Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
„Lynk & Co 08“ iš tinklo įkraunamo hibrido apžvalga: išskirtinis dizainas, puiki vairavimo patirtis, bet...
„Lynk & Co 08“ yra įkraunamas hibridinis SUV, sukurtas ant „Volvo CMA Evo“ platformos. Išskirtiniai dizaino sprendimai, daugybė elektronikos, puiki garso sistemą ir keletas keistų niuansų. Šis beveik 55 tūkst. eurų kainuojantis automobilis gali sužavėti tikrus technologijų gerbėjus, bet ne viskas čia taip tobula.
Privalumai
Labai stilingas tiek viduje, tiek ir išorėje
Puiki „Harman Kardon“ garso sistema
Kokybiški ir gerai veikiantys ekranai
Didelis nuvažiuojamas atstumas
Puikiai veikiantis autopilotas
Trūkumai
Nepatogus elementarių dalykų valdymas (daiktadėžė, stogas ir pan.)
Vienas didžiausių Kinijos automobilių gamintojų „Geely“ per pastaruosius du dešimtmečius išaugusi iš vietinės rinkos žaidėjos į globalų koncerną. Kinai valdo tokius prekinius ženklus kaip „Volvo Cars“ ar „Polestar“.
„Geely“ strategija grindžiama modernių, dažnai elektrifikuotų transporto priemonių plėtra, todėl įmonė aktyviai investuoja į elektromobilius, autonominio vairavimo technologijas ir mobilumo paslaugas. Tačiau tai dar ne viskas.
Bendrovės asortimente rasime ne tik elektrinius automobilius. „Geely“ valdo ir „Lynk & Co” prekinį ženklą, o šios kompanijos automobiliai jau kuris laikas prieinami ir Lietuvoje. Vienas jų – iš tinklo įkraunamas „Lynk & Co 08” hibridas.
Išbandyti šį išskirtinai atrodantį automobilį galėjau ir aš, nors testai buvo gerokai trumpesni nei norėtųsi. Nepaisant to, daugiau nei keli šimtai įveiktų kilometrų leidžia susidaryti neblogą įspūdį, ką šiuo modeliu siūlo gamintojas. Pažvelkime į tai.
Techniniai duomenys
Pavadinimas
Lynk & Co 08
Platforma
Volvo CMA Evo
Ilgis
4 820 mm
Aukštis
1 685 mm
Ratų bazė
2 848 mm
Benzininis variklis, maksimali galia
102 kW
Benzininis variklis, didžiausias sukimo momentas
230 Nm
Elektrinis variklis, maksimali galia
155 kW
Elektrinis variklis, didžiausias sukimo momentas
350 Nm
Bendra maksimali galia
257 kW
Įsibėgėjimas 0-100 km/h
6,8 s
Maksimalus greitis
185 km/h
Tuščia masė
2 112 kg
Dizainas, interjeras
Pirmas dalykas, kuris krinta į akis pamačius šį automobilį – dizaino sprendimai. Taip, tai dar vienas didelis SUV, bet jis atrodo išties išskirtinai. Mano testuotas brangesnis 08 variantas turi didesnius 21 colio ratus su „Aero“ ratlankiais ir yra labai gražiai atrodančios bronzinės spalvos.
Tačiau labiausiai į akis krenta smulkesni dizaino elementai – minimalistinio stiliaus priekiniai žibintai, kurie įrengti ant variklio dangčio, išskirtinė veidrodėlių konstrukcija, paslėptos durų rankenėlės ir jokių priekinių grotelių.
Dailiai atrodo ir galinė automobilio dalis, kur be prašmatnaus gamintojo logotipo yra įmontuota ir šviesų juosta, integruotas stogo aptakas ir netikras difuzorius. Nesu tikra, kad tokie sprendimai reikalingi šeimai skirtame modelyje, bet visumoje tai padaro šį modelį labai dailiu. Ar ne?
Dar norėčiau šiek tiek sugrįžti prie veidrodėlių. Pastarieji ne tik labai dailiai sumontuoti, bet ir yra praktiškai berėmiai, kas vizualiai juos padaro didesnius, bent jau žvelgiant iš vairuotojo perspektyvos.
Keliaukime į automobilio vidų. Ir tikriausiai reikėtų pradėti nuo teigiamų dalykų, ar ne? Žodžiu. „Lynk & Co 08” salonas – prabangus ir stilingas. „Nappa” oda, Alcantara, rožinio aukso akcentai ir labai dailus LED apšvietimas. Ir tai dar ne viskas.
Čia naudojama „Harmon Kardon“ garso komplektas, kurį sudaro 23 garsiakalbiai. Taip, 23. Ir visa tai skamba labai gražiai, tiek sėdint priekyje, tiek ir ant galinės sėdynės. Kalbant apie ekranus, čia rasime 12,3 colių įstrižainės ekraną už vairo, o taip pat ir 15,4 colių įstrižainės multimedijos ekraną.
Visų pirma, už vairo esantis ekranas yra įmontuotas puikioje pozicijoje ir pateikia reikalingiausią informaciją. Nors tai atrodo normalu, bet per pastaruosius metus teko bandyti ne vieną modelį, kur ekranai pateikia daug informacijos, bet jų pozicija, dydis ar dar kažkokie niuansai kelia papildomų klausimų.
Su „Lynk & Co 08“ viskas idealu. Kalbant apie multimedijos ekraną, jis pasižymi 2K raiška ir veikia su „Meizu Flyme Auto OS“ platforma. Vaizdas ekrane labai gražus, puikiai reaguojama į prisilietimus ir viskas ganėtinai tvarkingai išdėliota. Tačiau problema ta, kad jis yra kone vienintelis įrankis valdyti automobilį.
Norite atsidaryti daiktadėžę? Braukiate pirštu per ekraną ir spaudžiate tam skirtą piktogramą. Tiesa, yra ir fizinis mygtukas, prie pačios daiktadėžės, bet jį man parodė tik gamintojo atstovai. Tas pats iš esmės galioja ir stogui, o norint jį atidaryti pilnai – teks ir detaliau išnagrinėti nustatymus. Rankiniu būdu nieko nepadarysi, nors tai būtų ženkliai patogiau. Žinoma, yra variantas pasitelkti balso komandas.
Gerai, kad bent durys atidaromos ne per ekraną. 08 modelis turi mygtuką ant durų, kurį spustelėjus durys atsidaro. Jeigu netyčia tai nesuveiktų, nors su tuo man susidurti nepavyko, yra atsarginė rankenėlė, kuri įmontuota ant durų, maždaug ties jūsų čiurnomis, kuomet sėdite. Ačiū bent už tai.
Akivaizdu, jog „Lynk & Co“ nori pasiūlyti ne tik dailia ir prabangiai atrodantį automobilį, bet ir suteikti kuo išmanesnį valdymą. Gal ir gerai, bet patogumo prasme – tai tikrai nėra idealu. Reikia nemažai laiko prie viso to priprasti, bet gerai bent tiek, kad viskas veikia tvarkingai ir kažkokių problemų per keletą dienų nekilo. Ar jų nekils ilguoju periodu? Sunku pasakyti.
Taigi, turime automobilį, kuris atrodo gražiai, valdomas per ekraną, o kaip dėl komforto? Labai patogu. Čia juntamas tas „Lynk & Co 08“ dydis. Turbūt jau nieko nenustebinsiu, pasakius, kad sėdynės yra šildomos, vėdinamos, o taip pat turi ir masažo funkcijas (žinoma, viskas valdoma per ekraną).
Važiuoti su šiuo modeliu smagu ne tik jį vairuojant, bet ir sėdint kaip keleiviui. Galima mėgautis muzika, masažu, o sėdint gale rasime ir USB jungtis, puodelių laikiklius bei, žinoma, daug erdvės. Aukščiausia klasė.
Galerija: „Lynk & Co 08“ automobilio vidus
Dar pabaigai. Tarp priekinių sėdynių yra įrengta dar viena daiktadėžė, kurią mano vyras nuolat netyčia atidaro su savo alkūne. Taip pat ir paslėpta vieta, kur rasime vietą gėrimams, o jeigu jų neturime – kitiems niekučiams.
Žemiau multimedijos ekrano – plotas, kur belaidžiu būdu galima įkrauti VIENĄ telefoną. Ganėtinai apgaulinga vieta, nes iš pradžių gali pasirodyti, kad čia galėsime krauti du telefonus, bet realiai tik vieną, toje pusėje, kuri arčiau vairuotojo. Ir, žinoma, bagažinė. Sakyčiau, kad pakankamai erdvi, po ja, aišku, paslėpta nemažai elektronikos, bet vietos šeimos su dviem vaikais daiktams tikrai užteks. Na, bent jau man užtenka.
Vairavimas ir baterija
Užteks apie mygtukus, ekranus ir grožį. Pakalbėkime apie vairavimą. Pradėkime nuo automobilio užvedimo. Europos gamintojai to dažniausiai nedaro, pataisykit jeigu klystu, tačiau tarp Kinijos bendrovių tai ganėtinai populiaru. Atsisėdai, įjungei D ar R režimą ir važiuoji.
Taip, „Lynk & Co 08” automobilio nereikia nei užvesti, nei kažką paspausti baigus važiavimą. Tiesiog atsisėdai, svirtelė į viršų ar apačią, ir važiuoji. Iš pradžių tai ganėtinai keista, tačiau su laiku prie to pripranti. Logiška, sakyčiau. Visai kaip su išmaniuoju telefonu. Juk neišjungiate jo, kuomet baigėt pokalbį, ar ne?
Okay, važiuojam. Šis visureigis aprūpintas keturių cilindrų 1,5 litro varikliu generuoja 120 kW galią ir 255 Nm sukimo momentą. Jėga perduodama per specialiai hibridams skirtą trijų laipsnių DHT transmisiją, kuri derina vidaus degimo ir elektros variklius.
Mano bandytas modelis taip pat turi ir 39,6 kWh NCM bateriją, kuri teoriškai užtikrina maždaug 200 km elektrinį nuotolį. Greitas šios baterijos įkrovimas trunka maždaug 33 minutes, o jeigu krautis namuose, tuomet prireiks maždaug 4,5 valandų. Žinoma, čia visuomet yra 60 litrų degalų bakas.
Kas mane šiek tiek nuvylė, čia labai mažai nustatymų, kurie tiesiogiai susiję su vairavimu. 08 modeli prigrūstas įvairiausių mygtukų ekrane, kėdės gali padaryti masažą, bet vairuotojai turi iš esmės vos tris opcijas vairavimo parinktims.
Galerija: „Lynk & Co 08” automobilio išorė
„Lynk & Co 08” turi elektrinį, hibridinį ir vadinamąjį „Power“ režimus. Ir tai yra viskas. Daugiau nelabai ką pakoreguosite. Kodėl? Vienas iš priežasčių yra tai, kad čia nėra orinės pakabos ar pažangesnės CDC sistemos. Viskas paremta spyruoklėmis. Tikriausiai dėl to.
Kaip bebūtų, vairavimo patirtis palieka teigiamą įspūdį. Čia jūs gausite labai didelę dalį tos pradinės traukos, kurią junta elektromobilių vairuotojai. Lengva akceleracija, posūkiuose juntamas svoris ir tolygus stabdžių pedalas, kas šiek tiek nustebino.
Kaip jau minėjau pačioje teksto pradžioje, automobiliu mėgautis teko vos keletą dienų, tačiau per tą laiką vidutinės sąnaudos siekė 3,9 l/100 km, o energijos sąnaudos – 8,4 kWh/100 km. Tiesa, važiuojant vien tik elektriniu režimu pastarasis skaičius kiek viršijo gamintojo pateikiamus 20,8 kWh ir sukosi aplink 22 kWh.
Gerai veikia ir autopilotas, kuris automobilį laiko per vidurį, o ne kažkurioje vienoje pusėje, kas yra būdinga kai kurioms kitoms transporto priemonėms. 08 modelis gerai reaguoja į kelyje atsiradusias kliūtis, kurios atvaizduojamos ekrane. Taip pat greitai reaguoja ir į jų pasišalinimą, taip padidindamas važiavimo spartą.
Apibendrinant, „Lynk & Co 08” vairavimo patirtis buvo išties gera. Teko važiuoti tiek puikiai sutvarkytais (ane?) Kauno keliais, tiek ir šiokiomis tokiomis bekelėmis, kurios dažniausiai nesuteikia didelio malonumo.
Verdiktas
„Lynk & Co 08“ buvo pirmasis mano išbandytas gamintojo modelis ir jis paliko išties gerą įspūdį, nors ne viskas čia tobula. Manyčiau, kad gamintojas kiek persistengė su išmaniosiomis technologijomis, tam tikriausiai pritars daugelis.
Daug patogiau duris atidaryti, kuomet yra rankenėlė, bardačioką irgi būtų smagu atidaryti neklaidžiojant po multimedijos ekraną ir neieškant to mygtuko. Kad ir kaip man patiktų technologijos, tačiau jos turėtų būti naudojamos ten kur išties reikia, o ne visur, kur tik galima.
Automobilis turėtų puikiai tikti daugelio šeimų su vaikais poreikiams, jis taip pat yra labai stilingas ir neabejotinai atkreipia kitų vairuotojų dėmesį kelyje. Važiavau mieste, važiavau užmiestyje – vairavimo patirtis taip pat gera. Autopilotas veikia gerai, veidrodėliai pasisuka.
Ar verta mokėti beveik 55 tūkst. eurų? Tikriausiai, kad taip, bet teks susitaikyti su tais mygtukų ir rankenėlių niuansais.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.