Įtampa elektromobilių rinkoje auga: „Tesla“ ir toliau praranda savo pozicijas, BYD įsitaisė viršuje

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Įtampa elektromobilių rinkoje auga: „Tesla“ ir toliau praranda savo pozicijas, BYD įsitaisė viršuje

Pasaulio perėjimas prie elektrinių automobilių spartėja, o kova dėl lyderystės tampa vis įtemptesnė. Naujausi duomenys rodo, kad šių metų trečiąjį ketvirtį pasaulyje parduota 5,39 mln. naujos energijos transporto priemonių. Tai 31 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Šiai bangai vadovauja du milžinai Kinijos BYD ir JAV „Tesla“. Abu gamintojai varžosi ne tik dėl pardavimų skaičių, bet ir dėl technologinio pranašumo bei įtakos rinkos kryptims. Tačiau jų atotrūkis menksta, o už nugaros spaudžia greitai kylantys konkurentai.

Trečiasis ketvirtis atsiskleidė kaip rinkos lūžio taškas. BYD išlaiko pirmą vietą, bet jo persvara trupa, o „Tesla“ rodo atsigavimo ženklus. Kartu ryškėja naujų žaidėjų šuolis, kuris keičia visą jėgų balansą.

Rinkos lyderystė

Grynųjų elektromobilių segmente BYD kol kas išlieka lyderis, nors persvara nedidelė. Gamintojas užėmė 15,4 proc. pasaulinės BEV rinkos, pardavęs 582 522 automobilius. Tai daugiau nei prieš metus, tačiau mažiau nei ankstesnį ketvirtį.

„Tesla“ žengia antra, turėdama 13,4 proc. rinkos. Per ketvirtį ji pristatė 497 099 automobilius, o pardavimai pastebimai šoktelėjo lyginant su pavasariu. Augimą skatino pirkėjų aktyvumas JAV dėl subsidijų terminų ir atsinaujinusi paklausa Kinijoje.

Nauji iššūkiai po lyderių

Didžiausias judėjimas vyksta žemiau pirmųjų dviejų vietų. „Geely Auto“ sustiprėjo iki 6 proc. rinkos, o „Leapmotor“ pasiekė 4,1 proc. Abu prekės ženklai jau aplenkė „XPeng“, kuriam tenka 3,1 proc.

Į varžybas vis aktyviau įsitraukia ir technologijų bendrovės. „Xiaomi“ užėmė 2,9 proc. ir pakilo į aštuntą vietą, tuo metu kai tradiciniai gamintojai klumpa. „Volkswagen“ nusmuko iki septintos pozicijos, o BMW BEV pardavimai taip pat mažėja.

PHEV segmento dinamika

Įkraunamų hibridų segmente BYD dominavimas dar ryškesnis. Čia jo rinkos dalis siekia 27,9 proc., nors pardavimai per metus sumenko iki 523 069 vienetų. Net ir išlikdamas lyderiu, gamintojas patiria augančios konkurencijos spaudimą.

Antroje vietoje įsitvirtino „Aito“, o sparčiausiai kyla „Chery“, šoktelėjusi į trečią vietą su 6,6 proc. rinkos. „Geely“ taip pat pakilo, o ankstesnis vicečempionas „Li Auto“ smarkiai krito, jo pardavimai sumažėjo ir dalis rinkoje traukiasi.

Kas laukia toliau?

Analitikai prognozuoja, kad pasauliniai naujos energijos automobilių pardavimai 2025 metais pasieks 20,43 mln. vienetų. Tai reikštų dar 25 proc. augimą per metus. Jei tendencija nesikeis, 2026 metais rinka gali pakilti iki 22,8 mln.

Vis dėlto kelias nebus lygus, nes subsidijų pokyčiai JAV ir Kinijoje gali sukelti trumpalaikių svyravimų. Nepaisant to, globali kryptis aiški, elektrifikacija toliau stums rinką į naujas aukštumas. Lyderių kova tęsis, o konkurentų gretos tik stiprės.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas