Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Jis dvejus metus vairavo „Tesla“ ir suskaičiavo kiek ji kainuoja: rezultatai privertė suabejoti
Jis dvejus metus vairavo „Tesla“ ir suskaičiavo kiek ji kainuoja: rezultatai privertė suabejoti
Ar elektromobilis iš tiesų leidžia sutaupyti, ar tai tik graži reklaminė pasaka? Šis klausimas pastaraisiais metais skaldo vairuotojus į dvi stovyklas. Vieni tikina, kad elektra varomas automobilis yra ekonomiškas sprendimas kasdieniam naudojimui, kiti atkerta, jog realybėje visi sutaupymai ištirpsta draudimo, remonto ar paslėptų išlaidų eilutėse. Vienas automobilių entuziastas nusprendė nebesiginčyti teoriškai ir padarė tai, ko dažnai trūksta diskusijose – viską kruopščiai suskaičiavo.
Dveji metai, daugiau nei 83 tūkst. kilometrų ir jokių spėlionių
Internete žinomas turinio kūrėjas, pasivadinęs „Vegas Tesla Carmen“, daugiau nei dvejus metus fiksavo visas savo „Tesla Model 3“ eksploatacijos išlaidas. Per šį laiką jis nuvažiavo daugiau nei 83 700 kilometrų, o kiekviena sąskaita – nuo įkrovimo iki draudimo – buvo kruopščiai įrašyta. Tikslas buvo paprastas: palyginti, kiek realiai kainuoja važinėti elektromobiliu ir kiek būtų kainavę turėti panašų automobilį su benzininiu varikliu.
Svarbu tai, kad analizė neapsiribojo vien elektra. Į skaičiavimus pateko ir aptarnavimo, ir draudimo išlaidos, kurios dažnai tampa pagrindiniu skeptikų argumentu prieš elektromobilius.
Kiek kainavo „Tesla“ kasdienybė?
Per dvejus metus „Tesla Model 3“ įkrovimas – tiek namuose, tiek „Supercharger“ stotelėse – kainavo 2 840 JAV dolerių. Ši suma, perskaičiavus į europinę valiutą, siekia maždaug 2 600 eurų. Atsižvelgiant į nuvažiuotą atstumą, tai yra suma, kuri daugeliui benzininių automobilių vairuotojų skamba beveik neįtikėtinai.
Prie šių išlaidų prisidėjo ir techninė priežiūra. Per dvejus metus ji kainavo vos 158 dolerius, tai yra apie 145 eurus. Tokia suma rodo, kad elektromobilio aptarnavimas iš tiesų yra paprastesnis – nėra alyvos keitimo, sudėtingų variklio mazgų ar išmetimo sistemos problemų.
Didžiausia eilutė, kaip ir daugeliu atvejų, buvo draudimas. Vidutinė mėnesio įmoka siekė 93,79 dolerio, o per dvejus metus – 2 250 dolerių, arba apie 2 070 eurų. Pats „Vegas Tesla Carmen“ atvirai pripažino, kad būtent draudimo klausimai kartais kelia daugiausia galvos skausmo, ypač susidūrus su žalos administravimu.
Sudėjus visas šias išlaidas, bendra „Tesla Model 3“ eksploatacijos kaina per daugiau nei 83 tūkst. kilometrų siekė apie 4 830 eurų. Tai suma, kuri apima viską, išskyrus patį automobilio įsigijimą.
Ne tik skaičiai, bet ir netikėtos detalės
Įdomu tai, kad po dvejų metų intensyvaus naudojimo automobilis vis dar važinėja su originaliomis padangomis. Tai leidžia manyti, jog nusidėvinčių dalių kaštai taip pat yra mažesni, nei daugelis tikėtųsi. Nors tai gali skirtis priklausomai nuo vairavimo stiliaus, šis faktas dar kartą parodo, kad elektromobilio eksploatacija nebūtinai reiškia dažnus apsilankymus servise.
O kaip atrodytų benzininio automobilio sąskaitos?
Kad palyginimas būtų sąžiningas, „Vegas Tesla Carmen“ paskaičiavo, kiek būtų kainavęs panašus laikotarpis su vidutiniu benzininiu automobiliu. Vien degalams per tokį atstumą, jo skaičiavimais, būtų tekę išleisti apie 4 649 dolerius, tai yra maždaug 4 280 eurų.
Prie to reikėtų pridėti ir techninę priežiūrą. Net ir gana atsargiai vertinant, jis nurodė apie 2 000 dolerių aptarnavimo išlaidų – tai sudaro maždaug 1 840 eurų. Draudimas per tą patį laikotarpį būtų kainavęs dar apie 1 349 dolerius, arba maždaug 1 240 eurų.
Galutinė suma už benzininiu automobiliu nuvažiuotus daugiau nei 83 tūkst. kilometrų siektų apie 7 360 eurų. Tai yra maždaug 2 500 eurų daugiau nei elektromobilio atveju.
Ar elektromobilis visada apsimoka?
Pats analizės autorius pabrėžia, kad šie skaičiai nėra universalus atsakymas visiems. Elektromobilio ekonomiškumas labai priklauso nuo elektros tarifų, įkrovimo galimybių, draudimo sąlygų ir vairavimo įpročių. Mieste važinėjantiems ir namuose galintiems krauti automobilį žmonėms nauda bus didesnė nei tiems, kurie dažnai naudojasi brangiomis viešomis stotelėmis.
Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad nors elektromobilis leidžia sutaupyti, eksploatacijos kaštai nėra nuliniai. Draudimas, netikėtos situacijos ir laikas, sugaištamas sprendžiant administracinius klausimus, taip pat turi savo kainą.
Ilgesnis testas – dar daugiau atsakymų
„Vegas Tesla Carmen“ teigia, kad tai dar ne galutinė išvada. Jis planuoja tęsti bandymą iki tol, kol jo „Tesla Model 3“ pasieks 161 000 kilometrų ribą. Tik tada, jo nuomone, bus galima pateikti dar tikslesnį ir labiau apibendrintą atsakymą apie ilgalaikę elektromobilio naudą.
Kol kas vienas dalykas aiškus – realūs skaičiai rodo, kad elektromobilis gali būti finansiškai naudingesnis nei tradicinis automobilis, ypač jei kalbame apie kasdienį naudojimą ir didesnę ridą. Ir nors ne visiems toks pasirinkimas bus idealus, šis dviejų metų eksperimentas suteikia tai, ko dažnai trūksta viešose diskusijose – konkretų, patikrintą ir skaidrų palyginimą.
Tyrinėju automobilių pasaulį, mokslo atradimus ir technologijų raidą, siekdama sudėtingas temas paversti suprantamomis ir įtraukiančiomis istorijomis. Mano tikslas – aiškiai ir tiksliai perteikti tai, kas formuoja mūsų ateitį kelyje, laboratorijose ir skaitmeninėje erdvėje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.