Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Išspręsta didžiausia elektromobilių problema- baterijoms suteikė antrą gyvenimą, tai gali pakeisti viską
Elektromobiliai vis dažniau vadinami švariu ir draugišku transporto ateities sprendimu. Tačiau už jų patogumo slypi didžiulis iššūkis, tai baterijos. Jų gamyba reikalauja daug energijos, o išgaunant tokias žaliavas kaip litis, kobaltas ar nikelis, daromas didelis poveikis aplinkai.
Be to, iškyla klausimas, ką daryti su milijonais baterijų, kai jos nebegali užtikrinti automobilio galios. Jungtinėje Karalystėje pradėtas projektas žada naują išeitį. Automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ bendradarbiauja su švariosios technologijos grupe „Altilium“ ir sukūrė pirmąsias elektromobilių baterijų celes, pagamintas iš perdirbtų medžiagų.
Šis žingsnis laikomas itin svarbiu siekiant sukurti tvarią ir savarankišką baterijų tiekimo grandinę šalyje. Naujasis sprendimas leidžia panaudoti senų baterijų vertingus komponentus ir suteikti jiems naują gyvenimą. Vietoje to, kad būtų priklausoma tik nuo naujai išgaunamų žaliavų, ši technologija parodo, jog baterijų perdirbimas gali užtikrinti aukštos kokybės rezultatus.
Pažangi perdirbimo technologija
Šio proveržio pagrindas yra „Altilium“ patentuotas procesas „EcoCathode“. Tai pažangus metodas, leidžiantis iš naudoti nebetinkamų elektromobilių baterijų išgauti didžiąją dalį viduje esančių elementų. Įmonė teigia, kad pavyksta atgauti daugiau kaip 95 proc. katodo metalų ir daugiau kaip 99 proc. grafito, kuris yra pagrindinė anodo medžiaga.
Išgautos žaliavos paverčiamos į naują katodo aktyviąją medžiagą, vadinamą CAM, kuri yra esminis komponentas, lemiantis baterijos veikimą. Demonstracinės celės, pagamintos iš šių medžiagų, priklauso moderniai „NMC 811“ chemijai, plačiai naudojamai šiuolaikiniuose elektromobiliuose. Tai reiškia, kad atgautos medžiagos pritaikomos realiai rinkoje egzistuojantiems modeliams.
Svarbiausias klausimas, tai ar perdirbtos baterijos yra tokios pat veiksmingos kaip pagamintos iš naujų žaliavų. Pirminiai bandymai rodo teigiamus rezultatus. Jų našumas nenusileidžia baterijoms, sukurtoms iš ką tik išgautų metalų. Šiuo metu celės tikrinamos „Jaguar“ pažangiose testavimo laboratorijose, kad būtų užtikrinta jų kokybė ir saugumas.
Nauda aplinkai
Nepriklausomas gyvavimo ciklo vertinimas atskleidė reikšmingus aplinkosauginius pranašumus. Naudojant perdirbtą CAM, klimato poveikis sumažėja 32 proc., palyginti su visiškai naujomis medžiagomis. Taip pat pastebėtas 30 proc. mažesnis kietųjų dalelių susidarymas, 58 proc. mažesnė gėlo vandens tarša bei 38 procentais sumažintas metalų ir mineralų išeikvojimas.
Tokie rezultatai rodo, kad baterijų perdirbimas gali tapti viena iš efektyviausių priemonių mažinant elektromobilių poveikį aplinkai. Tai padeda išspręsti dvi problemas vienu metu, tai ne tik suteikti antrą gyvenimą jau panaudotoms baterijoms, bet ir sumažinti naujų žaliavų gavybos poreikį.
Žvilgsnis į ateitį
Nors projektas dar pradiniame etape, jo reikšmė ateičiai yra itin didelė. Europos Sąjunga jau nustatė tikslus dėl privalomo perdirbtų medžiagų kiekio naujose baterijose. Reikalavimai turėtų įsigalioti iki 2036 metų, tačiau „Jaguar Land Rover“ ir „Altilium“ demonstracinės celės jau dabar atitinka šiuos standartus. Jose yra 26 proc. perdirbto kobalto, 12 proc. ličio ir 15 proc. nikelio.
Be to, kuriant vietinę baterijų perdirbimo grandinę Jungtinė Karalystė mažina priklausomybę nuo nepastovių tarptautinių tiekimo šaltinių. Tai ne tik saugumo, bet ir ekonominės strategijos klausimas. Ilgainiui tokie projektai galėtų padėti mažinti baterijų kainas, nors kol kas tai dar nėra realybė.
Vartotojams tai reiškia, kad ateityje elektromobiliai bus ne tik švaresni važiuojant, bet ir ekologiškesni gaminant. Naujosios technologijos suteikia galimybę suderinti patogumą, pažangą ir atsakomybę už aplinką. Jungtinė Karalystė tokiu būdu kuria tvarią elektromobilių ateitį, kurioje kiekviena baterija gali gauti antrą gyvenimą.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti