

„Jei dabar Jungtinėje Karalystėje nusipirksite automobilį ir norėsite jį atsivežti į Europą, vidutiniškai turėsite sumokėti 30 % dydžio muitus. Dėl to JK rinka patyrė didelį nuvertėjimą“, – sako S. Peereboomas.

Jo teigimu, Europos Sąjungos rinka išlieka stabili, be didelių svyravimų, tad čia lengva investuoti. Visgi rinkos struktūrą keičia pardavimo kanalai – net 71 % sandorių vyksta internetu, o fiziniai aukcionai sudaro mažiau nei trečdalį visų pardavimų.

Automobilis – daugiau nei transporto priemonė

Pasak automobilių kolekcionavimo platformos „Commody“ bendraįkūrėjo Viliaus Oškeliūno, rinkos dinamika rodo, kad kolekcinių automobilių vertės gali staiga kilti ar kristi. Visgi durys į kolekcionavimo pasaulį ilgą laiką buvo uždarytos daugumai automobilių entuziastų.

„Tradiciškai ši sritis buvo prieinama tik siauram pasiturinčių žmonių ratui. „Commody“ misija yra tai pakeisti. Mes suteikiame galimybę tapti kolekcinių automobilių bendrasavininkais vos nuo 25 eurų ir taip leidžiame entuziastams pradėti savo kolekciją net su mažu biudžetu“, – sako V. Oškeliūnas.

Jis priduria, kad paslauga patraukli ne vien dėl galimo automobilio vertės augimo. Svarbus ir pats kolekcinio automobilio nuosavybės aspektas, pasididžiavimas kuriant savo svajonių garažą ir priklausymo kolekcionierių bendruomenei jausmas.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas